Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Sinilind

Sinilind

02-11-2008 om 21:32

Psp of nintendo ds voor een 7-jarige?

We twijfelen tussen de 2 opties als cadeau voor onze zoon die 7 jaar wordt. We reizen nogal veel en in de lange uren in de auto of vliegtuig is z'n ding ideaal. Nu speelt hij nog op de oude Gameboy Color geërfd van zijn zus maar er zijn al lang geen spelletjes gemaakt voor de GB Color, en bovendien valt het ding bijna van ellende uit elkaar. We hebben even gekeken in de winkel en worden niet veel wijzer. PSP heeft een mooiere en scherpere beeldscherm, de DS daarentegen lijkt veel meer keuze te hebben kwa spelletjes en vooral spelletjes die geschrikt voor een kind van zijn leefdtijd. Wie heeft voor wat gekozen en met welke argumenten? Het is een duur cadeau en daarom niet iets dat we zomaar zonder nadenken willen aanschaffen,
Alvast bedankt
Sini

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

02-11-2008 om 21:40

Zelf hebben wij gekozen voor de DS.
Mijn zus (of eigenlijk zwager) heeft gekozen voor de psp. Die was in de eerste plaats bedoeld voor zwager maar was ook bedoeld als leuk voor de kinderen (6 en 9 jaar)
Ondertussen denken zij sterk over een ds erbij. Leuke spellen zijn voor die leeftijd belangrijker dan een mooi scherp beeld. Het downloaden van spellen voor de ds maakt het ook aantrekkelijker, hoewel dat niet de belangrijkste reden is voor mijn zus.
Mijn advies is: DS voor een zevenjarige. Zeker geen PSP.

mirreke

mirreke

02-11-2008 om 23:15

Ds idd

Een PSP in actie is spectaculair om te zien, zeker, maar de DS heeft zoveel meer leuke spelletjes voor een kind van zeven jaar.
Het enige kind dat ik ken met een PSP is ruim 12, voor de rest heeft iedereen die zo'n spelletjesapparaat heeft een DS. Behalve dan onze jongste twee zonen, die spelen nog op de gameboy advance, maar sparen driftig voor een DS.
Als je 'm koopt, koop er dan meteen ook een R4 bij, dan kun je ofwel zelf spelletjes downloaden en erop zetten, ofwel al je eigen spelletjes erop kopiëren zodat hij niet elke keer een spelcassette hoeft te wisselen met het risico dat hij ze kwijtraakt, want ze zijn behoorlijk klein.
Enfin, DS dus.

Merla

Merla

03-11-2008 om 00:00

Ja ds, zeker!

Ik zat vorig jaar ook zo te twijfelen.
Wij hebben ze nu alletwee. Jongste van 7 heeft een DS en oudste zoon van bijna 15 een PSP.
Jongste speelt trouwens ook wel graag met de PSP van zijn broer, maar ik ben er geen voorstander van. De spelletjes voor PSP zijn niet voor die leeftijd. (Al lijkt het erop dat er nu wel wat meer begint te komen.) Maar een DS biedt nu nog zoveel meer mogelijkheden.
Zelfde verhaal heb je met de Wii en de PS3...
Ik zou dus absoluut voor een DS gaan.

Maylise

Maylise

03-11-2008 om 01:40

Ik zou voor de DS gaan omdat meer kinderen van die leeftijd er een hebben en ze dus makkelijker spelletjes kunnen uitwisselen, samen kunnen spelen enzovoorts. Daarnaast zijn de spelletjes iets goedkoper en is er ook meer keuze.

Illegale download pratijken hebben bij mijn keuze voor de DS geen rol gespeeld. Ik koop de spelletjes gewoon in de winkel.

Maylise

Merla

Merla

03-11-2008 om 09:20

Pelle (wel wat ot sorry)

Nee dat vergeet ik niet hoor. Maar ik vind het gewoon zonde om PS2 spellen te moeten kopen voor een PS3 (niet dat ik het niet doe ofzo hoor maar gewoon principe, het zou niet moeten hoeven...). En daarnaast schijnt het zo te zijn dat niet altijd alle PS2 spellen op een PS3 gespeeld kunnen worden. En als laatste: de PS3 heeft volgens mijn man zo'n fantastische beeldkwaliteit dat het gewoon zonde is om dan op zo'n appartaat (PS3) spellen te moeten spelen van een veel mindere kwaliteit. Maar goed nou praat ik als iemand die de klok heeft horen luiden maar niet helemaal precies weet waar de klepel hangt
Ik heb overigens vrijdag (met de korting van Bart Smit!) een Wii gekocht voor Sinterklaas en gisteravond hebben we (Merlaman en ik) dat ding alvast even uitgeprobeerd. Merlaman vond het een onding: "Niet te vergelijken met een PS3! Heb je zo'n práchtig appartaat staan en een HD TV (herhaal ik dat goed?) en dan ga je iets kopen en gebruiken met zo'n belabberde beeldkwaliteit! Onbegrijpelijk!" Maar goed, de spelletjes (Wii Sports zat erbij) zijn wel totaal anders idd, veel actiever. Al vreest Merlman voor zijn plasmabeelscherm. We moeten haast wel een dikke zwarte streep op de vloer zetten om ze niet te dicht bij de TV te laten komen zodat ze het beeld absoluut niet kunnen raken

Wilma

Wilma

04-11-2008 om 10:35

En als je 'm vandaag koopt

bij Bart Smit tussen 17.00 en 21.00 uur krijg je nog 15% korting ook.

Of ze moeten elders sowieso veel goedkoper zijn, dan "hoef" je vandaag niet.

Groetjes, Wilma (nee, geen aandelen, wél een DS )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.