Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

bibi63

bibi63

30-07-2009 om 22:09

Pc verkopen

Hoi,
Wij hebben een laptop gekocht en nu willen we onze desktop verkopen. Mijn vraag: Al mijn privedocumenten e.d. haal ik er uiteraard af. Maar wat nog meer? Wat laat ik staan? Waar moet ik allemaal aan denken? Iemand ervaring?
Groetjes,
Bibi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

30-07-2009 om 22:22

Twee computers

Lijkt het je niet handig om de desktop te bewaren of te gebruiken als extra computer? Wij hebben momenteel de luxe dat we een desktop en een laptop hebben en een dochter heeft een eigen laptop. Ik vind het ideaal.

Levert dat nog wat op dan?

Ik vraag me af of je er nog een redelijk bedrag voor krijgt eigenlijk. Ik zou geneigd zijn alle programmatuur erop te laten zitten en alle documenten te wissen. Maar met bepaalde programmatuur zijn ook gewiste documenten weer te reconstrueren, als je er zeker van wilt zijn dat dingen echt weg zijn moet je even iemand erbij roepen die echt handig is met computers.

Je kan vziw ook de harde schijf formatteren, maar dan is bij mijn weten alles weg, dus ook je tekstverwerkingsprogramma etc.

Groeten,

Temet

Tinus_p

Tinus_p

31-07-2009 om 10:48

Aanvulling temet

Temet:
"Je kan vziw ook de harde schijf formatteren, maar dan is bij mijn weten alles weg, dus ook je tekstverwerkingsprogramma etc."
Als jet het echt goed wil doen, moet de harde schijf er uit en fysiek vernietigd worden.

Verder ben ik het met Temet eens; levert zo'n PC nog wat op dan?? Ik zou hem bewaren als back-up -mn ook als backupopslag voor fotoos etc.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

31-07-2009 om 12:46

Eens met temet en tinus

Een pc levert niks op, tenzij hij minder dan zeg een jaar oud is en toen state-of-the-art-hipper-dan-hip was.

Een harde schijf echt goed en degelijk leegmaken zonder 'm te vernietigen is best een klusje waar je wat kennis van zaken voor moet hebben (de prullenbak legen is dus beslist niet genoeg). Dat staat in geen verhouding tot de verkoopprijs.

Wij geven oude pc's nogal eens weg aan armlastige kennissen, maar zijn zelf handig genoeg voor het wissen.
Ik zou 'm zelf houden als reserve, de harde schijf vernietigen, of als ie naar een ander gaat er iemand bijhalen met verstand van zaken.

bibi63

bibi63

31-07-2009 om 16:11

Dank

Ik denk dat we hem inderdaad dus maar gewoon houden. Inderdaad misschien wel handig en als het nix oplevert is dat de beste optie.
We zijn eruit!
Groetjes,
Bibi

Rafelkap

Rafelkap

31-07-2009 om 19:52

Kinderen

ook leuk voor je kinderen, een oude pc?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.