Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Problemen met thunderbird

In het weekend hebben we op onze laptop Vista vervangen door Windows 7. Thunderbird werd opnieuw geïnstalleerd, en ik heb de diverse accounts toegevoegd (we hebben ivm vrijwilligerswerk 5 verschillende mailadressen). Maar uitgerekend met de meest gebruikte account lukt het niet. Ik krijg steeds maar foutmeldingen (gebruikersnaam of wachtwoord zijn fout). Uit pure ellende heb ik toch maar weer Outlook te voorschijn gehaald, maar dat is geen oplossing.
Herkent iemand het probleem?
Angelika

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Angelika

Angelika

21-04-2010 om 14:42 Topicstarter

Fout

Ik geef dus mijn gegevens op en dan zoekt thunderbird zelf naar de instellingen. Er verschijnen twee groene rondjes (alles goed zo) en dan kun je 'account aanmaken' aanklikken. doe ik dat verschijnt er bovenin, naast het wachtwoord: 'gebruikersnaam of wachtwoord onjuist'

Ik heb al gegoogled, maar kwam daar niet uit.
Angelika

andrea van zwol

andrea van zwol

21-04-2010 om 21:29

Help site

zet je vraag op http://www.helpmij.nl/ is hele goede site meet veel deskundige mensen, mijn laptop was "dood" kon daar precies vinden wat te doen.
succes
p/s blijf bij vista of XP, veel beter als windows 7

Puck

Puck

22-04-2010 om 08:58

Ach andrea, koudwatervrees

Ik heb dat met iedere update: de oude versie is altijd beter dan de nieuwe. Tot je een tijdje daadwerkelijk met een nieuwe versie werkt. Dan blijkt het allemaal reuze mee te vallen. Je hebt gewoon last van koudwatervrees.

Primavera

Primavera

22-04-2010 om 12:30

Nou, koudwatervrees....

Niet iedere nieuwe versie blijkt beter te zijn dan de oude. Ik heb als jaren (s)vista en verlang nog steeds terug naar XP. Niet voor niks verkopen ze voor professionals nog steeds computers waarbij downgrading van / of Vista naar XP mogelijk is.
Met Windows Vista en 7 krijg ik hetzelfde gevoel en moeilijkheden als indertijd toen ze met windows 2000 en Milinenium uitkwamen. Gewoon waardeloos, pas toen XP uitkwam was het werkelijk verbeterd.
Het contract van mijn notebook loopt over een paar maanden af en de volgende gaat toch echt weer met XP worden ipv die geheugen en plaatsvretende versie van vista en 7. Of een Mac, als het mogelijk is om de programma's die ik gebruik om te wisselen. Een MAc, zucht, zwijmel
Groeten Primavera

Primavera

Primavera

23-04-2010 om 10:25

Vista 7

Pelle, ik lees het wel in het artikel in de mening van Alex van Hout, wat ook precies verwoordt wat de meeste studenten waarmee ik studeer onderwinden. Windows 7 lijkt niet meer te zijn dan een versie Vista 7, waar ze de grootste problemen eindelijk wat bijgeschaafd hebben:
"Opvallend is dat de hardware-eisen nagenoeg gelijk gebleven zijn, er is nu alleen zestien gigabyte diskruimte nodig in plaats van de vijftien voor Vista. Wat er exact binnenin is veranderd is natuurlijk niet zichtbaar, maar het onderbuikgevoel is dat dit intern Vista is, met het laatste servicepack."
Ook 7 blijft zwaar en geeft met name problemen op netbooks. Zie ook: http://www.computable.nl/artikel/ict_topics/besturingssystemen/3240609/1277048/microsoft-bekijkt-energieverbruik-windows-7.html
Mijn probleem met Vista en waarschijnlijk ook 7 is voornamelijk behalve de zwaarte, dat ik ook de controle over mijn pc met veel moeite moet terugwinnen. Om de haverklap kan weer iets niet of mag je een mapje niet in, omdat de computer denkt dat het niet veilig is. Zelfs eigen zelfgemaakte webpagina's zijn bijv. niet te zien in Explorer zonder steeds weer toestemming te geven dat je het 'risico' wil lopen. En als je dan eindelijk met veel moeite min of meer weer de baas bent over je computer ipv hij over jouw, blijft hij signaleren dat er zogenaamde 'veiligheidsproblemen' zijn, alleen maar omdat je eindelijk de automatische procedures uit hebt geschakeld die de boel alleen maar enorm vertragen en geheugen vreten.
Ik heb Vista gekregen op dit Notebook, omdat dat net in een periode was dat de fabrikant door Microsoft van bovenaf opgelegd kreeg om alleen maar PC's met Vista te verkopen. Wegens enorm protest en moeilijkheden bij bedrijven zijn ze daar weer van teruggekoemn en nu geven ze de mogelijkheid XP weer.7 is vast beter dan Vista, wat echt een dieptepunt was, maar biedt me weinig meer dan XP. Als ik toch in XP mode moet om dure programma's te laten draaien, kan ik net zo goed gelijk de originele XP hebben, wat in ieder geval een stuk lichter draait.
Het hangt er erg vanaf waar je de computer voor moet gebruiken. Voor multimediaal gebruik zijn Vista en 7 beter (en dan liever Win7 ipv Vista), voor de rest scoort XP vaak beter. Zie: http://www.testfreaks.com/blog/information/windows-xp-vs-vista-vs-7/
Groeten Primavera

Angelika

Angelika

25-04-2010 om 21:21 Topicstarter

Opgelost

Onze jongvolwassen zoon was dit weekend thuis en heeft me op weg geholpen. Het lag aan de instellingen, die ik via webmail kon veranderen.
Angelika

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.