Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

jeevandebee

jeevandebee

03-11-2008 om 10:27

Podcast

Ik hoor de laatste tijd veel over podcast. Als ik het goed begrepen heb dan zijn dat radioprogramma's die je kunt downloaden op je Ipod.
Het leek mij wel handig om goede radioprogramma's idd op mijn mp3 speler te hebben bijvoorbeeld voor onder het hardlopen.
Ik heb geen Ipod wel een mp3 speler.
Ik probeer wat te googlen maar als ik heel eerlijk ben, ik zie door de bomen het bos niet meer.
Wie heeft er ervaring mee en kan mij vertellen hoe ik dit het best kan aanpakken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ikke

Sinds ruim een jaar ben ik een enthousiast podcastgebruiker. Om de podcasts van het net binnen te halen moet je een softwareprogramma hebben, ik gebruik I Tunes.
Dan ga je op zoek naar interessante podcasts. Ikzelf ben tweetalig, Duits-NL, en ik heb veel meer goede Duitse podcasts gevonden, maar er is zeker ook iets in het Nederlands.
Hier vind je de podcasts van de publieke omroep
http://www.radiocast.nl/

Hier vind je iets om Engels te oefenen
http://www.bbc.co.uk/radio/podcasts/directory/station/worldservice/

In het podcastprogramma kun je op verschillende manieren abonneren op de diverse programma´s. Soms hoef je alleen maar drie keer te klikken, soms moet je een hele regel in I Tusen kopieren. Ze komen dan automatisch, als je het programma start binnen. Afhankelijk van het soort programma. ´Met het oog op morgen´bv, komt elke dag.
Simek´s s´nachts wederom komet maar af en toe.
Alle podcasts komen in een bepaalde map van je pc. Vanuit daar kun je het over zetten naar je mp3.
Ik heb sinds kort een I Pod maar daar gaat het weer net iets anders, wel makkelijker.

Als je niet uitkomt dan mag je via de forumbeheerder mijn e-mail of telefoonnummer vragen.

Angelika

Super

ik was al bang dat niemand gebruik maakte van de podcast. vrijdag heb ik een vrije dag, ga ik het eens proberen.
Ik kan me er al helemaal op verheugen om lekker een rondje hard te lopen met mijn favoriete radioprogramma.

Zo makkelijk is het dus

ben idd naar de website gegaan die je noemde en waarachtig het is gelukt,
ben er helemaal blij mee. bedankt.
Eindelijk eens wat anders luisteren dan muziek maar gewoon interessante radioprogramma's

super

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.