Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

cameron

cameron

09-01-2009 om 18:49

Pps/ppt

Heb een laptop van 3 jaar oud, Microsoft Windows XP, Media Center Edition, Versie 2002.

Zit Microsoft Powerpoint op.
Heb 3 jaar lang mij toegestuurde PPS-jes kunnen bekijken en sinds ongeveer een maand niet meer.

Bij het openen krijg ik nu te zien:
er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel Mapopties van het configuratiescherm.

Dat is vreemd, normaal speelde de lap het meteen af.

Nu heb ik het zo geprobeerd:
mail openen, opslaan niet als pps maar als ppt en dan met een dubbelklik afspelen.
Hiermee lukt het wel.

Allemaal leuk, maar ik snap niet hoe het komt, waarom het gebeurt en hoe ik dit weer kan veranderen, zodat het meteen afgespeeld kan worden ipv eerst weer opslaan enz.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

09-01-2009 om 20:35

Heb je gecheckt?

Heb je gekeken bij de mapopties of .pps inderdaad nog gekoppeld staat aan Powerpoint?

Want dat lijkt mij de verklaring. In de verkenner kun je onder Tools (in NL: Extra) kijken, dan de onderste (Folder Options bij mij), en dan het tabblaadje "File Types" (Bestandstypen), en dan PPS in de lijst opzoeken.

Als daar niet bij komt te staan: Opent met Powerpoint, dan moet je dat daar instellen. Vergeet ook niet het vinkje aan te zetten (bij het te kiezen programma): "altijd dit programma kiezen voor files met deze extensie".

Dat vinkje is blijkbaar een keer uit gegaan, hoe het komt weet ik ook niet, maar goed.

Margje

wimb

wimb

10-01-2009 om 14:55

Op internet gevonden

Klik met de rechter muisknop op de naam van een bestand in het opnieuw te koppelen bestandsformaat.
Selecteer in het getoonde snelmenu de optie Openen met.
Kies de optie Programma kiezen.
Zoek en selecteer POWERPNT.EXE
Selecteer in het dialoogvenster Openen met het gewenste programma en vink de optie Dit type bestand altijd met dit programma openen aan.
Klik op OK om het dialoogvenster te sluiten.
Voortaan zullen alle bestanden met dezelfde extensie door het geselecteerde programma automatisch worden geopend.

wimb

wimb

10-01-2009 om 16:04

Verkenner

Het moet eerst in de verkenner werken. Vanuit de mail opslaan als pps, dan met de verkenner naar dat bestand.
Als een dubbelklik het niet opent dan klikken met rechts en het "Op internet gevonden" volgen.
wimb

Komt door up-date+pps-viewer 97

het komt door een of ander beveiligingsup-date van microsoft. in pps bestanden schijnen de laatste tijd steeds meer virussen 'verstopt' te zitten die niet altijd worden herkend door virusscanners.(omdat ze verstopt zitten dus) en als ze automatisch openen, heb je ze al binnen voor dat de virusscan alarm kan slaan.
afijn....wij hadden dit ook (+mijn vader+mijn halve straat etc.) alleen al wat langer geleden...vlak na de zomervakantie ergens...
wij hebben het opgelost door een pps-viewer uit 1997 te installeren en die toe te wijzen als standaard mapoptie. als je een beetje surft/googelt vindt je er wel aanwijzingen voor.(dus gewoon een oude powerpointviewer en dan het verhaal van wim volgen, kan je zo van internet halen,gratis). die schijnt niet onder de beveiligingsrestricties van microsoft te vallen. dus als je alsnog wil dat ze automatisch openen is dit de methode. alleen is je p.c. dan wat minder beveiligt dus...
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.