Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Nasha the first

Nasha the first

29-10-2008 om 22:04

Recente ds spellen, doen het niet op de kaartjes

heeft iemand al een oplossing hiervoor?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
minnie

minnie

29-10-2008 om 22:46

Heb je hier wat aan?

Nasha ik kreeg onderstaande via een email toegestuurd misschien kun je er wat mee...

Vragen over Nintendo DS of Wii?
Deze websites bevatten veel informatie over Nintendo DS en Wii:
http://www.wii-media.nl
http://www.ndss.nl
http://www.nentindo.nl
http://www.nonly.nl
http://www.gbatemp.net

Werkt een spel niet?
Let er altijd op dat je de nieuwste firmware voor jouw flashkaart gebruikt.
Deze kan je hier downloaden: http://gbatemp.net/index.php?dlcategory=27 .
Werkt hij daarna nog niet? Dan moet je waarschijnlijk wachten op een firmware update voor jouw flashkaart.

Informatie over flashkaarten
Je weet echt niet wat een flashkaart is en je wilt dolgraag spelletjes spellen op je DS die je via FTD kan binnenhalen?
Kijk dan op onze eigen website met instructies

mirreke

mirreke

29-10-2008 om 23:57

Nasha bedoel je de r4?

Daar heb ik wel een linkje voor, ergens tussen mijn bookmarks. Tot nu toe nog geen problemen gehad.
Maar misschien heb je wel een ander kaartje.

mirreke

mirreke

30-10-2008 om 00:09

linkje kwijt maar

even gegoogeld op MaxCrassMethod en daar was'ie weer: http://gbatemp.net/index.php?showtopic=90078
Hier staat, in het engels, omschreven wat je moet doen nadat je de zipfile hebt gedownload.
Je kunt dit dus softwarematig oplossen.

Minnie

Hoi,
ik heb hetzelfde probleem,dacht dat het aan ons lag
minnie, moet je die firmware installeren op je kaartje ofzo?

maan.

maan.

30-10-2008 om 17:15

Beveiliging?

Wat ik heb begrepen om me heen is dat de nieuwste spellen een iets betere beveiliging hebben? Het probleem lijkt te zitten in de koppeling met het nieuw-aangemaakte sav-bestand.

Er schijnen naar ik heb gehoord met bepaalde spellen wel ingewikkelde manieren te zijn om het toch aan de praat te krijgen maar dat zijn dan van die geruchten ik weet niet in hoeverre dat waar is of niet.

Wij hebben zelf wat ik heb begrepen de nieuwste software (officieel) die is van april, daarna heb ik geen officiele update meer gevonden.

Ikzelf ga ook geen onduidelijke software downloaden zeker niet als ik voornamelijk om me heen hoor dat het toch aan de spellen zelf ligt..

Inge M

Inge M

30-10-2008 om 18:31

Wat hier hielp (dstt kaart)

Ik heb de nieuwste software gedownload bij sidder.nl. Daarna de kaart leeggehaald, geformatteerd volgens aanwijzingen op site van Sidder (bepaald vinkje aanvinken), daarna nieuwe spellen (en oude spellen) erop. Dit werkte goed.
Alleen de nieuwe software erop zetten, werkte niet.

Nasha the first

Nasha the first

30-10-2008 om 19:24

Ik denk

dat ik inderdaad maar eens langsga bij de zaak waar ik de kaarten gekocht heb, misschien dat hij ons kan helpen, ben het met Pelle eens, ga ook niet zomaar allerlei enge dingen downloaden.

Pelle, die link die jij toen gestuurd had, ik heb het niet geprobeerd, maar later berichtte je al dat het toch niet werkte. Als ik een oplossing heb, laat ik het weten....

(zoon baalt, na Wall-e doet Fifa 09 het dus ook niet.....)

Nasha the first

Nasha the first

04-11-2008 om 16:21

drawn to life doet het dus bij ons wel....dat is gek....maar ik ga binnenkort even naar die zaak waar wij het gekocht hebben en dan vraag ik het wel....

Nasha the first

Nasha the first

04-11-2008 om 16:34

Tot nu toe

alleen Wall E en Fifa 09, maar dat zijn dus wel allebei hele nieuwe spellen....

Inge M

Inge M

04-11-2008 om 18:15

Formatteren!

Pelle, probeer eerst de kaart te formatteren. Daarna weer de software en de spellen erop.
Hier hielp het!

Inge M

Inge M

04-11-2008 om 20:22

Omdat je het zo aardig vraagt.....

http://www.sidderwebshop.nl/?page=information&page_id=36

Dit is de gebruiksaanwijzing voor de dstt. Maar met jouw kaartje gebruik je toch dezelfde micro sd kaart?

