Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Netflix abonnement delen, wie kan me helpen?

ik kan het echt nergens terug vinden. We delen dus eerst 2022 een Netflix abonnement. We gaan nu meer betalen 15,99 euro. Maar kan ik op dit moment nog het abonnement delen buiten ons eigen huishouden en met hoeveel.personen?


Bijtje82

Bijtje82

09-01-2023 om 11:08

EmmaT schreef op 09-01-2023 om 09:57:

En als je met z'n zessen op één scherm naar een film kijkt, ben je dan ook een dief? 🤣
Het is gewoon een kwestie van verdienen bij Netflix. niets meer en niets minder.
Net even anders: ik lees op mijn device kranten mee met vrienden die een abonnement hebben, en zij weer met mij. Anders slingert de papieren krant hier maar rond en leest ook iedereen hem.
Het is Netflix' goed recht om dit te doen, maar wel jammer. Mijn uitwonende dochter kijkt ook op mijn account en ik kijk nooit Het wordt tijd voor haar eigen account, bij Spotify ook trouwens.

Nee, want dan gebruik je nog steeds maar één account ipv meerdere waarvoor niet betaald wordt en die verschillende dingen kijken. 

Dar iets mogelijk is wil nog niet zeggen dat het ook moet. Er zullen altijd manieren zijn om dingen te doen die niet de bedoeling zijn. Vraag is of je dat dan ook moet doen. 

Het blijft gewoon diefstal, hoe je het ook bekijkt. Het lenen van een auto is een heel andere situatie omdat deze niet ineens door meerdere personen bestuurd kan worden.

Het ergste is eigenlijk wel dat mensen dit soort diefstal blijkbaar als de normaalste zaak van de wereld zien. En zich daarna nog aangevallen voelen ook. 

Antwoorden als: Als ik zelf een abonnement moet afsluiten dan kijk ik geen Netflix meer. Nou prima toch, als je niet wilt betalen voor een dienst, dan heb je ook geen recht om er gebruik van te maken.

De vergelijking met WiFi gaat ook niet op. Als ik bij mijn moeder ben en verbruik maak van haar WiFi, dan is dit gebruik voorbij zodra ik haar woning verlaat. Ik zou mijn buren ook niet zomaar op mijn WiFi laten. Heel veel mensen laten inloggen is sowieso slecht voor je Signaal sterkte. Je kunt niet onbeperkt data verbruiken zonder daar last van te krijgen.

Max88 schreef op 09-01-2023 om 10:38:

Precies wat Alison en Emma zeggen dus.
Mensen luisteren muziek zonder te kopen, zodat de artiest minder krijgt.
Kopen producten voor onwerlijke prijzen, lenen wekelijks een auto of delen er eentje. Enfin, er zijn voldoende voorbeelden.
Iedereen maakt zich links- of rechtsom "schuldig" aan dit soort situaties. Niemand is Roomser dan de Paus.
Dat ze iets tegen willen doen prima; ik denk dat ze er abo's mee gaan verliezen.

Het grote verschil is dat je auto je eigendom is en een film op Netflix niet. Een uitgeleende auto kun je niet ook zelf tegelijkertijd gebruiken, een Netflix account wel.

Bijtje82 schreef op 09-01-2023 om 11:08:

[..]

Nee, want dan gebruik je nog steeds maar één account ipv meerdere waarvoor niet betaald wordt en die verschillende dingen kijken.

Dar iets mogelijk is wil nog niet zeggen dat het ook moet. Er zullen altijd manieren zijn om dingen te doen die niet de bedoeling zijn. Vraag is of je dat dan ook moet doen.

Het blijft gewoon diefstal, hoe je het ook bekijkt. Het lenen van een auto is een heel andere situatie omdat deze niet ineens door meerdere personen bestuurd kan worden.

Het ergste is eigenlijk wel dat mensen dit soort diefstal blijkbaar als de normaalste zaak van de wereld zien. En zich daarna nog aangevallen voelen ook.

Antwoorden als: Als ik zelf een abonnement moet afsluiten dan kijk ik geen Netflix meer. Nou prima toch, als je niet wilt betalen voor een dienst, dan heb je ook geen recht om er gebruik van te maken.

De vergelijking met WiFi gaat ook niet op. Als ik bij mijn moeder ben en verbruik maak van haar WiFi, dan is dit gebruik voorbij zodra ik haar woning verlaat. Ik zou mijn buren ook niet zomaar op mijn WiFi laten. Heel veel mensen laten inloggen is sowieso slecht voor je Signaal sterkte. Je kunt niet onbeperkt data verbruiken zonder daar last van te krijgen.

Netflix heeft het al die jaren oké gevonden. Was gewoon een marketing beslissing. Ze maakten toch genoeg winst en het bond mensen aan ze. Nu moeten ze aandeelhouders tevreden stellen en trekken ze de teugels strakker aan. 

Bijtje82 schreef op 09-01-2023 om 11:08:

[..]

