Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

prinses01

prinses01

27-08-2009 om 10:48

Racespelletjes op de computer

Hallo,

Mijn zoontje van 5½ heeft de racespelletjes op de computer ontdekt. Hij doet deze via www.spelletjesonline.nl waarbij een aparte categorie race is.

Nou vind ik ze zelf niet zo fijn vanwege alle reclame die langskomt eer een spelletje opgestart wordt en echt makkelijk zijn ze ook nog niet.

Wat doen jullie kinderen? Is er een andere site die wat meer op deze leeftijd gericht is? Of wie weet een leuke cd rom voor op de computer. Hij vindt het voornamelijk nog erg leuk om te botsen, het wedstrijdelement ontgaat hem, gelukkig, nog.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Bedankt.
Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

27-08-2009 om 11:49

Die van mij

Mijn kinderen (5½ en bijna 4) maken op internet alleen legpuzzels en kleurplaten.

Maar we hebben ook een stapel cd-roms met kinderspellen, uit de goedkope bak in speelgoedwinkels, o.a.:
- avonturenspellen waarin ze een hele zoektocht naar een verloren ballon moeten doen, en opdrachtjes uitvoeren zoals taart versieren, de weg zoeken, etc.).
- een paar Dora-spellen, een bordspel op de computer met daarin verstopt mini-games (memory, tellen en rekenen, etc)

Grootste hit hier is trouwens Woordkasteel, allemaal spelletjes op het gebied van lezen, schrijven en spellen en zinsbouw,. Gratis te downloaden van internet. Zo is er ook een site met rekenen en getallen, ook gratis.

Kijk gewoon eens rond in een speelgoedzaak. Er is zoveel...

groet, Mamvantwee

Primavera

Primavera

27-08-2009 om 18:10

Absolute aanrader: cars

Ik kan je absoluut aanraden om Cars als pc-spel te kopen. Verschillende niveau's ook voor kleinere kinderen (niet alle races zijn te doen voor ze), gevarieerde races en oefeningen en je kunt in de story mode ook gewoon een heel eind over allerlei verschillende wegen rijden.
En hij blijft leuk ook als het kind ouder wordt, nu jaren later spelen ze er nog steeds mee.
Groetjes Primavera (Geen aandelen)

Annet

Annet

27-08-2009 om 21:56

Ook cars

Leuke cdrom, niet duur.
Er is nog een andere (vooral leuk omdat je om botsen vraagt) maar daar kan ik zo snel niet opkomen. Wordt vervolgd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.