Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Probleempje met outlook express

Hoi,
Misschien weten jullie raad.
Opeens is ene groot deel van mijn oude mailberichten niet emeer te lezen. De berichten staan er nog wel allemaal in, maar de tekst ervan niet meer. Inplaats daarvan staat er:

"Het bericht kan niet worden weergegeven
Outlook Express heeft een onverwacht probleem ontdekt bij het weergeven van dit bericht. Controleer of er voldoende geheugen en schijfruimte op de computer vrij is en probeer het opnieuw".

Er is volgens mij voldoende geheugen en schijfruimte op de computer vrij dus ik denk dat dat het probleem toch niet is.
Iemand een idee??

Alvast dank!
Vonda

--------------------------------------------------------------------------------

Outlook Express

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vonda

Vonda

26-11-2009 om 23:36 Topicstarter

Ha beemer!

Dank voor je reactie!
Nee, dat heb ik ook al meermalen gedaan maar geeft geen oplossing van het probleem.

Groetjes,
Vonda

Soms gecomprimeerd?

Zijn de bestanden soms gecomprimeerd omdat er weinig ruimte was? Outlook heeft maar een beperkt stukje ruimte en als het erg 'vol' is doet ie dat vanzelf...wel vraagt outlook het eerst aan jouw en als jij ja klikt comprimeerd ie het (is kleiner maken) en daarna kan je ze dus niet meer lezen.
Een gedeelte weggooien is de oplossing (komt er meer ruimte).
groeten albana

Vonda

Vonda

28-11-2009 om 07:56 Topicstarter

Albana

Kan je ze ook weer de-comprimeren?
(ik zal idd maar eens wat meer weggooien, was ik ook al mee begonnen).

Groetjes,
Vonda

Vonda

Vonda

28-11-2009 om 17:18 Topicstarter

Is de-comprimeren mogelijk?

Weet iemand dit?

Groet, Vonda

Euh....

Ja comprimeren is net zoiets, alleen maakt outlook er volgens mij 'kleine bestandjes' van ofzo...(weet niet precies,dan zou ik eerst m'n eigen box propvol moeten hebben en het dan uitproberen)
Maar misschien dat als je een boek weggooit dat outlook dan ook vanzelf de-comprimeerd?
Ik tref het wel regelmatig aan bij mensen die mij erbij roepen voor computerhulp...maar meestal valt het 'probleem' achteraf toch mee en vinden ze het dan wel goed dat het grootste gedeelte 'verdwijnt'.
Als je nu eens een groot gedeelte verwijderd en daarna kijkt bij 'bestand' (als outlook open is dus)en dan daaronder in 'map'...nu staat daar bij mij comprimeren of alle mappen comprimeren. Misschien komt er (als alles al gecomprimeerd is zoals bij jouw) dan wel te staan decomprimeren. ofzoiets?
Het proberen waard denk ik.
groeten albana

Vonda

Vonda

30-11-2009 om 22:42 Topicstarter

Albana

Ja, ik dacht: laat ik dat maar eens proberen. Nee hoor, bij mij staat ook gewoon comprimeren. Maar ik dacht: toch even proberen, misschien krijg ik nu de keuze om te 'ontprimeren'. Toen begon dat ding lekker alles te comprimeren. Dat wilde ik niet dus heb ik op annuleren gedrukt... no harm done.
Het gekke is, het doet zich alleen voor in het In-postvak. Het spul voor juli 2009 is niet te lezen. Zie map heb ik dus al behoorlijk geleegd < 300 berichten (maar beter is natuurlijk te kijken naar de bestandsgrootte, ik ga proberen de grootste eerst weg te gooien).
Bij de andere mappen is niets aan het handje.

Vonda

Vonda

Vonda

30-11-2009 om 22:45 Topicstarter

Beemer

Ik waardeer het dat jij je licht over mijn pobleem laat schijnen (je doet je nick eer aan, Beemer! en nee, ik lees het even niet als de auto!). Dank voor je duidelijke uitleg.
Jouw oplossing is er een voordat mijn probleem zich voordoet! Toch?
Ben nog niet uit de problemen. Als iemand nog een idee heeft...

Vonda

Lezen in map?

Ze worden ergens opgeslagen....die plek kun je zien bij 'bestand' en dan eigenschappen (moet je wel postvak in selecteren dus blauw maken). Dan staat er waar die map is. W.s. bij documents and settings en dan weer wat....Dan zet je de verkenner aan (bij start, bureau-accesoires-verkenner) en zoek je documents and settings op, en dan die map en dan de volgende map....Als het goed is zie je dan je postvak-in ergens staan onder outlook-express. Probeer ze dan te openen óf te kopiëren naar een word-bestandje ofzo. Ik heb ooit wel eens alle adressen uit het adresboek van een ontoegankelijke outlook bij iemand gekopïeerd op deze manier en op zijn nieuwe p.c. gezet.
het proberen waard...
groeten albana

Vonda

Vonda

02-12-2009 om 23:25 Topicstarter

Mooi!

Wat heeeeerlijk dat jullie zo meedenken! Lijken mij heel goede tips. Heb nu helaas geen tijd meer maar morgenavond ga ik ze eens proberen!

Dank is GROOT!

Vonda

Goed idee beemer.....

Bij mij op het werk kun je b.v. in de prullebak van outlook géén berichten meer openen (of in verwijderde items...). Die moet je ook eerst weer terug slepen naar postvak in en dan kan je ze weer wél lezen...
(weet ook niet waarom)
groeten albana

Vonda

Vonda

07-12-2009 om 22:30 Topicstarter

Ik moet er nog even beter mee bezig....

Maar helaas heeft de tip 'verplaatsen naar een andere map' niet geholpen.
Wordt vervolgd.

Vonda

Rob

Rob

08-12-2009 om 22:51

Dit misschien de oplossing

Kijk eens op de volgende link.
Is dit misschien de oplossing voor je probleem ?
http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bnl%3B269777&x=9&y=8
Het is al een oude artikel, maar je kan in ieder geval even kijken of de registry key bestaat.
Welke versie van Outlook Express gebruik je en welke versie van Windows. Rob

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.