Inge M

Inge M

04-11-2008 om 22:34

Pelle

Ja, smiley gemist. Maar ik wilde nog steeds helpen hoor.
Ik had (met dstt kaart) hetzelfde probleem. Wall-E deed het niet, Playmobil niet, eigenlijk alle nieuwere spellen deden het niet. Het vreemde was dat sommige spellen het wel deden op kaart van een ander. (niet allemaal).
Met de nieuwste software voor de dstt had ik geen resultaat. Na het formatteren en daarna de nieuwse software gebruiken, had ik wel resultaat. Deze nieuwe spellen doen het nu weer wel.
Ik heb ook iemand in vriendenkring dezelfde tip gegeven. Zelfde problemen. Zelfde goede resultaat. Maar ook die hadden een dstt kaart.
Het is dus uitproberen of dat formatteren ook werkt voor jouw kaart. Maar kwaad zal het niet kunnen. Met formatteren heb je gewoon weer hetzelfde kaartje als bij aankoop. (wel even de gesavede bestanden bewaren op je harde schijf, zodat je verder kunt in spellen waar je gebleven was)

Linda99

Linda99

04-11-2008 om 23:09

Hier

Ik had ook problemen met de meest recente spellen. Via Sidder kwam ik er niet helemaal uit en heb toen nieuwe firmware via FTD (nieuwsgroepen) gedownload. Wel even kaartje geformatteerd en toen firmware erop en alles werkt nu

Inge M

Inge M

05-11-2008 om 08:45

Nee pelle

Mijn verhaal zegt juist dat formatteren wel zin heeft. Ik had ook de nieuwste firmware. Pas na formatteren werkte het.
Zoiets hebben we ook een keer gehad met een zelfde type micro sd kaart in de telefoon, zodat je die als mp3 speler kon gebruiken. Kaartje werkte niet, leken alleen mp3 bestanden op te staan. Geformatteerd, mp3 bestanden er weer op, kaartje werkte weer.

Uren zitten googlen... eng, spannend en toch gelukt!

Mijn zoontje kan niet zonder zijn DS, dus het was wel errug spannend en tegelijkertijd ook een enorme uitdaging voor deze computergebruiker en allezins geen programmeur! Als het zou mislukken... Pfff!!

Ik heb twee geheugenkaartjes, de M3 en de R4 ook wij konden geen nieuwe spelletjes meer openen.

Na heel wat spitwerk op internet en ik geloof zelfs op de site zelf van M3 en R4 de laatste software gevonden.

1) Als eerste een kopie maken van de huidige kaarten op de harde schijf van een computer (voor het geval het mis zou gaan). Kopie ook als voorbeeld te gebruiken hoe je het kaartje opnieuw moet installeren.

2) Kaartje formatteren (ik meen op fat32).

3) De meest recente software downloaden en slepen naar de geheugenkaart. Zie voor opbouw de gemaakte kopie van de geheugenkaart (natuurlijk niet de oude software terugzetten, maar kijk naar de structuur/opbouw, naam van de documentjes).

Ik BEN de beste mamma van de hele wereld, ahum

Succes, Annelies

Nasha the first

Nasha the first

06-11-2008 om 22:52

Als keverbug

de sites nog heeft waar ze de software vandaan heeft )

Dan wil ik het best proberen.....

Inge M

Inge M

07-11-2008 om 10:04

Kleine aanvulling

Helemaal leeg halen is niet hetzelfde als formatteren. Dat formatteren maakt nu juist het verschil.

Nasha the first

Nasha the first

08-11-2008 om 15:35

Slecht nieuws

http://www.hd-computers.nl/?page=news

OUDE R4DS moeite met nieuwe spellen - geplaatst op 08 november 2008

De fabrikanten van de oude R4DS Revolution werken niet verder aan firmware updates voor de oude R4DS, de laatste is van 24 april 2008. R4DS in er nu in de SDHC versie. Gewoon een sterk verbeterde versie met ondersteuning voor max. 8GB laad de spellen veel sneller en ondersteuning voor de nieuwste games. Ook de firmwares verschijnen voor deze nieuwe kaart weer als normaal. De ondersteuning voor de oude kaarten is inmiddels gestopt. De nieuwe spellen hebben problemen met de nieuwe spellen die of helemaal niet starten of tijdens het spelen stoppen.

Ik ga proberen van de week eens langs te gaan.....

mirreke

mirreke

12-11-2008 om 13:25

Nasha, maxcrass method

Klopt het dat je een soort foutmelding krijgt met de mededeling dat je het spel moet afsluiten, en opnieuw moet opstarten? Dat is softwarematig te verhelpen m.b.v. de 'maxcrassmethod'
http://holidaygamerz.zoomshare.com/files/MaxCrassMethod.zip
Je downloadt deze zipfile en pakt hem uit. Er zitten vier bestanden in waaronder een wordbestand: How to patch games that have a 'saved data cannot be accessed' screen. Daarin wordt uitgelegd hoe je het spel uitpakt, patched en weer inpakt tot een .nds bestand.
Ik heb een goede firewall en zeer goede virusbeveiliging, en heb er niets door opgelopen.
Ook onze wat oudere r4 kaart speelt gewoon Wall-e en de nieuwste spongebob.
Ik heb nooit firmware ed hoeven te veranderen.
groet, Mirjam

Nasha the first

Nasha the first

12-11-2008 om 13:32

Eh...

weet ff niet meer precies wat er komt te staan en zoon is nog niet thuis uit school, want hij staat meen ik nog op zijn kaartje....ben helaas deze week nog niet in de gelegenheid naar die zaak toe te gaan....baalbaal....

