Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Bos&bomen

Bos&bomen

11-05-2009 om 17:53

Nintendo ds of nintendo dsi?

Onze dochter wordt over 2 weken 8 jaar. Ze wil dolgraag een Nintendo DS en wij hebben - na lang wikken en wegen want ik ben niet zo'n voorstander - besloten er 1 voor haar verjaardag te geven. Maar nu zien we door de bomen het bos niet meer zo, want er blijkt een nieuwere versie van de DS op de markt te zijn, de DSi met uiteraard nog meer mogelijkheden. Ik weet dat de "gewone" DS de mogelijkheid heeft om m.b.v. een R4 kaartje spelletjes te downloaden. Kan dit ook met de nieuwere versie? En wat zijn jullie ervaringen met 1 van de 2 of zelfs beide? Ik hoor heel graag ervaringen en meningen, alvast bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mirthe

Mirthe

12-05-2009 om 18:24

Geen dsi

Wat op de gewone DS Lite kan met R4 kaartjes (en aanverwanten) kan op de Dsi niet meer, daar zit een beveiliging op.

Gewone DS lite dus

Mirthe

R4dsi

kaartjes zijn allang weer verkrijgbaar voor de DSI
Dus wat met de DS kon, kan nu ook met de DSI. Even googlen en de aanbiedingen e.d. vliegen je om de oren. Let wel goed op welk kaartje je eventueel aan wilt schaffen er schijnt verschil in kwaliteit te zitten.
Echter op een beetje gameforum kom je er snel genoeg achter.
Mocht ik kiezen zou ik voor de DSI gaan, ik wacht nog heel even af tot er nieuwe kleuren komen en dan vervang ik mijn 3 jaar oude ds voor de dsi.

Groet Bub

Heb een dsi

Wij hebben een maand geleden een DSi voor de verjaardag van onze zoon gekocht. Wij hebben geen DS Lite, dus een vergelijking kan ik niet maken. Wat ik wel kan zeggen is:
DSi heeft een camera; vindt mijn zoon geweldig. De kwaliteit is nop (0,3 megapixel), maar dat zal hem worst wezen.
R4-kaartje hebben we nog niet; is er nog niet van gekomen. Een oude (van een vriendje) in de DSi stoppen werkt niet, maar er zijn inderdaad al wel nieuwe kaartjes geschikt voor DSi te krijgen.
Oplader: het stekkertje van de oplader is anders dan die van de DS Lite. Nou maak ik uit jouw posting op dat je geen DS Lite hebt, maar als dat wel zo is dan moet je dus ook een andere auto-oplader kopen (als je die zou willen hebben). Wij hebben er pas 1 gekocht, waarbij 2 soorten stekkers zitten, 1 voor de DSi en 1 voor de DS Lite.
Je kunt spelletjes downloaden via de Nintendo-website (rechtstreeks op de DSi). Hebben we ook nog niet gedaan; werkt met ingewikkeld systeem met punten. Browser hebben we nog niet geïnstalleerd - we vinden dat onze zoon nog niet alleen op internet hoeft te kunnen met z'n speeltje.
Zoon is helemaal weg van het ding. Het was een (erg) duur kado, maar hij speelt er wel veel mee.

groet,
Caroro

Elisa

Elisa

13-05-2009 om 22:45

Ds lite

mijn mening is neem een ds lite
want met de dsi heb je wel twee fototoestels. maar de kwaliteit is erg zielig
de ds lite is voordeliger en heeft een langere accu duur. dus voor lange uatoritten langer plezier. voor de rest is er niet veel verschil. en de ds lite gaat minder snel stuk dan een dsi. een tip koop er een hard case bij
http://www.accessoiresoutlet.nl/index.php?main_page=product_info&products_id=112

voor extra bescherming

m.v.g. elisa

Hoezo

gaat een dsi sneller stuk dan een ds? Zou ik graag onderbouwd zien die mening.
De lite is uiteraard voordeliger maar niet echt goedkoper geworden door de komst van de DSI. Wat de accuduur betreft die wordt erg beinvloed hoe hoog de helderheid van ds staat ingesteld.
En iedere accu wordt in de loop der tijd minder (gaat minder lang mee, vaker opladen)
Met de dsi ben je weer helemaal up to date. Met de ds loop je straks achter de feiten aan.

