Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Guinevere

Guinevere

13-10-2008 om 21:46

Radar gezien? over stiekume reclame op forums

Heeft iemand vanavond Radar gezien? Er was een item over het maken van "verborgen" reclame op forums. Bijvoorbeeld door een topic te starten en dan onder een andere naam te reageren dat je zúlke goede ervaringen hebt met dat of dat product. Er zit dan een commercieel figuur achter die reactie of zelfs achter het hele topic.
Om een voorbeeld te geven: Miep start een draad met als titel: Wie weet er een goede badkamerleverancier in de buurt van stad Z? En Bliep reageert daar dan op door de naam van zijn eigen bedrijf te noemen. In werkelijkheid werken Miep en Bliep voor dat bedrijf.

Heeft iemand al eens zoiets gemerkt hier op dit forum? Het enige dat ik heb opgemerkt is dat er wel eens duidelijke commerciële boodschappen worden geplaatst. Maar verder zie ik vooral bekende mede-forummers die nu eens dit, dan eens dat aanprijzen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jesse_1

Jesse_1

13-10-2008 om 21:56

In zekere zin

Soms maken mensen hier wel 'reclame' voor zichzelf, maar zelf onder verschillende namen te posten in één draadje "kan" hier niet.
Jesse

Guinevere

Guinevere

13-10-2008 om 22:10

2 namen

Ja, maar je kan wel gewoon samen met iemand anders een fraai 1-2tje opzetten. Met 2 verschillende IP-adressen...

margje van dijk

margje van dijk

13-10-2008 om 22:38

Forumbrigade

Nou, Guinevere, ik kan me niet voorstellen dat dat hier gebeurt, en als het wel gebeurt gaat het zo subtiel dat het weer niet erg is, want dan doet iedereen het wel (ik zou hier denk ik ook wel als crocs-ambassadeur ontmaskerd kunnen worden).

Maar zodra iemand serieus probeert ergens vanuit het niets reclame voor te maken, hoe leuk verpakt ook, zal hij/zij toch meteen door de forumbrigade ontmaskerd worden. En dan bedoel ik niet forumbeheer, maar gewoon, de mensen onder ons die toevallig erg goed zijn in het herkennen van schrijfstijl, ontrafelen van nieuwe nicks, koppelen van oude en nieuwe draadjes (hoewel dat verboden is), etcetera.

Nee, ik zou me maar geen illusies maken hier

Margje

Precies

Dat gevoel had ik nou ook bij de bh's, Mieke. Het klonk als een echt reclamepraatje.
Ook is hier een tijdje iemand geweest die aan het buzzen was. Dat werd inderdaad door het forumbeheer afgekapt.
Af en toe hen je wel draadjes met de strekking: Ik heb iets nieuws in de winkel gekocht, bevalt zo goed, dat wilde ik met jullie delen... of Kent iemand ....? Ik heb gehoord dat het zo goed werkt. En later, nou ik heb geprobeerd en het beviel inderdaad heel goed. Over dat soort draadjes heb ik ook zo mijn twijfels.
En dan heb ik het nog helemaal niet gehad over een zeker afslankproduct, wiens naam hier niet genoemd mag worden, en terecht.

Jose van Polanen

Jose van Polanen

14-10-2008 om 10:33

Oeps

Ik heb hier wel eens luidkeels een sportbh aangeprezen. Maar dat was niet zo bedoeld hoor. Niet bij stilgestaan dat dat verdacht gedrag kan zijn.
groet,

Terpi

Terpi

14-10-2008 om 11:02

Het is soms ook gewoon echt...

Zo heb ik ooit een vraag gesteld over mijn laarzen die door de katten beplast waren. Daaruit kwam een ervaren googler met een tip naar voren en het produkt wat opgegoogled was heb ik gekocht. Dat bleek zo'n schot in de roos dat ik het nadien nog vele malen hier heb aangeprezen... Echt uit puur enthousiasme omdat het zo goed werkt. (durf het spontaan niet meer te noemen haha!)
Groet Terpi

Tinus_p

Tinus_p

14-10-2008 om 11:25

Jups

Terpi:
"Het is soms ook gewoon echt..."
Juist omdat het soms echt is, en juist omdat mensen zo gevoelig zijn voor dit soort tips, is het zo'n effectieve manier van reclame.

"echte" reclame

mag natuurlijk... Meestal worden hier in een draadje toch verschillende producten aangeprezen. Ik ben erg tevreden over ons fiets-aanhanger-systeem, en in die draadjes zul je mij vinden. En ik heb net reclame gemaakt voor een camping. Als er om ervaringen gevraagd wordt is het onvermijdelijk dat er reclame gemaakt wordt. "Echte" reclame voor eigen bedrijven ben ik hier nog niet vaak tegengekomen, en als het gedaan wordt wordt het vaak snel verwijderd.
En nu ga ik even naar radar kijken, ben wel benieuwd wat ze erover te zeggen hebben!

Guinevere

Guinevere

14-10-2008 om 14:35

ìdorav

Met duidelijke commerciële boodschappen bedoelde ik de berichten die onmiddellijk door de "forumbrigade" eruit worden gevist. En meestal gelijk verwijderd door forumbeheer.
Huh, reclame in het bh-draadje? Ik heb het niet gezien?

He mieke

Ewel dat had ik dus helemaal niet door! Vond dat berichtje wel een beetje 'hmm niet helemaal on topic' en mee met de flow zeg maar , maar nu achteraf gelezen klinkt het idd echt wel als publiciteit.
Goed gespot

Tirza G.

Tirza G.

14-10-2008 om 20:15

en zo leuk: Amerikaanse wasmachines werken heel anders dan NEderlandse, kijk maar eens goed op het filmpje. De US-dames kunnen hun bra na 5 keer wassen weggooien, dat verbaast me niets met zulke schoepenraderen
Enne, leuk gevonden, Idorav!

Tirza

Idorav

idorav- varodi ,opvallend maar niet origineel.

Ardnax

Ardnax

15-10-2008 om 20:13

Ja hoor reclame

In een draadje in babaytijd net nog. Incluis tel.nr van het "bedrijf" en de internetsite.
Zonder dat forumbeheer ingrijpt.
Het is een schande !!!

Grtz.
Ardnax
En inderdaad is idorav niet echt origineel meer

strictly-unknown

strictly-unknown

22-10-2008 om 10:05

Huh

jamaar, jullie gaan me toch niet vertellen dat iedere *niet bekende* naam hier met argwaan bekeken word? Dan heb ik wel al heel lang een probleem, ik post n.l. altijd onder een andere naam omdat ik het gewoon fijner vind om onbekend te blijven bij het grote publiek.

Ik krijg toch een beetje een vreemde smaak in mijn mond bij deze postings, alsof iedere niet bekende die iets aanprijst maar meteen door forumbeheer in de kraag gegrepen moet worden(terwijl forumbeheer natuurlijk wel weet dat die niet bekende wel eens een hele bekende zou kunnen zijn)

We moeten wel proberen niet door te slaan(mbt argwaan) als het gaat over het aanprijzen van dingen hier op het forum. En ja, natuurlijk zal het ook wel eens voorkomen maar vaak ga je toch niet af op de mening van één andere forumschrijver/schrijfster, ik niet althans.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.