Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Riny

Riny

31-07-2009 om 10:11

Ongevraagde kopie van te verplaatsen items

wie herkent dit fenomeen en nog beter: wie weet hoe ik het kan voorkómen ? Of is het simpelweg niet te voorkómen...?
Als ik een aantal items tegelijkertijd wil verplaatsen (meestal afbeeldingen of foto's), bijv. in of naar een (andere) map of naar de prullenbak, dan vind ik het handig om een aantal stuks achter elkaar aan te klikken om ze allemaal samen te verplaatsen (of verwijderen).
Maar, zodra ik een paar items heb aangeklikt, maakt de computer er kopieën van en als ik niet uitkijkt weer een kopie van dat kopie en nóg een kopie van dat 2e kopie, enz. Gevolg: zo heb ik in no time héél veel stuks te verwijderen. En doe ik die niet één voor één.... krijg ik nóg meer kopieën.
Is één voor één de enige oplossing of is er een mogelijkheid het maken van kopieën te omzeilen ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
wimb

wimb

31-07-2009 om 21:48

Zorvuldig klikken

Bij mij gebeurt dat ook wel eens als ik te snel wil werken. Als ik dan een voor een meerdere bestanden selecteer, dan doe ik dat met de muis en de control toets. Als dan de muis beweegt met de linker knop nog ingedrukt, dan verschijnt er een klein +je bij de muiswijzer. Als je dan de muisknop loslaat worden alle geselecteerde bestande gekopieerd.
Het enige wat dan helpt is eerst de control toets loslaten en dan pas de muisknop. Doe je het omgekeerd dan wordt er dus gekopieerd. Even proberen en daarna goed opletten.
Ik heb ook wel eens dat ik een paar 100 bestanden heb geselecteerd en dan op enter druk ipv delete. Heel leuk, ze worden 1 voor 1 geopend door het bijbehorend programma.
wimb

Riny

Riny

02-08-2009 om 15:44

Dankjewel!

ik ga het proberen !
hahaha, ook 'leuk': jouw situatieschets.... en 2 uur later....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.