Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Kaaskopje

Kaaskopje

30-08-2009 om 02:23

Openoffice

Ik heb net het OpenOffice pakket gedownload. Ik heb de link ook naar mijn dochter doorgestuurd en kreeg als antwoord terug dat ze er niet zoveel mee kan doen als met Microsoft Office, met andere woorden 'Ma, koop toch maar het microsoft office student 2007 pakket!'. Volgens mij is dat niet nodig. Ik zie een tekstprogramma, excel, powerpoint... meer heb je toch niet nodig voor school? Wie heeft er ervaring met OpenOffice en kan me de voor- en/of nadelen van dit programma noemen tov Microsoft? (in Jip en Janneke taal graag)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Net zo goed als ms office

Openoffice heeft vrijwel dezelfde mogelijkheden als MS Office - ik ben in ieder geval nog geen opties tegengekomen die ik mis. Wel is het even wennen als je MS gewend bent omdat de layout iets anders is. Misschien is het puberluiheid en heeft ze geen zin zich erin te verdiepen? En idd, zoals Pelle zegt, bij voorkeur opslaan in MS Office format (.doc/.ppt/.xls). Openoffice herkent en opent wel MS format, maar omgekeerd niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-08-2009 om 21:17

Bedankt voor de tip

Ik zou dat vast fout gedaan hebben.

2007

Open Office werkt prima, is inderaad even wennen maar 't lijkt erg op office 2003 dus geen gezeur ff uitzoeken. Office 2007 is veel meer wennen.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-09-2009 om 12:52

Office 2007

Ja dat ben ik met je eens Myar. Ik heb ze al opdracht gegeven om het te installeren. Voor die 80 euro voor office student kan ik me wel iets leukers bedenken

Opslaan

Je kunt Open Office zo instellen dat die standaard opslaat in het MS-Office formaat. Zie bij extra-opties-laden/opslaan-algemeen. Ik heb dit niet uitgetest.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.