Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Netflix abonnement delen, wie kan me helpen?

ik kan het echt nergens terug vinden. We delen dus eerst 2022 een Netflix abonnement. We gaan nu meer betalen 15,99 euro. Maar kan ik op dit moment nog het abonnement delen buiten ons eigen huishouden en met hoeveel.personen?


Kikki39 schreef op 09-01-2023 om 21:04:

wij hebben het gewoon nodig voor dochter. Ze is slecht in Engels en volgt via Netflix Engelse series die ze leuk vindt, dus dat vind ik heel belangrijk.

Je kunt ook dvd's uit de bieb lenen. En daarbij: dat is toch ook helemaal niet het probleem wat men hier bespreekt? (Je dochter woont gewoon thuis neem ik aan)

Gr Angela 

Dat voorheen iedereen mee kon kijken is markteting technisch gezien heel handig. Zo raken mensen gewend aan het gebruik van zo'n dienst en willen niet meer zonder. Dus als ze dan moeten gaan betalen, dan doen ze dat. Het is min of meer een soort reclame maken.

Kinderen die op twee adressen wonen, op kamers wonen of gezinnen die, al dan niet compleet, op vakantie gaan, dat is wat lastiger te reguleren. Zeker als jongeren ook nog regelmatig bij hun geliefde bivakkeren. 
Ze zouden een toegangscode dan kunnen koppelen aan een x-aantal apparaten met een meerprijs per apparaat. Je kunt dan wel alleen via die apparaten kijken en dat zal niet altijd in elk geval even handig zijn, maar helemaal sluitend krijg je het toch nooit.

MamaE schreef op 10-01-2023 om 00:56:

Dat voorheen iedereen mee kon kijken is markteting technisch gezien heel handig. Zo raken mensen gewend aan het gebruik van zo'n dienst en willen niet meer zonder. Dus als ze dan moeten gaan betalen, dan doen ze dat. Het is min of meer een soort reclame maken.

Kinderen die op twee adressen wonen, op kamers wonen of gezinnen die, al dan niet compleet, op vakantie gaan, dat is wat lastiger te reguleren. Zeker als jongeren ook nog regelmatig bij hun geliefde bivakkeren.
Ze zouden een toegangscode dan kunnen koppelen aan een x-aantal apparaten met een meerprijs per apparaat. Je kunt dan wel alleen via die apparaten kijken en dat zal niet altijd in elk geval even handig zijn, maar helemaal sluitend krijg je het toch nooit.

Volgens mij is het voor mensen die heel vaak op het thuis-ip-adres inloggen niet zo’n groot probleem want die worden door Big Brother Netflix dus heel vaak wel binnen het huishouden gespot. Ze overschrijden ook die tweeweken grens niet zo snel. Dus ik zou denken dat kinderen die op twee adressen wonen, gezinnen op vakantie en jongeren die geregeld bij hun geliefde slapen geen probleem zouden hoeven hebben. Alleen apparaten die zich langer dan twee weken niet vanaf het thuis-ip-adres melden, zouden in het vizier komen, lijkt mij. Dat zijn dus mensen die gewoon heel ergens anders wonen en nooit of heel weinig op het thuisadres worden gezien. Bij vakantie langer dan twee weken is het even een gedoe. Dat weet ik niet zo goed, of je dan ieder apparaat van ieder gezinslid iedere sessie weer moet verifiëren. Lijkt mij wat teveel van het goede. Bovendien wordt heus waargenomen dat al die apparaten zich de rest van het jaar op het juiste IP-adres bevonden. 

Ik denk dat Netflix vrij goed weet naar welke mensen ze echt op zoek zijn. 

Angela1967 schreef op 09-01-2023 om 23:56:

[..]

Je kunt ook dvd's uit de bieb lenen. En daarbij: dat is toch ook helemaal niet het probleem wat men hier bespreekt? (Je dochter woont gewoon thuis neem ik aan)

Gr Angela

Oei dvd's uit de bieb lenen, dat voelt voor mij toch als heel lang geleden hoor. Sterker nog, ik heb allang geen dvd speler meer, en zou het wel een heel gedoe vinden om naar een bibliotheek te moeten fietsen/rijden (niet in het dorp) om een dvd te moeten lenen. (tevens betaal je dan ook een bibliotheek abonnement)
Het is toch juist heel handig dat je alles online kunt vinden tegenwoordig.
En het probleem wat 'men hier bespreekt' was juist aangekaart door Kiki, zij wilde graag haar abonnement delen met haar dochter.