Nee, want dan gebruik je nog steeds maar één account ipv meerdere waarvoor niet betaald wordt en die verschillende dingen kijken.

Dar iets mogelijk is wil nog niet zeggen dat het ook moet. Er zullen altijd manieren zijn om dingen te doen die niet de bedoeling zijn. Vraag is of je dat dan ook moet doen.

Het blijft gewoon diefstal, hoe je het ook bekijkt. Het lenen van een auto is een heel andere situatie omdat deze niet ineens door meerdere personen bestuurd kan worden.

Het ergste is eigenlijk wel dat mensen dit soort diefstal blijkbaar als de normaalste zaak van de wereld zien. En zich daarna nog aangevallen voelen ook.

Antwoorden als: Als ik zelf een abonnement moet afsluiten dan kijk ik geen Netflix meer. Nou prima toch, als je niet wilt betalen voor een dienst, dan heb je ook geen recht om er gebruik van te maken.

De vergelijking met WiFi gaat ook niet op. Als ik bij mijn moeder ben en verbruik maak van haar WiFi, dan is dit gebruik voorbij zodra ik haar woning verlaat. Ik zou mijn buren ook niet zomaar op mijn WiFi laten. Heel veel mensen laten inloggen is sowieso slecht voor je Signaal sterkte. Je kunt niet onbeperkt data verbruiken zonder daar last van te krijgen.

Als ik netflix uitzet of niet gebruik is dat hetzelfde als met wifi.

Netflix gedoogde het, nu gaan ze er iets aan doen. Prima. 

Ik ben er nog niet van overtuigd of het wel of geen diefstal is. Netflix biedt verschillende abonnementen. Met het goedkoopste abonnement kun je uit mijn hoofd maar met 1 apparaat tegelijkertijd kijken. Je hebt ook een abonnement dat je op 2 apparaten tegelijkertijd kunt kijken en wij hebben een abonnement dat je op 4 apparaten tegelijkertijd kunt kijken. Daar betaal je dus al extra voor.

Nu heb ik dat duurste abonnement genomen, zodat de kinderen en ik elkaar niet in de weg zitten en kunnen kijken wat we willen zonder dat de ander daar last van heeft. Mijn kinderen loggen ook in als ze bij hun vader zijn. Zou dat dan al diefstal zijn? Of als de oudste op kamers gaat? Ik betaal toch immers voor die 4 apparaten?

Anoniemst schreef op 09-01-2023 om 11:57:

Ik ben er nog niet van overtuigd of het wel of geen diefstal is. Netflix biedt verschillende abonnementen. Met het goedkoopste abonnement kun je uit mijn hoofd maar met 1 apparaat tegelijkertijd kijken. Je hebt ook een abonnement dat je op 2 apparaten tegelijkertijd kunt kijken en wij hebben een abonnement dat je op 4 apparaten tegelijkertijd kunt kijken. Daar betaal je dus al extra voor.

Nu heb ik dat duurste abonnement genomen, zodat de kinderen en ik elkaar niet in de weg zitten en kunnen kijken wat we willen zonder dat de ander daar last van heeft. Mijn kinderen loggen ook in als ze bij hun vader zijn. Zou dat dan al diefstal zijn? Of als de oudste op kamers gaat? Ik betaal toch immers voor die 4 apparaten?

Je betaald inderdaad voor 4 apparaten in hetzelfde huis.

Decembermamma schreef op 09-01-2023 om 12:10:

[..]

Je betaald inderdaad voor 4 apparaten in hetzelfde huis.

Daar ben ik niet zo van overtuigd, gezien je ook als abonnementhouder op vakantie in Spanje kunt kijken. Netflix kan nl niemand verplichten enkel vanuit je huis te Netflixen. Daarbij kan het ook zijn dat ouders op vakantie zijn en daar inloggen, terwijl de kinderen thuisblijven en ook kunnen kijken.

Bijtje82

Bijtje82

09-01-2023 om 12:42

Anoniemst schreef op 09-01-2023 om 11:57:

Ik ben er nog niet van overtuigd of het wel of geen diefstal is. Netflix biedt verschillende abonnementen. Met het goedkoopste abonnement kun je uit mijn hoofd maar met 1 apparaat tegelijkertijd kijken. Je hebt ook een abonnement dat je op 2 apparaten tegelijkertijd kunt kijken en wij hebben een abonnement dat je op 4 apparaten tegelijkertijd kunt kijken. Daar betaal je dus al extra voor.

Nu heb ik dat duurste abonnement genomen, zodat de kinderen en ik elkaar niet in de weg zitten en kunnen kijken wat we willen zonder dat de ander daar last van heeft. Mijn kinderen loggen ook in als ze bij hun vader zijn. Zou dat dan al diefstal zijn? Of als de oudste op kamers gaat? Ik betaal toch immers voor die 4 apparaten?

Dat wat Decembermamma zegt. Die vier apparaten zijn gekoppeld aan jouw account, dus dan is het geen probleem. 

