Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Maxime.M

Maxime.M

25-05-2010 om 13:11

Programma op andere computer zetten

Hoi,

Op mijn ouder computer (op zolder) heb ik mijn boekhoudprogramma staan. Dus voor mijn zakelijke boekhouding neem ik eens per maand mijn spulletjes naar boven, doe de boekhouding en maak meteen een backup. Dit boekhoudprogramma heeft mijn accountant er een keer opgezet en dat gaat prima.
Kan ik nu op een of andere manier dat boekhoudprogramma naar mijn nieuwe computer beneden overzetten? Of moet ik dan mijn accountant weer laten komen om het programma op mijn nieuwe computer te laten installeren? Mijn zoon wil graag mijn oude computer gaan gebruiken, dus wil ik eigenlijk mijn programmas daar af halen, voor het geval de computer gaan crashen of er een virus op komt (zoon is wat minder voorzichtig)

Maxime

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

25-05-2010 om 17:34

Externe harde schijf

daar alles opzetten en dan op je nieuwe pc installeren.

Maxime.M

Maxime.M

25-05-2010 om 18:46

Hoe dan?

Hoe installeer ik dat programma dan? Ik heb wel een externe harde schijf

Maxime

Nasha 1st

Nasha 1st

25-05-2010 om 19:18

Back up maken

en die dan op je andere pc installeren?

Vera*

Vera*

25-05-2010 om 19:53

Hmm

Als je dit boekhoudprogramma van je accountant hebt gekregen heb je grote kans dat het programma en registratiecode vraagt bij installatie.
Programma's kun je zo wie zo niet als een bestand van de ene op de andere pc zetten.
Als je weet hoe het programma heet kun je eventueel op internet zoeken of het freeware is of op je pc of het boekhoudprogramma er nog als toepassing op staat. Die toepassing kun je dan op je nieuwe pc zetten en door de toepassing te starten wordt het programma geïnstalleerd (als je geen code nodig hebt).
Toen ik heel lang geleden penningmeester was van een sportclub kreeg ik van de penningmeester van de overkoepelende organisatie Exact op mijn pc (begin jaren 90). Daar hoorde toen ook al een code bij.

margje van dijk

margje van dijk

25-05-2010 om 23:15

Grote kans dat dat niet kan

Dat gaat niet werken, je kunt niet even een hele applicatie van de ene naar de andere PC kopieren. Die moet geinstalleerd worden, dus daar heb je toch een installatieprogramma voor nodig. Dat kan door je accountant te vragen. Misschien is het ook wel ergens te downloaden, je zou er een googletje op kunnen wagen.

Misschien heb je geluk en is het een heel ouderwets programma. Dan kan het wél. Dan is het genoeg de folder te vinden waarin alle files staan, die te kopieren en op het .exe-bestand te dubbelklikken. Maar die kans is niet heel groot.

Margje

Maxime.M

Maxime.M

25-05-2010 om 23:48

Okee

Ja ik vermoedde al zoiets, als ik het van mijn oude computer zo naar de nieuwe zou kunnen zetten, dan kan pietje uit Haarlem ook zo een programma (wat gekocht is) gewoon op de computer van Jantje uit Amsterdam zetten bij wijze van spreken. Zal wel met beveiliging te maken hebben. Ik wilde de accountant een ritje hierheen besparen maar vrees dat ik dat binnenkort toch maar even moet gaan vragen, het is toch handiger om alles op de nieuwe computer te hebben.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.