Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Tihama

Tihama

09-11-2008 om 11:53

Pc-spelletjes voor meisjes

De titel zegt het al. Ik ben op zoek naar computerspelletjes die wat meer door meisjes gespeeld worden. Mijn man is hier degene die meestal de spelletjes uitzoekt, maar hij merkte vandaag op dat hij de neiging heeft om vooral strategy spelletjes en firstperson shooters aan te schaffen. Dat vindt zoon van 11 overigens uitstekend

Hij realiseerde zich opeens dat spelletjes zoals Sims of Karaoke-achtigen nooit bij hem opkomen. Dus hij vroeg of ik hier eens wilde informeren wat leuke spelletjes zijn voor een meisje van 7.
Dus: heeft iemand goede ideeën? We hebben overigens PC's en Nintendo. Dus geen Wii of Xbox of Playstation.

Brengt me overigens bij een tweede vraag: moeten we een Wii aanschaffen?

Alvast bedankt

Tihama

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

09-11-2008 om 12:09

Hier

even de expert gevraagd (9 jaar) LittleIts(?) Petshop voor de ds, Avatar via Nickelodeon site, net als Huis Anubis, Sims (ds), Barbie (pc), NintenDogs, Catz (beide ds)

Pippin

Pippin

09-11-2008 om 12:20

Hier

Favorieten van dochter van twaalf hier zijn:
Spore, Viva Pinata, Sims, Zoo tycoon, Dierendokter. Eigenlijk allemaal simulatiespellen. Oja, Harry Potter en starwars lego vindt zij ook leuk, maar ze is dan ook een fan van de films/boeken.
Verder voor die van zeven:
Barbie, barbie en barbie. (die andere spellen vindt ze nog te moeilijk)
Pippin

Hier

hoi
mijn dochter van bijna 7 speelt op de nintendo voornamelijk:
Princess peach
Ratatouille
Bratz ponys
Winx
Nintendogs
Dogz
Catz 2
Shrek Ogres and Dronkeys
Barbie as the Island princess
I spy funhouse

Groetjes
Gruffalo

Tihama

Tihama

10-11-2008 om 10:31

En karaoke?

Verschillende spelletjes herken ik wel. En idd Barbie. Zoo Tycoon speelde mijn zoon heel veel mee. Misschien een ideetje om het haar ook eens aan te bieden.
Ze heeft zo'n microfoonset die je aan kunt sluiten op de stereo. Zijn er ook spelletjes waarmee je dan kunt Karaoken? Nu zit ze meestal op clipjes.nl mee te galmen, maar daar mist ze dan de tekst.

Tihama

maan.

maan.

10-11-2008 om 11:36

Hier

PC: sims, flipperspelletjes, zootycoon en eenofander pretparktycoon zijn hier het meest gespeeld. Ook een autorijdspelletje maar ik weet de naam niet.
DS: sims, touchmaster, mariokart, marioparty, boogie worden het meest gespeeld.

Maylise

Maylise

10-11-2008 om 12:00

Dochter van 12

Dochter van 12 speelt op de PC graag met de sims 2, spore, zoo tycoon (vooral 2), rollercoaster tycoon, hotel giant en een soort barbie spel.

Op de DS speelt ze veel Princess Peach, New Super Mario Bros, Yoshi's Island, Zelda: phantom hour glass, sims en mario party.

Een wii is leuk. Wij hebben er één en er wordt veel meegspeeld maar nodig is het natuurlijk niet.

Maylise

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.