Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Pelle

Pelle

07-10-2008 om 21:11

Online schelden typisch nederlands

Van nu.nl

Online schelden typisch Nederlands

AMSTERDAM - Nederlanders reageren op nieuwssites en fora harder en platter dan inwoners van andere Europese landen. Dat blijkt uit een onderzoek van dagblad Trouw.
Inertia Stock

De belangrijkste conclusie uit de analyse is dat 'online schelden' iets typisch Nederlands is.

In Duitsland bijvoorbeeld wordt op nieuwsfora zelden gescholden op politici of allochtonen, maar beginnen de meeste mensen hun reactie met geachte heer/ mevrouw, aldus Trouw. Bedreigingen en manipulatie komen daar bijna niet voor.

Frankrijk

In Frankrijk is de toon harder dan bij de Duitsers, maar blijkt men beter te argumenteren. De Franse deelnemer aan nieuwsfora verwijst in zijn reactie graag naar de zogenaamde grote denkers, waar uitspraken en ideologieƫn van Karl Marx en Alexis de Tocqueville regelmatig gebruikt worden.

De Belgen zijn wat beschaafder dan de Nederlanders. Toch constateerde Trouw, net als bij de Nederlandse sites, bij de Zuiderburen veel rechtse sentimenten op de reactiepagina's. Een opvallende uitkomst bij het onderzoek in Engeland was dat daar veel humor wordt gebruikt op de nieuwsfora.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

10-10-2008 om 18:30

*proest*

Ik weet het niet precies Alex, maar spreek je misschien uit eigen ervaring? Er is hier maar 1 opvoeder in huis, en dat ben ik.

Sancy

Sancy

10-10-2008 om 18:35

Serieus

ik verbaas mij niet dat in Groot Brittaniƫ meer humor gebruikt wordt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.