Maar het is mi diefstal als je Jan en alleman je inloggegevens geeft buiten jouw huishouden. 

Zoals mijn ex zwager doet. 4 accounts, maar en zijn meerdere mensen op een ander continent die er gebruik van maken. Dat is iets heel anders dan een account delen met 4 vaste personen binnen je huishouden.

Bijtje82

Bijtje82

09-01-2023 om 12:52

Kersje schreef op 09-01-2023 om 12:30:

[..]

Daar ben ik niet zo van overtuigd, gezien je ook als abonnementhouder op vakantie in Spanje kunt kijken. Netflix kan nl niemand verplichten enkel vanuit je huis te Netflixen. Daarbij kan het ook zijn dat ouders op vakantie zijn en daar inloggen, terwijl de kinderen thuisblijven en ook kunnen kijken.

Dan ben je toch nog steeds abonnement houder? Waarschijnlijk neem je dezelfde tablet mee als waar je thuis op kijkt. 

En soms biedt een vakantiehuisje de mogelijkheid om aldaar Netflix te kijken. Dan kijk je in die woning op het account van de eigenaar. Dus op het vaste apparaat van betreffende persoon. 

Het gaat hier nu om het misbruik maken door meerdere personen buiten een huishouden op één account. Ongeoorloofde delen dus. 

Bijtje82 schreef op 09-01-2023 om 12:52:

[..]

Dan ben je toch nog steeds abonnement houder? Waarschijnlijk neem je dezelfde tablet mee als waar je thuis op kijkt.

En soms biedt een vakantiehuisje de mogelijkheid om aldaar Netflix te kijken. Dan kijk je in die woning op het account van de eigenaar. Dus op het vaste apparaat van betreffende persoon.

Het gaat hier nu om het misbruik maken door meerdere personen buiten een huishouden op één account. Ongeoorloofde delen dus.

Ik kijk heel vaak op verschillende apparaten op verschillende plaatsen en nee, niet op het account van desbetreffende eigenaar vh huis. Als ik tijdens vakanties bijv in het huis van mijn zus slaap, log ik in met mijn eigen account op een apparaat (apple tv) van hen. Zo ook bij vrienden, dus als Netflix puur gaat controleren op welke apparaten, dan zullen ze onder mijn account heel veel verschillende ip-adressen, apparaten etc zien en dan is niets ongeoorloofd.

Kersje schreef op 09-01-2023 om 12:30:

[..]

Daar ben ik niet zo van overtuigd, gezien je ook als abonnementhouder op vakantie in Spanje kunt kijken. Netflix kan nl niemand verplichten enkel vanuit je huis te Netflixen. Daarbij kan het ook zijn dat ouders op vakantie zijn en daar inloggen, terwijl de kinderen thuisblijven en ook kunnen kijken.

Natuurlijk mag dat op vakantie maar het gaat om je huis / huishouden. Mensen die tot jouw huishouden behoren kunnen er gebruik van maken.

Het bezwaar van Netflix tegen delen zal niet zo zeer komen door iemand die een uitwonend kind mee laat kijken maar met hele vriendengroepen die accounts delen. Mensen maken gebruik van accounts van neven, buren, kennissen en anderen.

Decembermamma schreef op 09-01-2023 om 13:28:

[..]

Natuurlijk mag dat op vakantie maar het gaat om je huis / huishouden. Mensen die tot jouw huishouden behoren kunnen er gebruik van maken.

Ik weet wat er wordt bedoeld, maar dat is in mijn geval lastig te bepalen, dat probeer ik duidelijk te maken in mijn vorige posts. Netflix heeft nl geen idee van mijn gezinssamenstelling.

Kersje schreef op 09-01-2023 om 13:31:

[..]

Ik weet wat er wordt bedoeld, maar dat is in mijn geval lastig te bepalen, dat probeer ik duidelijk te maken in mijn vorige posts. Netflix heeft nl geen idee van mijn gezinssamenstelling.

O maar als je 2 of 3 weken lang vanuit Spanje inlogt kunnen ze echt wel inschatten dat dat vakantie is, vaak kijk je dan ook nog series uit je eigen lijst enzo net zoals je thuis doet. Je gaat niet ineens iets heel anders kijken. 

Bijtje82 schreef op 09-01-2023 om 12:42:

[..]

Dat wat Decembermamma zegt. Die vier apparaten zijn gekoppeld aan jouw account, dus dan is het geen probleem.

Maar het is mi diefstal als je Jan en alleman je inloggegevens geeft buiten jouw huishouden.

Zoals mijn ex zwager doet. 4 accounts, maar en zijn meerdere mensen op een ander continent die er gebruik van maken. Dat is iets heel anders dan een account delen met 4 vaste personen binnen je huishouden.

Wat is het verschil met een uitwonend ( dus ingeschreven op een ander adres) met een uitwonend kind t.o.v mij dan?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.