Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Petr@

Petr@

15-03-2013 om 13:55

Receptieboek zelf maken

Voor een collega die met pensioen gaat moet ik een receptieboek maken. Het thema is bloemen dus ik wil gekleurd papier gebruiken en dan vakjes maken waarin mensen hun naam en evt. wens in kunnen zetten. En aan de zijkant van die vakjes bloemversieringen.
Maar ik weet niet met welk programma ik dat zou kunnen doen.
Iemand een idee? Elk ander idee is ook welkom

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Je kunt

juist witte bladen nemen, wat vakjes afplakken (er is bijv. een soort post-it papier wat over de hele achterkant een beetje plakt ipv een strookje- (wibra/pipoos)) of je gebruikt kleine kaartjes waar je omheen sponst met verdunde verf, is een wat minder 'gelikt' effect dan jouw voorbeeld, maar wel creatief!

Zo zou je bijv. ook wat bloemmotieven uit kunnen knippen, uit stevig papier en daar ook omheen sponsen.., of je koopt een leuke stempel met swirl of bloemmotief en een inktkussen waarmee je de zijkanten van de blz versiert..

Of iedereen maakt een soort visitekaartje zelf en dat plak je met leuk washitape op kleurige bladzijden en stempelt dan zelf nog wat bloemmotieven..

http://eenigwonen.nl/wat-kun-je-met-washi-tape/

of je koopt ....

http://pinterest.com/pin/169377635957967231/
doilies (zie plaatje, van die papieren koffieonderzettertjes) nouja, t plaatje spreekt voor zich..

of.... t borrelt zo vanzelf..☺☺☺ kijk anders eens rond op pinterest.com of zo?

Toke

Toke

16-03-2013 om 10:03

Fotoboek

Je kunt ook via bijvoorbeeld Albelli een fotoboek maken, met de gekleurde pagina's en bloemversieringen zoals je in gedachten hebt, waarbij je met kaders vakjes maakt waarin mensen later een berichtje kunnen schrijven. Of waar ze een briefje of kaart kunnen inplakken. De pensionaris kan er eventueel nog losse foto's in plakken.

Petr@

Petr@

20-03-2013 om 18:09

Geen geld, geen tijd

Bedankt voor jullie reacties! Voor Albelli was geen budget en het was ook te kort dag geweest om zoiets te regelen. Ik heb het nl. vrijdag al nodig. En kreeg de vraag afgelopen vrijdag...
Ik heb het simpel gehouden: zonnebloemtekening van Internet geplukt en 2 op een bladzijde gezet. Die laat ik afdrukken op 10 verschillende kleurenblaadjes dus dat wordt een vrolijk geheel. In het hart van de zonnebloem kunnen de gasten hun naam en/of een wens zetten. En dan laat ik ze bundelen.
(Thema is "tuinman van de Heer" vandaar de zonnebloemen (collega is dominee).)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.