Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Spirit

Spirit

21-06-2009 om 15:20

Nieuws via hyves

Het is me nu al twee keer overkomen dat ik via hyves lees dat er een baby op komst is. Leuk zou je zeggen, maar in het eerste geval ging het om een hele goede (best?) vriendin en nu om mijn broer! Ligt het nou aan mij dat ik dat best idioot vind. Dat vertel je toch persoonlijk dat soort dingen?

Nee, ik kan het eerlijk gezegd niet waarderen.......

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jet Burg

Jet Burg

21-06-2009 om 15:33

Persoonlijk vertel je zulk nieuws aan...

Familie, vrienden, goede kennissen, de rest kan het dan via oa hyves te weten komen.
In jou geval zou ik het ook niet waarderen hoor.

Biene M.

Biene M.

21-06-2009 om 15:36

Raar

Eerst familie en beste vrienden bellen, dan pas op hyves zetten.

Lijkt me wat onwerkelijk om via hyves te vernemen dat mijn broer vader wordt!

Rafelkap

Rafelkap

21-06-2009 om 18:33

Per sms

Ik kreeg wel eens een sms-je van een vriendin, maar van je broer verwacht je wel een telefoontje. Ik vraag ook altijd: bel je me! (dat scheelt - en geen hyves)

noname

noname

21-06-2009 om 21:50

Hyves is vreemd, of ...

... mensen zijn vreemd op hyves. Hier een ander gevalletje; mijn zus wil mij steeds niet toevoegen, echter via mijn dochter heeft ze mijn ex meteen toegevoegd. Swah.. hyves, ik vind het soms een raar en pijnlijk fenomeen.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-06-2009 om 22:37

Hyvers doen soms vreemd

Hyves is een middel om o.a. nieuwtjes uit te wisselen of mensen te zoeken. Als je het gebruikt zoals het bedoeld is is het erg leuk. Dat mensen er asociale gewoontes door ontwikkelen ligt niet aan Hyves.
Als mijn zus mij zo nadrukkelijk zou negeren bij Hyves zou ik toch eens vragen waarom dat is. Als mijn broer mij niet eerst gebeld had zou ik zeggen dat ik dat niet leuk vind. Als mensen iets doen zonder stil te staan bij het feit dat ze er anderen mee kwetsen moeten ze daar misschien even op attent gemaakt worden.

Spirit

Spirit

22-06-2009 om 09:13

Fijn

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het raar vind.

Achteraf ben ik er achter gekomen dat mijn broer zelf vridjag een bericht in onze afgesloten familie hyve had gezet. Nog niet eens in een directe mededeling maar sugegrerend in een lopend topic daar. Maar dat had ik niet gezien, wel zag ik zaterdag op de hyve van mijn moeder dat ze weer een kleinkind verwacht. Voor al haar "vriendjes" zichtbaar en ik wist tot dat moment dus nog van niks. Heb dat mijn moeder vandaag ook verteld.....Mijn broer kan voorlopig nog even het dak op

Limi

Limi

22-06-2009 om 09:14

Ik zou...

...er zelf weinig moeite mee hebben om het te doen. Lekker makkelijk alles in één keer - als iedereen hyves heeft. Maar niet iedereen heeft dat, dus hebben we gemaild naar de familie, ook in één keer. Ik gebruik de telefoon echt nooit, dus in zo'n geval ook niet. Dat weten ze trouwens.

Holiday

Holiday

22-06-2009 om 09:40

Bah via hyves..

Ik heb geen hyves dus mij zou het bericht nooit bereiken.

Je wordt haast verplicht om aan dat soort dingen te gaan deelnemen anders mis je inderdaad de helft. Maar ik heb daar zo geen zin in.

Een zwangerschap zou ik even persoonlijk gaan vertellen aan ouders, brussen en goeie vrienden. Is toch leuk, verraste reactie van de ander, felicitatie! Of ben ik nou zo'n ouwe doos..

Spirit

Spirit

22-06-2009 om 10:10

Holiday

Nou, dan ben ik ook een ouwe doos En dat terwijl ik best digitaal actief ben.
Maar da's inderdaad het leuke van dit soort nieuws: het enthousiasme van de andere en het feliciteren. Nu lijkt het meer op een zakelijke mededeling...