Groet Bub

Annet

Annet

13-05-2009 om 23:15

Ds voor een achtjarige

Ik zou een gebruikte ds kopen voor een 8-jarige. Als je 8 bent is een ds al zo mooi. Zeker met al die spellen die te downloaden zijn.
Ik heb de dsi gezien bij een vriendin van dochter. Ja, de camera's zijn leuk maar slecht van kwaliteit. Er zijn nog maar weinig dsi spellen die gebruik maken van de extra's.
Ik zou nu gaan voor een goedkope ds.
Als je dochter 11 zou zijn, zou ik gaan voor de dsi. Op die leeftijd gebruiken ze de extra's meer en spelen ze de soort spellen waarbij die extra's ook gebruikt worden.

Maylise

Maylise

14-05-2009 om 13:29

Dsi

Als ik nu een gameboy achtige spelcomputer moest kopen zou ik voor de DSI gaan. Het feit dat je legaal spelletjes kan downloaden net als bij de wii vind ik een leuk pluspunt. De camera's zullen voor de kinderen vast wel leuk zijn ongeacht de slechte kwaliteit. Bovendien is de kans heel groot dat Nintendo over een poosje spelletjes gaat uitbrengen die alleen op de DSI gespeeld kunnen worden.

Wat ik wel een heel groot nadeel van de DSI vind is dat GBA spelletjes er niet meer op gespeeld kunnen worden. GBA spelletjes kun je nu vaak lekker goedkoop tweedehands krijgen bij game winkels en daar zitten ook echt leuke spelletjes tussen. Zo heb ik gisteren voor 20 euro 5 GBA spellen gekocht.

Voorlopig krijgen ze hier sowieso geen nieuwe spelcomputer (ze hebben nu een DS lite) maar als ik nu nieuw zou moeten komen zou ik waarschijnlijk voor de DSI gaan gezien dat een investering is die de komende drie, vier jaar in elk geval relevant is (met oog op nieuwe spelletjes die straks exclusief voor de DSI uitkomen)

Overigens gezien de enorme hoeveelheid DS en DSlites die verkocht zijn zal Nintendo de komende jaren ook heus nog wel DS spelletjes blijven maken net als Sony ook nog steeds PS2 spellen maakt (al is het dan in bescheiden hoeveelheid). Voorlopig zijn alle releases in elk geval voor beide computers geschikt.

Maylise

Maylise

Maylise

14-05-2009 om 13:30

Komen = kopen

Een edit functie zou soms wel handig zijn

Maylise

Maylise

14-05-2009 om 16:21

Pelle

Dat heb ik ergens gelezen maar waar? Misschien in het game blad waar mijn zoon een abonnement opheeft, de power unlimited. Dat zou kunnen want die kijk ik wel eens door als het blad ergens door huis slingert.

In elk geval stond daarin dat er blijkbaar gewerkt werd aan een systeem om spelletjes te maken die exclusief voor de DSI waren. Hoe dat technisch zit weet ik niet

Ik ga zelf ook nog geen DSI kopen hoor. Ik vind het niet kunnen spelen van GBA spelletjes inderdaad een heel groot nadeel.

Maylise

Maylise

Maylise

14-05-2009 om 16:26

Beemer

Dat kan via de wii zelf. Je moet de wii op internet aansluiten (op de site van Nintendo staat een hele duidelijke handleiding hoe dat moet). Dan kun je vervolgens via de wii zelf spelletjes downloaden. Hiervoor heb je wii punten nodig die je kan kopen in de winkel of via internet met een credit card. Er zijn meerdere sites die de wii punten verkopen. Voor elk spelletje heb je een bepaald aantal punten nodig. Verschilt van of het spelletje vrij nieuw is of juist wat ouder. Gemiddelde prijs ligt denk ik rond een tientje. Spelletjes worden opgeslagen op de wii zelf.

Op de NL site van de wii staat alle informatie denk ik wel: http://nl.wii.com/

Maylise

Maylise

Maylise

14-05-2009 om 16:30

En de dsi

Ik weet niet precies hoe het downloaden werkt maar ik geloof dat je de DSI ook op internet aan kan sluiten. De DSi heeft een ingebouwde browser gekregen.

Er staat meer info op deze site:
http://www.nintendo.nl/NOE/nl_NL/news/2008/nintendo_introduceert_de_dsi_9691.html

Je schijnt een aantal punten gratis te krijgen en dan daarvoor spelletjes te kunnen downloaden via de DSI shop. Dus rechtstreeks op de DSI zelf volgens hetzelfde systeem als bij de WII. Meer punten kan je bij kopen natuurlijk.

Maylise

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.