Nasha the first

Nasha the first

12-11-2008 om 13:42

Inderdaad...

er staat iets over geen toegang tot de bestanden en dat ik de kaart er opnieuw in moet doen ofzo....

mirreke

mirreke

14-11-2008 om 13:53

En...? al geprobeerd?

Ik was benieuwd.
Mirjam

Nasha the first

Nasha the first

15-11-2008 om 16:09

Ik nog niks

moet nog langs bij die zaak....

mirreke

mirreke

15-11-2008 om 16:26

? denk dat ik het niet begrijp maar...

wat ga je eigenlijk doen bij die zaak? Een nieuw kaartje kopen? Is vziw niet nodig hoor. groet, Mirjam

Nasha the first

Nasha the first

15-11-2008 om 17:04

Jawel

als je namelijk 3 DS-en hebt en maar 2 kaartjes, kom je altijd 1 kaartje te kort )))

En aan hem wil ik dan meteen vragen hoe het zit met die R4DS en vragen of hij die spellen wil overzetten naar de M3 met de SAV bestanden, want dat lukte mij de vorige keer niet, wel de spellen, maar de SAV-bestanden lukte niet

dre

dre

15-11-2008 om 22:26

Wow, het is gelukt!

Mirreke bedankt!
Ik zat dus met precies hetzelfde probleem en baalde al dat ik dus geen spelletjes meer kon downloaden. Het heeft wel wat hoofdbrekens gekost, want als je het voor de eerste keer doet komt het wat heftig over. Uiteindelijk is het eigenlijk best makkelijk en is het me gelukt! Ik ga nu snel professor layton spelen en kijken of Jamie nog een beetje kan koken
groetjes, Andrea

mirreke

mirreke

18-11-2008 om 23:06

Da's waar:

Hier dan de tekst van het document, althans dat deel dat belangrijk is. Ik zie nu dat ik een link heb gegeven die nog niet geupdate is.

"How to play any ROM desired
1.) Extract the entire .zip file to any location you desire.
2.) Copy the arm7.bin that was included with this package.
3.) Find the Backup you want off the net.
4.) Open the DSLazy folder and run the DSLazy.exe file. (NOTE: THIS REQUIRES MICROSOFT'S .NET FRAMEWORK 2.0. IF YOU DO NOT HAVE THIS, DOWNLOAD NOW.)
5.) Browse for your unworking ROM using the '...' button at the top left of DSLazy.
6.) Press the unpack game button (Second rightmost button, but keep DSLazy up)
7.) Wait till it unpacks everything; leave the window it popped up open.
8.) Paste the arm7.bin file that you copied from this package. Allow it to rewrite the one that was in the new window.
9.) Now, back on DSLazy, press the 'repack' button. (Far right button)
10.) Save the file as whatever you wish. This will be the .nds file that will work on your MMD." oftewel je R4.

Het verhaal gaat hierna verder over een ander programmaatje dat erbij zit waarmee je weer moet patchen, maar op een andere site vond ik dat je die laatste stap kunt overslaan.
Wat dus werkt: uitpakken met DSLazy, arm7.bin uit het spelbestand vervangen door de arm7.bin uit het gedownloade zipbestand. Vervolgens met DSLazy weer inpakken tot het .nds bestand. Ik geef het dezelfde naam als het oorspronkelijke bestand. De stap erna, die ik hier dus niet heb neergezet, is niet nodig. Het spel werkt na het vervangen van de arm7.bin en het opnieuw inpakken tot een .nds bestand.
groet, Mirjam

mirreke

mirreke

18-11-2008 om 23:17

Aanvulling

Ik heb een stap overgeslagen, nog een keer dus.
Je opent DSLazy. Op je scherm verschijnt een programmaschermpje met een aantal knoppen. Links naast het invoervenstertje staat een knop met ...
Die knop klik je als eerste aan, nu kun je de naam van het spel zoeken dat je wilt patchen.
Als je die naam hebt geladen klik je op nds unpack. Het spel wordt uitgepakt en er verschijnt een verkenner venster met alle bestanden van het spel. Daarin vervang je arm7.bin door het gedownloade bestand. Nu klik je op nds packer en je spel wordt weer ingepakt. Je kunt een naam kiezen et voilá.
Zo werkt het.

Minet

Minet

20-11-2008 om 18:20

Ds spellen heel goedkoop volgende week

Bij de Aldi zag ik dat vanaf 26 nov. de DS spellen verkocht worden voor 14.99
Leuke sinterklaastip?
Groetjes, minet

Wow mirreke!

Dank voor je tip!
Ik liep ook net tegen het probleem aan dat nieuwe spellen niet werkten op het r4ds-kaartje. Via jouw link is het toch gelukt. En zo slim ben ik niet met computers
Groetjes,
Iris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.