Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Nintendo ds - zoveel in engels?

Ik wil voor 7-jarige zoon graag een leuk DS spel kopen. Maar nu merk ik dat veel van die spellen enkel in het engels kunnen gespeeld worden.

Hoe gaan jullie kinderen hiermee om? Kan je best spelen als je er niks van begrijpt (ik dacht bv. aan animal crossing - nintendodogs, of is dit te veel meisjes?)

Leuke titels voor jongens mogen ook gegeven worden (maar geen football dingen). Liefst ook niet teveel actie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

21-11-2008 om 21:12

Spellen

Animal Crossing zou ik niet doen. Kan mijn 7-jarige absoluut niet mee uit de voeten. Als je niet alle tekst begrijpt kun je het spel namelijk gewoon niet spelen. Nintendogs ken ik niet.

Spelletjes zoals Super Mario en Mario Kart ed. zijn wel prima te doen omdat dat meer om behendigheid draait.

Op de site van Nintendo kun je zien of een spel in NL is.

Nintendo dogs

Is ook erg leuk voor jongens. Zoon van 10 heeft hem en 11 jarig vriendje ook.Zoon is een echte dierenliefhebber en dan is het een erg leuk spel. Het lukt wel om de spellen in het Engels te spelen, maar ik loop ook wel eens te vertalen als een spel net nieuw is. Ik zie dat sommige kinderen, ook jonger dan mijn zoon, engelse spellen heel makkelijk spelen. Het gaat ook een beetje om inzicht. De ene 7 jarige zal er handiger mee zijn dan de ander.
Ik vind het ook wel jammer dat veel spellen alleen in het engels gespeeld kunnen worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.