Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Jolanda

Jolanda

25-02-2009 om 21:16

Product key office

Wij hebben gisteren een nieuwe laptop gekocht. Vandaag wil mijn man Word opstarten en hij vraagt om een product key. Wij hebben dus geen code meegekregen. Office 2007 stond er al op maar we weten dus geen code daarvan. Hij geeft wel aan dat het niet verplicht is om een code te geven maar dat sommige functies dan niet werken. Dat klopt wel want we kunnen er nu niets mee. Onder op de laptop staat wel de product key van Windows maar die kunnen we niet voor Office gebruiken.
Weet iemand raad. Alvast bedankt!
Groet, Jolanda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rob

Rob

25-02-2009 om 21:29

Dat is een probeer versie office

Bij nieuwe pc's krijg je vaak een probeer versie Office, die je voor een beperkte tijd mag gebruiken om te zien of je deze wilt aanschaffen.
Er staat ook ergens eens snelkoppeling naar waar je de product key kan kopen.
Je hebt dus niet een laptop inclusief Office 2007 gekocht, dus de key zit er ook niet bij. Kijk voor meer info ook op http://oem.microsoft.com/static/Netherlands/file/ORPC_Customer_Benefits_NL.pdf

Jolanda

Jolanda

25-02-2009 om 21:50

Rob

Bedankt voor je reactie. Ik zie het nu ook inderdaad. Dat is balen want ik zie net de prijzen en die zijn niet mis! Dan wordt het nog een duur grapje!
Jolanda

En openoffice?

dan download je toch gewoon open-office? gratis en bijna net zoveel mogelijkheden.
groeten albana

Jolanda

Jolanda

26-02-2009 om 08:41

Albana

Oh, dat klinkt interessant Albana. Bedankt! Kun je daar ook Excel en Word documenten mee openen en bewerken. Als je dan weer gewoon in Word of Excel opent, werkt dat dan gewoon?
Ik had er nog nooit van gehoord. Maar ik ben ook niet zo'n pc-held!!

Ja hoor

je kunt ermee alle word en excell bestanden van de offiële office (die bij jouw dus niet werkt) gewoon openen/bewerken, het ziet er iets anders uit (snelkoppelingen enzo) maar het is vrijwel hetzelfde. andersom kunnen anderen jouw bestanden (die je maakt in openoffice) ook met hun microsoft-office openen.
je kunt het donloaden op: http://nl.openoffice.org/ en dan neem je de nederlandse versie
groeten albana

Albana

< << andersom kunnen anderen jouw bestanden (die je maakt in openoffice) ook met hun microsoft-office openen.>>>

Ik dacht/denk dat je dan wel je open-office documenten op moet slaan als office-document anders kunnen anderen jouw documenten niet lezen. Wel kun je instellen dat je berichten standaard als office-document worden opgeslagen zodat je het niet steeds hoeft in te geven. (zit bij extra-opties-laden/opslaan-algemeen). Correct me if i'm wrong.

Lynna

Lynna

26-02-2009 om 20:50

Slim.nl

Heb je kinderen op de middelbare school? Dan zou het kunnen dat je via Slim.nl heel goedkoop officiele software kunt kopen. Zo heb ik Office voor de mac gekocht voor 17 euro.

Kijk maar eens of jouw school er ook aan meedoet!

Jolanda

Jolanda

26-02-2009 om 22:19

Open office

Ik ga Open Office downloaden en proberen. Bedankt voor de tips!
Lynna, mijn kinderen zitten nog op de basisschool maar bedankt voor het meedenken.

Groet, Jolanda

Nee hoor myar

dat hoeft niet. als je openoffice hebt doet die het automatisch en andersom ook. pas als je beiden (naast elkaar dus op 1 p.c.) hebt moet je opgeven met welke je moet openen.
als ik jouw een openoffice document stuur en je hebt alleen office en je opent die dan opent die automatisch in office, je zou het niet eens zien/merken (of je moet eerst de bijlage gaan controleren op wat het precies is vóor je 'm opent....) daarna blijft ie ook als office-document op jouw p.c. staan.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.