Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Maxime.M

Maxime.M

07-05-2010 om 20:49

Printer kopen

Hoi,

Ik zou graag een printer willen kopen en dit keer dan een laser printer. Nu zie ik op internet heleboel inkjetprinters en laserprinters en allen beweren dat ze heel mooi printen. Maar eigenlijk zou ik gewoon wel eens een printje willen zien voordat ik zo'n apparaat koop. Desnoods neem ik zelf een papiertje mee en een usb stick met plaatje en zou wel eens een afdrukje willen bekijken voordat ik iets koop want ik ben een zeikerd met afdrukken, zeker als het een foto of ander werkstuk moet worden, niet zomaar een factuurtje op een gewoon a4-tje. Maar zou dat ergens kunnen, heeft iemand dat wel eens ergens gezien, een winkel waar ze wat testjes laten zien voordat je het koopt?

groetjes
maxime

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Zusenzo

Zusenzo

07-05-2010 om 23:54

Printer

Ik werk in zo'n winkel en vaak kan er wel een printje gemaakt worden op 'n printer die in de winkel zelf gebruikt wordt of waar 'n demo-model van is maar dan heb je 't over een paar merken/types. Zomaar een door jou uitgezohte printer uit de verpakking halen, toners er in en printen maar, nee dat zal niet gauw gebeuren. Toners zijn duur en gebruikt is gebruikt dus dan zit de winkelier met 'n probleem als jij zegt "mwah valt me tegen". Misschien dat je dat wel kunt vragen bij de fabrikant, dus bij HP, Canon, Samsung, Oki, Brother etc. zelf. In mijn ogen geven OKI's de allerbeste haarscherpe prints. Wil je een (kleuren)laser let dan heel goed op kosten toners/drums/transportband, prijs per afdruk. Bij sommige types telt 1 kleurenafdruk als 4 "tikken" voor je transportband en die vervangen is meestal een dure grap.

Maxime.M

Maxime.M

11-05-2010 om 23:18

Snap ik

Hoi,

Ja ik snap dat zo'n winkelier daar niet op zit te wachten, maar het wordt anders voor mij een dure grap als ik een printer koop die niet naar mijn maatstaven print. Lastig hoor. Ik zal eens kijken of ik zoiets inderdaad bij een fabrikant of kan bekijken.

Maxime

Zusenzo

Zusenzo

11-05-2010 om 23:52

Maatstaven

Wat zijn je maatstaven, wat wil je? Specificaties van alle kleurenlaserprinters moet de winkelier je kunnen geven. De mogelijkheden heb je dan op 'n rijtje (snelheid, wel/niet dubbelzijdig, netwerk, draadloos, multi-function etc.) Ik ken geen laserprinter die niet fatsoenlijk print. En bij vrijwel alle printers kun je de kleurinstellingen zelf bepalen, is soms niet eenvoudig, maar kan wel. Sommige merken zijn standaard nogal rood afgesteld maar dat kun je wel aanpassen. Het enige echt lastige is prints met vlakken zwart. Een winkelier die dealer is van een bepaald merk kan best een testprintje van een door jou aangeleverd documentje bij dat merk aanvragen of ze dat beetje werk willen doen, verschilt sterk van zaak tot zaak. De goedkoopste dozenschuivers zullen daar geen zin in hebben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.