Limi

Limi

22-06-2009 om 10:20

Persoonlijk

Dan moet je familie wel in de buurt wonen of je moet er een paar weekenden voor uittrekken. Bij ons gaat het om 5 provincies. Kleine familie, maar er wonen er nog geen twee bij elkaar of bij ons in de buurt.

We hebben het bij de eerste wel gedaan: gingen we 2 provincies verderop om het te vertellen, bleek mijn moeder op vakantie zonder het ons verteld te hebben. Tja, de volgende keren maar via de mail hoor

Ulla

Ulla

22-06-2009 om 10:36

Limi

Maar je kunt toch ook bellen? Dat is nog altijd persoonlijker dan via de mail of Hyves.
Ik zou sowieso van te voren uitzoeken of de persoon die je wil verrassen met een bezoekje wel thuis is (via via bijvoorbeeld), zeker als je er een eindje voor moet rijden.

Zelfs een kaart zou ik nog meer op prijs stellen dan een mailtje.

Spirit

Spirit

22-06-2009 om 10:41

Het persoonlijke tintje

Zelfs via een mail had ik het persoonlijker gevonden. Nu wisten "vreemden" het eerder dan ik.

Deze broer woont trouwens bij mij in de wijk dus afstand kan de reden niet zijn

Limi

Limi

22-06-2009 om 14:11

Ulla

Ik heb een voorkeur voor schriftelijk, maar verbaal had gekund. Het zou mij ook niet uitmaken als iemand anders het op een andere manier zou meedelen, bellen of dmv een kadootje of wat dan ook. Net wat iemand prettig vindt, toch? Het is hun nieuws.

Aan de andere kant moet je er wel zeker van zijn dat jouw gekozen methode ook bij de ontvanger in gebruik is. Mijn zus had het mij ge-smst terwijl ze weet dat ik mijn mobiele telefoon echt nooit gebruik. En vervolgens gaat ze zich dan druk maken over het uitblijven van felicitaties. Ik zou dus niet iemand mailen waarvan ik niet weet of die iedere dag mail leest, maar als ik echt een hekel heb aan bellen ga ik dat zeker niet doen, ookal vindt iemand dat dan misschien een halve belediging en niet persoonlijk.

Ik hoefde ook niet persoonlijk gefeliciteerd te worden terwijl er nog alles kon mis gaan en dat de keren daarvoor ook gebeurde, maar dat geldt uiteraard niet voor iedereen

Tirza G.

Tirza G.

22-06-2009 om 17:20

Vreemden

Tjongejonge, wat een hierarchie. Vreemden wisten het eerder dan jij? Misschien hebben ze het een dag eerder (voordat ze het op Hyves zetten) wel aan de buren verteld en aan álle mensen op het schoolplein én aan alle collega's!
Mogen mensen alsjeblieft zelf weten hoe en wanneer ze iets bekend maken?

Tirza

Spirit

Spirit

22-06-2009 om 17:46

Tirza

Ach welnee, heeft niks met hiërarchie te maken. Wel met familieband en betrokkenheid. Wij waren op de hoogte en leefden mee met een complicatie mbt het zwanger worden. Dan is het gewoon fijn als je hoort dat het eindelijk goed is gegaan.

Maar mijn vraag was simpel, hoe zou je het vinden als je zoiets via hyves te horen krijgt. Vind jij dus geen probleem, prima toch

Tirza G.

Tirza G.

22-06-2009 om 23:09

Maar (licht ot)

Ik heb dan ook geen broer. En een kinderloze zus. Dus ik kan me er ook gewoon niet zo veel bij voorstellen. Ik heb wél hyvende kinderen en merk daar wel aan dat dat hyven echt belangrijk is

Tirza

nancy

nancy

25-06-2009 om 21:42

Nieuwe tijd, nieuwe middelen!

Tja, deze mensen vinden hyven blijkbaar leuk en blijkbaar leek hen dit leuk om op hun hyve te zetten ! hebben ze alle recht toe vind ik !
Je voelt je gepasseerd maar dat was volgens mij helemaal niet de bedoeling . Sommige mensen vinden het gewoon leuk om zulke dingen op zo een manier bekend te maken. Nee ik vind daar niks mis mee !
Groetjes
Nancy

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.