Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

bibi63

bibi63

16-08-2009 om 14:04

Nintendo wii

Hi,
Onze dochter heeft gespaard voor een WII en wij leggen wat bij. Maar.... wat moeten we nu in ieder geval als basis aanschaffen? Het apparaat zelf natuurlijk en verder willen we ook sport/fit erbij. Als je een WII fit koopt, wat krijg je dan precies? Kunnen er dan ook 'gewone' WII spelletjes op gespeeld worden, of heb je dan weer iets anders nodig? Ik heb werkelijk geen idee. Wie (WII ) kan mij duidelijk uitleggen waar op te letten, wat in eerste instantie in ieder geval aan te schaffen?
Groetjes,
Bibi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wii

Wii fit is een besturingsapparaat waar je bepaalde spelletjes mee kan spelen op je 'gewone' wii. In plaats van de standaard afstandbediening gebruik je het wii fit voetenbankje (lijkt op steps-bankje) voor het bedienen.

Als je een wii koopt zit daar meestal het spel wii sports bij en één wii-mote-controller en één nunchuck-controller. Om leuk te kunnen starten moet je naast dit pakket in elk geval nog een wii-mote-controller hebben en evt nog een nunchuck. Als je maar 1 wii-mote-controller hebt kan je bijvoorbeeld niet met 2 personen tennis spelen.

Succes spellen hier zijn: mario kart, wing island, big brain academy, wii sports, ...

Wii fit en sports en zo

De Wii, dus de spelcomputer is de basis. Daar kun je in principe alle normale spellen zonder poespas op spelen. Ook de oude gamecubespellen trouwens. Er zit een afstandsbediening bij (dat is de controller) en een nunchuk. Dat is een extra dingetje voor je linkerhand dat je in de afstandsbediening klikt bij de spellen waarvoor het nodig is. Voor sommige spellen volstaat alleen de afstandsbediening al. Dit pakket is genoeg voor Wii Sports. Dat is het bekendste Wii-spel, met o.a. tennis en bowlen. Wii Sports zit doorgaans standaard in het pakket met de Wii zelf. Soort starterskit.

Er worden voor Wii Sports ook extra plastic dingetjes verkocht waarin je de afstandsbediening kunt klikken, dan heb je een 'echt' tennisracket of golfclub en zo. Grappig maar niet per se nodig.

Wil je met zijn tweeën kunnen spelen, en dat wil je ongetwijfeld, dan moet je er een extra afstandsbediening (en nunchuk) bij kopen. Die kan je los kopen voor ongeveer 30 euro, of voor 10 euro extra in een pakketje met het spel Wii Play. Dat zijn een stuk of 6, 7 minigames om vertrouwd te raken met het besturen met een afstandsbediening. Erg leuke spelletjes dus die zou ik zeker kopen.

En dan nog Wii fit. Dat speel je met een balanceboard. Het balanceboard is een ding dat qua vorm het meest lijkt op een weegschaal. Die leg je op de grond en je gaat er op staan. Voor spelletjes moet je dan de juiste kant op leunen, er op en af stappen, dat soort werk. Wii fit wordt samen met het balance board in een pakket verkocht. Je kunt er dan ook een hoes bij kopen zodat het balance board minder snel slijt. Er zijn ook andere spellen voor het balance board, denk aan snowboarden en zo. Er zijn niet zo heel veel spellen waar het balance board voor nodig is, maar Wii fit is wel erg leuk dus daarvoor alleen is het al de moeite waard.

En er is nu ook weer iets nieuws: motion plus. Daar wordt nu veel reclame mee gemaakt. Een dingetje dat je in de afstandsbediening prikt en dat je bewegingen nog veel gevoeliger registreert. Je kunt het zien als het vervolg van Wii sports. Het zou leuker en beter moeten zijn, maar ik heb hier zelf geen ervaring mee, al overweeg ik wel om hem te kopen.

Verder zijn er inmiddels ongelofelijk veel spellen op de markt, dat is gewoon een kwestie van uitproberen wat je leuk vindt. De Mariospellen zijn allemaal wel goed, voor wie van puzzelen houdt kan ik Zack en Wiki aanbevelen.

Succes!

Hetty,*

Hetty,*

16-08-2009 om 22:50

Hier

Wii fit een miskoop wat mij betreft, doe er nooit wat mee en de jongens heel soms.
Mario Kart is een hit, maar ik heb dus jongens.
Super MArio Galaxy is helemaal geweldig, zowel voor de jongens als voor mij Staat op de doos dat het vanaf 3 jaar is, maar stoor je daar niet aan, dat klopt niet qua niveau. Dit spel duurt echt heel lang, ik heb hem nog lang niet uit en de galaxy's zijn erg leuk met moeilijke en leuke dingen die je moet doen. Waar voor je geld dus.
Groetjes Hetty,*

"vanaf 3 jaar"

Die 3+ die je op veel spelletjes ziet staan, betekent niet dat het geschikt is voor kinderen van 3. Die 3+ staat er altijd op als het niet 12+ of 16+ of zoiets is. Het betekent dus alleen dat er voor jonge kinderen geen schadelijke dingen in voorkomen. Dus geen geweld en dergelijke. Maar het kan wel veel te moeilijk zijn voor een driejarige. Laat je daardoor niet in verwarring brengen!

bibi63

bibi63

17-08-2009 om 14:38

Dank!

Ik ben een stuk wijzer en ga op zoek.
Groetjes,
Bibi

mama

mama

17-08-2009 om 20:57

Wii active

Als je er zelf ook mee wilt gaan sporten, zou ik Wii Active spel aanbevelen. Is veel intensiever dan de Wii fit. Het kan ook met de Wii fit gebruikt worden. Ik vind bij de fit de overloopjes tussen de verschillende oefeningen vervelend.

Voor jongere kinderen (wij hebben hier een whizzkid van 3, maar die is net als zijn vader echt heel erg handig met computers) is Cosmic een erg leuk en gevarieerd spel. Vanaf 3 tot een jaar of zes, zeven denk ik?

Ise

Ise

27-08-2009 om 00:33

Favorieten

De grote favorieten zijn hier Lego Indiana Jones en Ice Age 3. Verder toen we de wii net hadden de MySims spellen.
Vandaag sports resort gekocht en uitgeprobeerd met manlief. Leuk!!!!!! Vooral het frisbee gooien met het hondje en het zwaardvechten. Morgen toch nog maar een wii motion erbij kopen zodat we ook tegen elkaar kunnen spelen.

Ise

Ise

27-08-2009 om 14:32

Helaas

Ik zal het straks even proberen, maar volgens mij vraagt het spel echt om de wii motion plus. Bij sommige spellen heb je naast de controller ook de nunchuck nodig. Wij hebben 2 controllers, 2 nunchucks en 1 motion plus. Isedochter is stadten in Utrecht en brengt er waarschijnlijk nog één mee vanmiddag.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.