Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Ilva

Ilva

24-09-2009 om 22:57

Nintendo ds voor vijfde verjaardag?

In december wordt mijn zoontje 5 jaar. Zijn oudere broertjes krijgen met sinterklaas een DS (waar ze zelf een deel van betalen). Nu zaten we te denken om jongste misschien ook een DS te geven met sinterklaas en dan een klein kado voor z'n verjaardag zodat hij het eigenlijk ook voor z'n verjaardag krijgt. Maar nu is dus de vraag is hij niet te jong voor een DS. We hebben nu een V-smile in huis en daar kan hij goed me overweg. Kado's bedenken wordt steeds moeilijker dus hopen we dat dit wat is. Zijn er 5-jarige die goed met een ds kunnen spelen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

24-09-2009 om 23:00

Ja hoor, geen probleem

Zoon had met 5 ook een v-smile maar met de ds van grote zus kon hij ook prima uit de voeten.
Hij zal een ander soort spellen leuk vinden. En op de leeftijd van 5 hebben ze graag nederlandstalig. Maar daar is genoeg in te vinden.

Sascha2

Sascha2

24-09-2009 om 23:43

Tip

Mijn zoon wordt in december vijf en speelt sinds de zomer met de ds. Hij is verzot op het spel van Pluk van de Petteflat. Dit spel en nog een paar andere zijn vanaf 30-9 bij de Aldi in de aanbieding voor ik meen 12,95.

ishtar

ishtar

25-09-2009 om 10:20

Ja hoor

onze 5 jarige speelt al tijden met de ds-sen van zijn broers! En dat gaat nog goed ook

Ilva

Ilva

25-09-2009 om 10:41

Mooi

Okee, lijkt me duidelijk. Manlief zal blij zijn, hij was er meer voor dan ik. Ik las ergens op een andere site over beschermfolie op het schermpje. Weten jullie daar iets van?

Folie

overal te koop, o.a. bij de Bart Smit.
En hier ook een jongetje dat al sinds zijn vijfde ijverig ds-t.

groetjes van Purk

Rafelkap

Rafelkap

25-09-2009 om 11:17

Nintendo ds

Ik ben helemaal een leek op dit gebied, maar kan iemand mij uitleggen wat een nintendo ds is, wat je ervoor nodig hebt? En een verschil met v-smile (is geloof ik apparaatje bij tv)

zon

zon

25-09-2009 om 15:41

Leuk

Ook voor een 5-jarige is het inderdaad leuk. Maar zou 1 ds voor beide met elk eigen spellen niet voldoende zijn?

Rafelkap

Rafelkap

25-09-2009 om 19:36

Pelle

O.k. dan weet ik nu waar mijn zoontje het over heeft als hij erom gaat zeuren Lijkt me best leuk voor in de toekomst.

liora

liora

26-09-2009 om 09:42

Tegengeluid

Ik vind een DS voor een kind van 5 nog best moeilijk. Mijn nichtje (die enorm voorlijk is) had er al een op die leeftijd, maar doet er nu (bijna 7) veel meer mee.

Wij hebben de V-smile en zoon van ruim 6 speelt er nog heel veel mee. Er zijn ook spelletjes tot 9 jaar. Je kunt toch ook als een kind 8 is nog een Nintendo geven?

Liora

Gameboy

Wat je ook kunt doen is via marktplaats een nintendo gameboy aanschaffen, spelletjes er voor kun je ook goedkoop krijgen via marktplaats.
Mijn zoon van 6 heeft er eentje en hij kan er prima mee omgaan. En het is niet zo'n grote uitgave

Ilva

Ilva

26-09-2009 om 18:17

Het is namelijk zo

Liora en Sharon, het is namelijk zo. Mijn 2 oudste krijgen ook zo'n DS. En jongste is ook in december jarig dus dachten we het een beetje te combineren. Met 5 dec. de DS en met z'n verjaardag iets kleins. Dit omdat z'n broers ook z'n ding krijgen (en zij betalen zelf een deel). Maar er komt gegarandeerd ruzie als hij met die van hun wil spelen. Natuurlijk leer je ze te delen maar ze willen al zo lang zo'n DS dat ik eigenlijk ook vind dat hij echt van hen zelf mag zijn. En als hij inderdaad lekker gaat zet ik de V-smile wel op marktplaats of geef 'm aan vrienden met nog jongere kinderen. Het ging mij er gewoon om of het er niet echt te jong voor is, maar ik begrijp uit de meeste antwoorden dat hij het vast wel kan.

Annet

Annet

26-09-2009 om 19:53

Ds is in jouw geval handiger dan gameboy

juist omdat de andere kinderen ook een ds gaan krijgen.
Bovendien zijn er juist voor de ds veel spellen bijgekomen voor jonge kinderen.
Mijn zoon is ook 7. Hij is met 6 gestart op de ds van zijn zus. De kleuterspellen (Dora, Diego, Pluk) zijn voor hem niet meer interessant. Maar die spellen waren er nog nauwelijks toen hij voor het eerst op de ds zat.
Voor een vijfjarige zijn nu genoeg leuke spellen te vinden.

Nasha 1st

Nasha 1st

27-09-2009 om 16:54

Hier

hebben de jongste 2 niet zelf een DS maar spelen er wel op, toch ook al bijna 2 jaar denk ik. Moet ze wel helpen een beetje dan, en in de gaten houden (zo nu en dan halen ze eens een spel eraf per ongeluk.)

maan.

maan.

27-09-2009 om 18:02

Persoonlijk

Persoonlijk vind ik het een flink kado voor een vijfjarige.. maar dat is mijn mening (wat moet je ze geven als ze negen worden.. als ze elf worden.. een auto?)

Hier hebben ze zelf meebetaald ook omdat het een flinke uitgave is en met name de jongste zodat ze ook makkelijker zal beseffen dat ze er netjes mee moet omgaan (en dat bleek te werken! Het is zowat het enige artikel dat ze braaf ongevraagd opruimt..)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.