Eppos schreef op 09-01-2023 om 20:33:

Ik kan niet helpen maar er zijn al duidelijke antwoorden gekomen. Heb wel een tip, gewoon geen Netflix. Ik mis het niet. Wil helemaal geen code lenen. Vind gewoon zonde van mijn geld.
Dat het al jaren zo gaat, krijg ik dan wel mee. Ik had er tijdje geleden over met Videoland. Jaaaa ik huurde weer eens een dvd. Al die betaalde diensten maken dat programma’s voor die bepaalde dienst worden gemaakt. En dan moet je weer rtlxl of Netflix hebben. Ik doe er dus niet aan mee. Maarrrr ik hoor dus steeds vaker dat mensen niet meer tv kijken maar alleen streamen. Ik hou liever vast aan wat ik heb en wat ik niet heb, is al uitgegeven aan wat ik wel heb. Ik erger me al aan digitale televisie, snoerloos verbonden en toch om de zoveel tijd haperende beelden. Ik kijk vooral naar de klantenservice om mij uit de put te helpen als alles weer vastzit

Kijk jij geen televisie Eppos? Ik vind juist het tv-aanbod vaak zo suf dat ik het heerlijk vind om dan maar een serie of film te gaan kijken op Netflix.
Gelukkig werkt hier alles probleemloos, nooit haperingen o.i.d. 

Mija schreef op 10-01-2023 om 03:01:

[..]

Volgens mij is het voor mensen die heel vaak op het thuis-ip-adres inloggen niet zo’n groot probleem want die worden door Big Brother Netflix dus heel vaak wel binnen het huishouden gespot. Ze overschrijden ook die tweeweken grens niet zo snel. Dus ik zou denken dat kinderen die op twee adressen wonen, gezinnen op vakantie en jongeren die geregeld bij hun geliefde slapen geen probleem zouden hoeven hebben. Alleen apparaten die zich langer dan twee weken niet vanaf het thuis-ip-adres melden, zouden in het vizier komen, lijkt mij. Dat zijn dus mensen die gewoon heel ergens anders wonen en nooit of heel weinig op het thuisadres worden gezien. Bij vakantie langer dan twee weken is het even een gedoe. Dat weet ik niet zo goed, of je dan ieder apparaat van ieder gezinslid iedere sessie weer moet verifiëren. Lijkt mij wat teveel van het goede. Bovendien wordt heus waargenomen dat al die apparaten zich de rest van het jaar op het juiste IP-adres bevonden.

Ik denk dat Netflix vrij goed weet naar welke mensen ze echt op zoek zijn.

De mensen waar ze naar op zoek zijn, zijn dus hele vriendengroepen en families over het hele land/de hele wereld die een account delen. Dat snap ik wel. En als je het op vakantie/elders kan oplossen door even een code te verifiëren, dan lijkt me dat ook nog geen probleem. Ja, misschien voor mensen die regelmatig voor langere tijd in het buitenland zijn.

Kikki39

Kikki39

10-01-2023 om 12:50 Topicstarter

Ik reageerde op een reactie met de vraag waarom ik Netflix moet hebben. En Nee, ik ga ook niet naar de bieb. Het is voor tienerdochter die goed Engels moet leren. Die meiden hebben allemaal hun favoriete serie's, ze gaat echt niet naar de bieb, heb trouwens geen dvd speler meer.

Kikki39 schreef op 10-01-2023 om 12:50:

Ik reageerde op een reactie met de vraag waarom ik Netflix moet hebben. En Nee, ik ga ook niet naar de bieb. Het is voor tienerdochter die goed Engels moet leren. Die meiden hebben allemaal hun favoriete serie's, ze gaat echt niet naar de bieb, heb trouwens geen dvd speler meer.

Maar jouw meiden wonen toch thuis, dan is er toch geen probleem? Of heb je iemand buiten je huishouden die meebetaalt en kun je het zonder dat bedrag niet betalen?

Kikki39

Kikki39

10-01-2023 om 13:11 Topicstarter

ja, ging om iemand buiten ons huishouden om.

1968 schreef op 10-01-2023 om 11:58:

[..]

