Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Netflix abonnement delen, wie kan me helpen?

ik kan het echt nergens terug vinden. We delen dus eerst 2022 een Netflix abonnement. We gaan nu meer betalen 15,99 euro. Maar kan ik op dit moment nog het abonnement delen buiten ons eigen huishouden en met hoeveel.personen?


Kikki39

Kikki39

10-01-2023 om 21:26 Topicstarter

maar hoezo moet ik dan iedere keer een online luisterboek kopen waar dochter waarschijnlijk geen hol aan vindt, ipv Netflix kopen?

Kikki39 schreef op 10-01-2023 om 21:26:

maar hoezo moet ik dan iedere keer een online luisterboek kopen waar dochter waarschijnlijk geen hol aan vindt, ipv Netflix kopen?

Dat hoef je niet? Je kunt ook gewoon met 4 apparaten een Kobo Plus abbo nemen, die heeft tegenwoordig ook luisterboeken.

Kikki39

Kikki39

10-01-2023 om 21:35 Topicstarter

maar hoezo luisterboeken ipv film kijken, dochter kijkt graag film. Daarbij denk ik dat alleen luisteren veel lastiger is. Dus voor Engels te leren lijkt me film kijken veel beter anders snapt ze er nog niks van.

jij moet doen wat jij beslist.

Volgens mij is de keus al gemaakt. 

Mijn jongste (9, slechte schoolcarrière) praat beter en vloeiender Engels dan mij en puur door you tube irritante filmpjes kijken. Staat daar heel gesprek met Engels sprekende mensen te houden, dat ik er lullig bij sta. Ook in spelletjes spreekt hij steeds Engels in die tablet, tegen anderen. 
Er zijn meer mogelijkheden, en luisteren alleen maakt dat je toch meer focust op de taal zonder plaatjes erbij. Engelse podcasts ook zoiets. 
Het is maar een idee en niets moet. 

Het hoeft echt geen geld te kosten.  Wij hebben nooit Netflix gehad en de puber en jongvolwassene hier spreken heel goed Engels. Beiden kijken dingen op YouTube dure ze interessant vinden soms Nederlands maar ook veel in het Engels. Jongste heeft veel interesse in auto's dat zag ik gisteren nog fragmenten van topgear langskomen.  Keurig Brits Engels waar hij veel van leert.
Ook oudste kijkt en keek allerhande gratis dingen waar ze iets van leert voor school en ook naar Engels gaat er op vooruit. 
Ik vind Netflix geen noodzakelijk iets met scholieren in huis. 

Kikki39

Kikki39

11-01-2023 om 10:41 Topicstarter

dochter wilt wel heel graag Netflix en dat heb ik er graag voor over als ze dat wel leuk vindt en dat haar motiveert. Het zou kunnen dat ze op Engels blijft zitten, nou dan doe ik er alles voor als het hiermee wel zou lukken 

Kiki, tip voor je dochter: Zet bij films de engelstalige ondertiteling aan. Dan krijgt ze het Engels dat gesproken wordt beter mee. Kijk niet met een Nederlandstalige ondertiteling. 

een Netflix standaard abonnement is 12 euro per maand en een premium abonnement is 16 euro. Als daar gebruik van wordt gemaakt vallen de kosten per gekeken uurtje reuze meen. Lijkt me prima om een abonnement te hebben ter ondersteuning van vreemde talen leren of gewoon voor de gezelligheid.
3 euro extra voor een uitwonend kind is ook weer geen enorme uitgave. En anders neemt het uitwonende kind een eigen abonnement, voor het goedkoopste abonnement is dat ook maar 8 euro. Dat kunnen de meeste mensen echt wel betalen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.