Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Riny

Riny

01-03-2009 om 11:44

Printbare vergrotingen maken: hoe?

hallo allemaal
een hele tijd geleden heeft een kennis voor mij een vergroting gemaakt van een afbeelding. Een klein plaatje werd uiteindelijk wel 80 cm hoog. Vervolgens werd het geprint in delen: deze kon je weer aan elkaar plakken, et voila.
Mijn dochter heeft binnenkort haar 1e speeekbeurt en dan zou het handig zijn om een foto groots te printen: daarop kan ze dan vanalles aanwijzen.
Maar..... kennis heeft het programma niet meer, dacht dat het U lead heette, maar al zoekende op de www kan ik niks bruikbaars vinden. (Alleen vergroten van foto's voor gebruik in websites e.d.)
Heeft iemand van jullie een bruikbare tip ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Inge M

Inge M

01-03-2009 om 12:10

Copyshop

Om een hoop werk te besparen zou ik even vragen wat het kost als de copyshop het doet. Jij mailt dan het originele plaatje en zij printen het op het gewenste formaat.

MaximeM

MaximeM

01-03-2009 om 19:34

Deze?

Hoi,

Je kan het doen met behulp van deze site: http://www.blockposters.com/

Groetjes
Maxime

Riny

Riny

01-03-2009 om 19:49

Jaaaaa, dat bedoel ik!

hartstikke fijn Maxime !!!!
dankjewel

Gewoon op kopieerapperaat

ik doe zoiets gewoon op kopieerapperaat....(is simpel zat) klein plaatje vergroten (200%) tot A5 en dan nog 's tot A4 en dan nog 's tot A3 en eventueel nog 's als het moet. zelfs mijn 10-jarige kan het zelf op deze manier. (ken het programmaatje van maxime trouwens niet, zal 't een proberen....)
groeten albana

MaximeM

MaximeM

03-03-2009 om 23:05

Albana

Moet je natuurlijk wel een kopieerapparaat hebben, heb ik niet. En het is natuurlijk makkelijker om het thuis te maken dan dat je naar de supermarkt of bruna moet ofzo om te kopieren. Vervolgens is het dan ook nog eens in het zwartwit.

Groetjes
maxime

p.s. ik heb gewoon even voor je gegoogled hoor op de term "poster maken" vond ik het heel snel.

Zal wel bedrijfsblindheid zijn...........

bij ons op het werk is gewoon een printer/scanner/copiéerapperaat aan het netwerk (onze p.c.'s dus) aangesloten. en die print ook kleur hoor. bij de super weet ik niet of die zwart/wit of kleur is, maar bij de kantoorvakhandel alhier (wij hebben geen bruna)staat ook een kleurenprinter. en tsja vanuit huis is wel 'handiger' maar in mijn geval (kopiéerapperaat bij de hand) weer niet........en je weet niet of riny zoiets wel bij de hand heeft. er zijn er zat op mijn werk die niet eens op het idee zouden komen dat het zo ook zou kunnen.
en buiten dat print het kopieérapperaat ook A3 en dat doet mijn printer thuis niet (maximaal A4) dat is ook een voordeel en het 'lijkt' er mooier door. dus vandaar mijn bijdrage.
groeten albana

Riny

Riny

04-03-2009 om 12:30

Klein kopieer apparaatje

hoi, wat lief dat jullie nog steeds meedenken!! Ik had dus compleet verkeerde zoektermen gebruikt op google (idd poster, tuurlijk !!
Ik heb thuis wel een combi printer/scanner/kopieerapp. maar dat is een piepklein ding, die (juist) alleen A4 print. Het programma 'van Maxime' werkt reuzehandig !! In 'n paar minuten heb je je afbeelding vergroot, kun je kiezen tot welk formaat en met hoevéél A4 (en wrsch ook A5 A3 ??) je ziet de gemaakte indeling wat betreft de A4 tjes. Printen, aan elkaar plakken et voila !
Natuurlijk wordt de kwaliteit naar mate het groter wordt steeds minder, maar ik neem aan dat dat met vergroten via het kopieerapp. ook minder wordt ?! (Anders moet ik manlief in het vervolg lief aankijken: ik neem aan dat op zijn werkplek wel die mogelijkheid bestaat
Dankjewel, ik was al gered, maar net zo goed !

Vrijwel gelijk, kwaliteitsverlies

volgens mij maakt het kwaliteitsverlies niet uit als je een copiéerapperaat gebruikt zoals wij op het werk hebben, je zou de foto (die je wil gebruiken) ook digitaal kunnen sturen (via netwerk) en dan dus vergroten via de instellingen op het apperaat. dan heb je geen kwaliteitsverlies, net zoals met je programaatje dat je nu hebt. als je gaat scannen/kopieren heb je altijd kwaliteitsverlies.
wij hebben thuis ook zo'n alles in 1 kopiéer, printer, scanner, maar daar kan echt niet meer in dan A4 (A5 is de helft van A4 dat kan dus wel, heb je een half blaadje) in ieder geval géén A3. of je moet het in 2 helften doen...dan kan het weer wel. dus 4 keer een A4-tje is hetzelfde als 2 keer een A3tje.
maar dat is dus meer 'plakwerk' en dat vindt ik persoonlijk ook niet zo mooi. hoe minder plakwerk eraan te pas komt hoe 'handiger'(denk ook aan opvouwen b.v.) en mooier het is.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.