Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Vera*

Vera*

20-11-2008 om 16:54

Pc is zo traag

ik heb de prullenbak leeggemaakt, tijdelijke internet bestanden verwijderd en de virusscanner er nog eens doorheen laten gaan maar niets helpt.
Dit probleem hebben we wel vaker gehad en we dachten dat het (ook) aan de router zou liggen. Nu hebben we een nieuwe router (twee weken ofzo) maar het is weer het zelfde liedje. Op dit moment is die zooo traag maar andere dagen is die weer gewoon snel zoals die bedoeld is.
Kan ik nog iets er aan doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Antwoord van een leek

Ik heb er bar weinig verstand van. Maar onze computer werd heel langzaan toen ik buddy poke op hyves had geïnstalleerd. Dat schijnt een virus te zijn. Misschien heb je helemaal geen hyves, maar dat was bij ons het probleem.Buddy poke op hyves en soms ook door muziekbestanden van lime wire.

Buddy

Buddy

20-11-2008 om 22:03

Nee, leek

Bron: Hyves.
"De geruchten over dat Buddypoke een virus zou verspreiden via Hyves zijn niet waar! Als je een ouder besturingssysteem hebt of oudere browser, dan kan je computer inderdaad wel vastlopen door bijvoorbeeld flash. Dit heeft alleen niets met een virus te maken, aangezien Hyves/Buddypoke helemaal niets op je computer installeert."

Buddy

Wat is flash? Hier trouwens windows xp. Die is toch niet zo oud? Iig van nà de tweede wereldoorlog....Hopen dat Vera weet wat flash is, dan heeft zij mss een antwoord op haar vraag.

Kan van alles zijn

Is alleen het internet traag? Controleer je snelheid op speedtest.net Is de comp traag vooral direct na opstarten? Dan is ie vast bezig met allerlei automatische updates (word ik niet goed van) en moet je eerst een bakkie koffie drinken.
Hoe vol zit je C-schijf?
Hoe groot is je intern geheugen (rechtermuisklik op deze computer, dan eigenschappen, tabblad algemeen)?
Welke programma's starten er automatisch mee op als je PC start, hoeveel icoontjes staan er rechts onder in je taakbalk van zaken die je nooit gebruikt?
Welke antivirus programme gebruik je?
Kortom kan van alles ijn.
Maar vooral: virus scannen alleen is niet genoeg, je moet ook op spyware en andere rotzooi scannen bijvoorbeeld met spybot (zie hier: http://www.nucia.nl/forum/vbarticles.php?do=category&categoryid=1

Flash

zijn interactieve animaties/beelden? Dus de animaties van buddy poke kunnen je computer wel trager maken?

Vera*

Vera*

21-11-2008 om 09:14

Myar

ik heb het idee dat alleen/vooral het internet traag is.
Automatische updates heb ik niet, ik krijg een melding dat er nieuwe updates zijn. Op de pc zit Vista en is nog geen jaar oud.
Ik heb nog 250 gb over op de harde schijf.
Zijn ram is 2 gb.
Er staan in totaal zes icoontjes rechts op de taakbalk en zover ik weet allemaal handig in gebruik.
De virusscanner is F-secure en die scant ook spyware en malware (komt van het werk van mijn man)
Downloaden gaat ook ontzettend traag terwijl we hier een glasvezelverbinding hebben.

Vera*

Vera*

21-11-2008 om 09:15

Wil

ik heb geen hyves (en andere familieleden ook nog niet).

Vera

Draai eens zo nu en dan een speedtest (www.speedtest.net) Zowel draaien als je internet erg traag is maar ook 'ns als ie lekker snel is. Is de snelheid van je internetverbinding niet stabiel dan ligt dat meestal aan de provider.
2Gb met Vista is overigens niet overdreven veel. Ik zou toch ook eens spybot of hitman draaien. Je kunt ook altijd een hijackthis logje plaatsen op 't forum van ww.nucia.nl

Vera*

Vera*

21-11-2008 om 22:04

Myar

Jeetje, ik ga het eens bestuderen en dan jouw suggesties eens uitvoeren. Bedankt!

assepoesje

assepoesje

21-11-2008 om 23:50

Spy doctor

geeft hier altijd problemen
voor mijn gevoel (ben ook 'n leek !)

ilsepilse

ilsepilse

04-12-2008 om 00:12

Hijjackthis

kijk even op de de site van www.hijjackthis.nl
daar staat een heel rijtje af te gaan om je pc even op te schonen , gaat het nog niet beter dan helpen de heren of dames je graag !
ilse

Pas gehad

Pc traag bij vlagen, zal wel weer aan die stomme provider liggen, grrrrrrrr. Tot op een gegeven moment alleen google opende, toen toch maar eens de helpdesk gebeld. Die konden mijn modem "uitlezen" en het bleek dat er veel verlies zat en ik kreeg de tip alles eens aan te sluiten zonder splitters. En ja hoor, internet weer supersnel. Dus een splitter vervangen en alles loopt weer perfect. Voortaan bel ik iets sneller de helpdesk

Misschien kun jij het ook eens proberen?

Vera*

Vera*

04-12-2008 om 12:43

Helpdesk

Ik bel de helpdesk. 'Ik zie dat de stekker in poort 1 van het modem zit, probeer reservepoort 3 eens'. Ik bel weer de helpdesk. 'Ik ziet dat de stekker in reservepoort 3 zit, zit hem eens in poort 1 of 2'.
Geweldige helpdesk.

Poe hee

Nee, dat schiet niet op....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.