Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Lidwientje Walg

Lidwientje Walg

25-10-2009 om 09:26

Normal?

Sinds een half jaar wordt mijn computer geteisterd door een steeds opspringend schermpje met een mededeling over een 'Normal'-bestand, en of ik dat wil opslaan. Het is iets met Word en het kost heel veel tijd, en vaak krijg ik het helemaal niet meer weg en loopt alles vast. Weet iemand wat dit is?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

25-10-2009 om 10:32

Normal.dot

is het denk ik, het standaardsjabloon van Word. Waarschijnlijk heb je ergens een optie aanstaan waardoor hij iedere keer vraagt of je de aangebrachte wijzigingen in je layout ook in je vaste sjabloon wil opslaan. Als je in een nieuw document Opslaan als doet, vervolgens Extra - Opties voor opslaan opent, dan is er in het tweede rijtje de optie Vragen of normal.dot moet worden opgeslagen. Die staat bij mij uit. En anders is het misschien iets lager in hetzelfde venster te vinden: Word-bestanden opslaan als: dat moet Word-document *.doc zijn.
Overigens: dit alles is in Vista. Hth...

Dit?

Normal.dot herstellen

Een enkele keer kan het algemene sjabloon Normal.dot voor problemen zorgen waardoor Word niet meer opstart of niet word werkt. Ook is het mogelijk dat je wijzigingen in Normal.dot hebt opgeslagen die je ongedaan wilt maken. De oplossing is simpel.

Verplaats Normal.dot naar een locatie waar Word het niet meer kan vinden, of hernoem het naar Normal.oud. Wanneer Word het bestand niet vindt, maakt het programma zelf een nieuwe, schone versie van Normal.dot aan.

Wanneer je niet weet wat de locatie van normal.dot is, dan kun je deze via de zoekfunctie (onder de menu-optie 'Extra') van windows verkenner traceren.

krin

krin

25-10-2009 om 20:41

Nee

meer bright ideas heb ik niet, vrees ik. Als je, met een nieuw document, onder Extra - sjablonen en invoegtoepassingen kijkt, wat zie je dan?

Maxime.M

Maxime.M

25-10-2009 om 20:44

Ken het

hoi,

ik heb het ooit eerder gehad en toen gegoogled en via de officiele weg weer in orde gekregen. Maar nu (met een ander computer) heb ik het weer zo nu en dan, meestal klik ik gewoon ja, of oke en dan gebeurt er verder helemaal niets, het is zo wel het snelste afgehandelt.

Maxime

Ik heb gegoogled op

normal.dot

zie bijv. http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=128696

ik weet niet of het werkt, ik heb zelf het probleem (gelukkig) niet.

Misschien helpt systeemherstel?

krin

krin

26-10-2009 om 09:27

Hmm

Misschien kun je hier iets nuttigs vinden?
http://pubs.logicalexpressions.com/pub0009/LPMArticle.asp?ID=151
Als Miens manier niet lukt, moet je Word misschien foppen door zelf een standaardsjabloon te fabriceren en dat altijd te gebruiken. Dus altijd een nieuw document openen met Bestand - Nieuw en dan uit het lijstje rechts (laatst gebruikte sjablonen) jouw eigen fabrikaat kiezen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.