Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

20-05-2010 om 15:57

Papierformaat wordt niet herkend

Ik heb een document gemaakt waarbij ik de pagina-instelling heb gewijzigd naar papierformaat 10x15 cm. Als afdrukpapier heb ik fotopapier van 10x15 cm. Zou moeten werken, lijkt me. De printer geeft steeds als foutmelding dat het formaat niet klopt. Wat doe ik fout? Ik werk met een Mac 10.4 en heb een HP photsmart all in one.
Lichtelijk stress, de uitnodigingen van dochter moeten de deur uit...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

20-05-2010 om 19:55

Staand/liggend?

Hoi,

Zou het misschien helpen door je fotopapier 90 graden te kantelen. Ik denk dat je het nu met de korte kant in je printer hebt gedaan (zou ik tenminste doen) maar misschien doet ie het wel als je ze met de brede kan in de printer doet?
Ik heb jouw printer niet, maar bij mijn printer kan ik nog een schuifje verplaatsen waardoor mijn kleinere papieren dan stevig blijven staan, misschien kan jij dat ook verplaatsen?
Verder heb ik geen idee.

Maxime

Maxime.M

Maxime.M

20-05-2010 om 20:06

Nog iets

Hoi,

Ik heb nog iets gevonden op internet, wellicht heb je er iets aan:
Verkeerde papierbreedte:
Oorzaak: De gekozen afdrukinstelling voor de afdruktaak komt niet overeen met het papier dat in de HP All-in-One is geladen.
Oplossing: Verander de afdrukinstelling of plaats het juiste papier ind e invoerlade.

Het formaat van een document aanpassen:
Met de HP All-in-One kunt u het document op een ander formaat afdrukken dan het origineel.
Het formaat van een document aanpassen
1. Zorg ervoor dat het papier in de invoerlade is geplaatst.
2. Klik op Afdrukken in het menu Bestand van uw softwaretoepassing.
3. Controleer of de HP All-in-One de geselecteerde printer is.
4. Klik op de knop waarme u het dialoogvenster Eigenschappen opent.
Afhankeiljk van uw softwaretoepassing heeft deze knop de naam Eigenschappen, Opties, Printerinstellingen, Printer of Voorkeuren.
5. Klik op het tabblad Functies.
6. Klik in het gebied Opties formaat wijzigen op Aanpassen aan papierformaat en klik in de vervolgkeuzelijst op het juiste papierformaat.

Hopelijk zit hier de oplossing tussen!!

Maxime

Waar papierformaat veranderd?

waar heb je het papierformaat veranderd? In het document (in word b.v.)? Of in de printer? Misschien moet het in beiden of juist alleen in de printer?
gr. albana

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

22-05-2010 om 11:21

Gelukt en niet gelukt

Gelukt omdat ik uiteindelijk de uitnodigingen heb kunnen printen. Op A4 en toen geknipt. Niet gelukt omdat het niet op de manier ging waarop het moest, de uitnodiging niet op het hele papier is gekomen (wat wel was op afdrukvoorbeeld) én niet gelukt omdat ik nog steeds geen idee heb waarom het niet ging. Ik had dus het document in een bepaald formaat opgemaakt, de printer op dat formaat geselecteerd en dat formaat papier in de printer gedaan en het schuifje aangeschoven.
Zo jammer, had heel gaaf magnetisch fotopapier . Dan maar een keer geen blitse uitnodiging.
Bedankt voor het meedenken.

Rosa

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.