Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

margje van dijk

margje van dijk

27-12-2009 om 18:56

Nintendo ds stuk

Mijn jongste zoon is in zak en as, want het bovenste schermpje van zijn Nintendo DS vertoont akelige strepen die niet meer weg gaan.

Hij heeft hem nog maar een half jaar, dus er zit nog garantie op. Ik ga terug naar de winkel zodra ik in de gelegenheid ben.

Maar wat kunnen we verwachten? De nintendo is niet gevallen vlak voordat dit zich voordeed. Maar misschien is het toch een gevolg van een eerdere val o.i.d., hij heeft hem wel eens een keer uit zijn handen laten wachten.

Iemand hier die er ervaring mee heeft?

Margje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

27-12-2009 om 20:44

Hmmm

Die van ons is al een aantal jaar oud, is wel eens gevallen maar doet het nog prima. Dus wellicht is er gewoon een technisch mankement wat de fabrikant kan oplossen. Zeker als de DS er aan de buitenkant nog ongeschonden uitziet zal een val ook niet als reden van het probleem worden gezien lijkt me.

margje van dijk

margje van dijk

27-12-2009 om 23:42

Dat klinkt inderdaad goed.

Nou moet mijn man alleen nog het bonnetje even terugvinden dat ik speciaal aan hem in bewaring had gegeven omdat IK dergelijke dingen altijd wegmaak.

Komt vast goed. Want als man iets opruimt is het nóóit weg.

(trommel-trommel-trommel).

Margje

Nasha 1st

Nasha 1st

27-12-2009 om 23:45

ook al zo'n man Margje? Hier ook....

(waar zijn nou %^&$%^$^mijn sleutels.....? ik hoor het hem bijna dagelijks roepen....)

margje van dijk

margje van dijk

28-12-2009 om 22:02

Wat dom.....

We zijn de bon kwijt!

Man beweert dat hij hem niet heeft. En dat ik hem dus niet aan hem gegeven heb. Want als ik hem de bon gegeven zou hebben, dan had die nu in *dat* mapje gezeten. En daar zit-ie niet in. Dus heb ik hem de bon niet gegeven.

Mannenlogica

Helaas moet ik het ook niet hebben van mijn eigen logica. Ik zie gewoon voor mijn eigen geestesoog hoe ik hem die bon overhandig met de woorden: "hier, berg jij die maar op, want jij bent in dit soort dingen beter dan ik".

Nou ja. Ik heb al mijn eigen stapels al drie keer doorgenomen. Ik heb die bon niet.

Dus ik ga maar zonder bon terug naar de winkel en dan maar eens kijken wat er van komt.

Wat kan ik dan balen op dit soort momenten. (En wat voor bonnen ik niet allemaal terúgvind! Schoenen, schoenen, pannen, kleren, zelfs boodschappenbonnen, hele stapels. Waarom heb ik dié dan allemaal bewaard? De Nintendo-bon moet ik hebben!)

Maar ja. Hij is weg.

Margje

Nasha 1st

Nasha 1st

28-12-2009 om 22:15

Margje

heb je gepind of contant betaald? Ik heb ook weleens een uitdraai van mijn pinbetaling gemaakt namelijk.

Enne....weet je zeker dat je het over jouw man hebt nu??? Het komt me zo akelig bekend voor ineens.....*peinspeins*

Vera*

Vera*

28-12-2009 om 22:31

Tettu tettu

Margje, als je de bon niet meer kunt vinden heb ik hier nog wel een bovenste schermpje voor je. We hebben hier namelijk ook een overleden ds.
Je kunt anders ook wel een schermpje kopen op dealextreme.com.

margje van dijk

margje van dijk

28-12-2009 om 23:15

Tjonge

Dat jullie nog reageren op de late avond, super

Nasha, slim idee van je om ook naar het afschrift te kijken. Dat heb ik al wel teruggevonden.

En Vera, ik heb even op die site gekeken. Ongelofelijk, dat je daar losse schermpjes kunt kopen. Maar wat dan? Druk je dat er vervolgens gewoon in of zo en dan werkt het? Zit er een gebruiksaanwijzing bij....?

Dezelfde vraag zou ik hebben bij het schermpje dat jij nog hebt. Wel heel lief aangeboden van je, trouwens.

Margje

Vera*

Vera*

28-12-2009 om 23:26

Margje

Als je een schermpje bij dealextreme zou bestellen moet je er gelijk de twee schroevendraaiertje bij kopen. Dan kun je de ds openmaken, het is in principe gewoon een stekkertje er in en klaar systeem. Manlief doet hier het kleine prutswerk maar het is echt vrij simpel. Op youtube staan filmpjes over o.a. het vervangen van de behuizing, daar kun je dus een idee krijgen van de moeilijkheidsgraad. Dealextreme levert geen origineel nintendo maar het is wel passend.
Maar mijn aanbod staat ook nog.

margje van dijk

margje van dijk

29-12-2009 om 00:23

Wow

Erg aardig van je Vera.

Ik zal eerst eens naar de winkel gaan en kijken wat ze zeggen.

Als ik dan toch beter zelf kan gaan knutselen, dan bedenk ik hoe we dat gaan aanpakken.

Tegen die tijd is de meeting toch ook zo'n beetje? Ben jij de Vera op het lijstje?