Oei dvd's uit de bieb lenen, dat voelt voor mij toch als heel lang geleden hoor. Sterker nog, ik heb allang geen dvd speler meer, en zou het wel een heel gedoe vinden om naar een bibliotheek te moeten fietsen/rijden (niet in het dorp) om een dvd te moeten lenen. (tevens betaal je dan ook een bibliotheek abonnement)
Het is toch juist heel handig dat je alles online kunt vinden tegenwoordig.
En het probleem wat 'men hier bespreekt' was juist aangekaart door Kiki, zij wilde graag haar abonnement delen met haar dochter.

oeps dat laatste had ik niet door.

ik las 'goede manier om Engels te leren' en toen dacht ik meteen aan thuiswonende dochter. 

wat dvd's betreft: het is allemaal mogelijk, zeker oude series zijn in bulk te leen, dus als het echt gaat om leuke dingen kijken in veelvoud zijn die dingen prima inzetbaar.

gr Angela

Schemerlampje schreef op 10-01-2023 om 13:10:

[..]

Maar jouw meiden wonen toch thuis, dan is er toch geen probleem? Of heb je iemand buiten je huishouden die meebetaalt en kun je het zonder dat bedrag niet betalen?

dit dus. @Kikki wonen je kinderen nou thuis of niet?

gr Angela

Kikki39

Kikki39

10-01-2023 om 16:34 Topicstarter

ja thuis, maar ik heb het over andere die meedoen met het abonnement.

Ik ben blij als ze iets leuks vind in het Engels, dus dan maar Netflix. Dat zijn ook gewoon de bekende series voor die tieners.

Kikki39 schreef op 10-01-2023 om 16:34:

ja thuis, maar ik heb het over andere die meedoen met het abonnement.

Ik ben blij als ze iets leuks vind in het Engels, dus dan maar Netflix. Dat zijn ook gewoon de bekende series voor die tieners.

Maar dat is toch in feite niet jouw probleem? Het is fijn dat ze zolang konden meeliften op jouw account, nu moeten ze een eigen account nemen.

Kikki39

Kikki39

10-01-2023 om 16:51 Topicstarter

ja, dat weet ik. Maar vroeg me gewoon af of dit al ingegaan was, en dat is dus niet zo.

1968 schreef op 10-01-2023 om 12:01:

[..]

Kijk jij geen televisie Eppos? Ik vind juist het tv-aanbod vaak zo suf dat ik het heerlijk vind om dan maar een serie of film te gaan kijken op Netflix.
Gelukkig werkt hier alles probleemloos, nooit haperingen o.i.d.

Ja ik kijk gewoon tv juist zonder al die bla bla bonnementen voor extra pegels. Ik kijk gratis films die de provider aanbiedt. Maar gewoon tv vooral npo en geen commerciële dingen met tig x reclame. Ik heb dagelijks een tiktok-uur lang puber die me laat meegenieten en de ander zoekt ook alles op de tablet. Ik heb geen tablet, gewoon ouwe vaste pc en kortgeleden nog een breedbeeld (ik mis M nog!) 

En ik ben fan van programma gemist. Als het werkt. Of begin gemist of steeds weer terugspoelen en dan doventekst eronder voor als ik weer de inhoud mis op Luisterniveau. Ik vind de bieb ook niet veel maar mijn kinderen hebben wel alles geleend daar. Vind wel onzinnig dat Netflix nodig is voor school. Je kunt ook bbc of Engels luisterboek online kopen. Maargoed ieder zijn voorkeur 

Ik voel me soms wel een bejaarde omdat ik geen apps wil en dingen uitprint om te lezen. Heb inmiddels een bril maar ik blijf overtuigd dat steeds een scherm voor even leuk is maar niet om te lezen of hoeveel te downloaden. Doe mij maar een vaste stekker en vooral een veilig systeem. En zoals overal kun je proberen hoe het slimmer en goedkoper kan.


Heb uiteraard ook zo n ex die code van die heeft en kind kijkt daar. Heeft ze tenminste een goede reden daar te zijn😉 zodra ik hoor ha maar ik heb een code van die en zij betalen krijg ik jeuk. Ik ga honderd x liever een boek in de bieb lezen op papier dan een code van iemand voor Netflix vragen. Ik zou zeggen sluit een abonnement voor kind af en betaal het. Dan heb je dat niet meer. En ouders betalen nog steeds voor hun kind. Alleen iets meer. 3 euro gaat het om? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.