Margje

Roos

Roos

29-12-2009 om 13:39

Ook

Bovenste schermpje vertoonde kuren, wel met bon (weliswaar van een andere Nintendo maar van hetzelfde filiaal) terug naar de klantenservice. Ding was niet gevallen ofzo maar gewoon stuk, wij wisten wel waar het zet, was een kabeltje door maargoed dat hebben we ze zelf laten uitzoeken, na 7 weken wachten kwam het verlossende antwoord; het duurt te lang u mag een nieuwe uitzoeken (met weer een jaar garantie). Ik stomverbaasd een andere nieuwe gehaald, kind blij eind goed al goed zou je denken. dag erna een brief van hetzelfde filiaal, de kapotte Nintendo was terug of we die wilden komen ophalen. Ik bellen dat we gisteren al een nieuwe hadden mochten halen omdat Nintendo er te lang over deeed bvlbalablabla. Gewoon eerlijk verteld dat we er dus al eentje hadden. Filiaal bleef voet bij stuk houden we moeten de gerepareerde ophalen anders werd het magazijn te vol?

Ok....na 3 keer aandringen wil ik dat dan best doen. Wat schetst mijn verbazing; Nintendo kon hem niet meer maken en we kregen wederom een nieuwe Nintendo...en zo waren we in 1 dag twee Nintendo's rijker. Tsja ik heb het ze 3 keer uitgelegd maar neen ze meosten deze OOK kwijt en dat terwijl ik de reparatiebon al de vorige dag keurig had ingeleverd....

Danku Nintendo

Roos

margje van dijk

margje van dijk

29-12-2009 om 16:38

Zo hee

Jij hebt geluk zeg!

Ik heb ook nog een bon van de derde nintendo, die we pas afgelopen december gekocht hebben (en die het nog prima doet). Maar er staat 'zilvergrijs' op die bon en deze kapotte is rood.

Ik kan hem misschien toch wel meenemen als versterking, of weet ik veel. Die bon, het bankafschrift met de afschrijving en de nintendo, zo zal ik er morgen maar eens heen gaan. Al verwacht ik niet dat ze mij nog garantie gaan geven trouwens. Maar misschien zijn er andere mogelijkheden. Ik zal het wel zien.

Margje

Nasha 1st

Nasha 1st

30-12-2009 om 11:35

En?

is het gelukt?

Puck2

Puck2

30-12-2009 om 11:46

Margje, de speelgoedwinkel hier

Margje, je kan ook aan de speelgoedwinkel vragen of zij nog bonnen hebben liggen. De speelgoedwinkel waar wij onze ds-en gekocht hebben heeft gewoon een standaard stapeltje extra bonnen liggen die ze dan meesturen met je ds.

margje van dijk

margje van dijk

30-12-2009 om 16:31

Deels gelukt

Ik ben zojuist gegaan, en ik had mijn bankafschrift meegenomen. Dat was al genoeg, want op basis van de gegevens op het afschrift konden ze mijn bon opzoeken in de kassa en opnieuw uitprinten. Geweldig!

Maar vervolgens bleek dat de strepen door het beeld (volgens degene die me hielp) waarschijnlijk niet onder de garantie vallen. "Hij heeft een tik gehad". Tja. Dat zal best. Ik heb geen idee. In elk geval niet pal voordat het euvel zich voordeed.

Maar de Nintendo wordt nu opgestuurd en dan zal ik het wel horen. Het wordt óf vergoed, óf ik mag een nieuwe tegen gereduceerd tarief uitzoeken (als het niet onder de garantie valt). Nou, dat vind ik wel een goede deal.

Het duurt alleen "3 tot 5 weken" voordat we een reactie kunnen verwachten.

Bedankt allemaal, zonder jullie was ik nooit op het idee gekomen om een bankafschrift mee te nemen.

Leuk zij-effect van deze toestand is trouwens ook dat mijn godganse bureau vandaag opgeruimd is, elk los zwervend stuk papier is op z'n plek gekomen, alle stapels zijn in mappen gestopt. (En nee, niet alsnog een bon gevonden). Best lekker, nu al zo'n opgeruimd bureau, in plaats van pas tegen eind maart (als ik het doe voor de belastingopgave).

Margje

Puck2

Puck2

30-12-2009 om 16:35

Margje, nieuwe uitzoeken

Als je een "nieuwe" bij Nintendo uit mag zoeken tegen een gereduceerd tarief dan krijg je volgens mij een gereviseerde oude. Even in de gaten houden dus.

Nasha 1st

Nasha 1st

30-12-2009 om 16:50

Kijk

dat is alvast een begin. Ik wist inderdaad dat een afschrift ook kan helpen inderdaad, vandaar dat ik je die tip gaf! Ben benieuwd....

margje van dijk

margje van dijk

30-12-2009 om 17:47

Nee, dat zei hij niet, puck

De meneer die me hielp zei dat ik in het slechtste geval echt een nieuwe nintendo mocht uizoeken, maar die moest dan nog wel 91 euro kosten. Dus dat is een fors bedrag. Dan neem ik aan dat het wel om een echte nieuwe gaat.

Maar ik zal er op letten, bedankt voor de waarschuwing.

Margje

Puck2

Puck2

30-12-2009 om 19:31

Margje

Als je echt in de speelgoedwinkel een DS weer mag uitzoeken dan heb je voor 91 a. een goede winkelier als het echt om een nieuwe gaat of b. één oplichter als het om een gebruikte gaat omdat die bij Nintendo zelf een stuk goedkoper zijn.

Nasha 1st

Nasha 1st

30-12-2009 om 23:43

Een tik gehad...

tja, wat bedoelt hij daar dan mee....als ik hier kijk, de DS-en hier hebben ook allemaal weleens een "tik" gehad, maar toch geen gekke strepen op het scherm...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.