Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Polly Shearman

Polly Shearman

05-11-2009 om 11:25

Refurbished nintendo

Namens sinterklaas ben ik voor oudste zoon op zoek naar nintendo. in de zomer was middelste jarig en voor hem heb ik toen via sidder een ds gekocht, helemaal goed.
Nu vind ik allerlei aanbiedingen voor een Refurbished Nintendo, wat voor risico lopen we daarmee?
Iemand goede adviezen?
groet, polly

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Janeway

Janeway

05-11-2009 om 21:57

Mijn verhaal

Ik was in mijn zoektocht naar een nieuwe ds gestuit op een adv van marktplaats voor een nieuwe ds voor 95€ incl verzenden. Dacht dat is een mooie prijs, wel erg goedkoop maar goed, het kan.
En zoals het gaat met dat soort zaken van te voren betalen. Het duurde 3 weken toen kreeg ik de ds.De verpakking was al vaag iig niet origineel, en was wel een beetje vreemd, geen type nr, en de knopjes waren toch niet zo heel stevig. Ik nog eens goed kijken en kwam tot de conclusie dat het een nepperd was. Mailen naar de verkoper, ik was in de veronderstelling dat ik een "echte" ds kocht. Zegt de verkoper het is een Refurbished nintendo, eentje die gerepareerd is en voorzien van een nieuwe behuizing, niet origineel maar wel de software en de schermpjes, de rest was dus zo chinees als het maar kon zijn, slechte kwaliteit enz enz. Omdat ik er van uit was gegaan dat ik een echte kocht en deze verkoper dat ook niet gemeld had, werd het nog een heel gedoe maar uiteindelijk na dreigen met aangifte enz wel geld terug gekregen en ds terug gestuurd.
Een Refurbished ds is dus een ds die waarschijnlijk is terug genomen door nintendo vanwege een defect en opnieuw wordt aangeboden, je weet dus niet hoe oud de oorspronkelijke ds is. De behuizing vond ik van slechte kwaliteit, het was het net allemaal ff niet. En vooral op de schanieren zijn ds-en gevoelig dus let daar op.. Als je weet dat je een Refurbished ds koopt is het misschien niet erg maar ik zou het niet doen, je hebt nl ook geen garantie, geen type nr, helemaal niks want Nintendo doe niks met je ds meer. Op het moment zijn er diverse aanbiedingen voor ds. Bij de makro bv is een aanbieding. Hou bcc in de gaten die bestaat 40 jaar en heeft dagaanbiedingen. Maar ik zou dus geen Refurbished ds kopen. iig niet voor een prijs die maar een fractie onder een aanbiedingsprijs ligt voor een originele
Groet

Tijgeroog

Tijgeroog

06-11-2009 om 16:01

Playstation

Ik weet dat als je een playstation voor reparatie brengt (bv bij garantie) en die teruggestuurd wordt naar de fabriek je een ander exemplaar terug krijgt. Dat is er dan een die al eerder terug is gebracht en al gerepareerd is, zodat je sneller weer een playstation hebt. Ze zijn dan wel ingedeeld in categorieen, zodat je er niet een terug krijgt die veel ouder en in slechtere staat is dan degene die je ingeleverd hebt.
Deze playstations worden refurbished genoemd. Dus zoiets zou het ook kunnen zijn. Maar deze worden voor zo ver ik weet niet te koop aangeboden.

= gerenoveerd

Refurbished geeft een dat het apparaat helemaal is nagekeken en gerenoveerd. Dit komt vaak voor in business to business hardware (bijv netwerkprinters) maar zelden in hardware voor eindgebruikers. Dat een Nintendo DS word gerefurbished lijkt me onwaarschijnlijk, dus je hebt idd grote kans op een goedkoop chinees kopietje. De marktprijs van de DS ligt nog steeds een paar punten boven de 100,-, wil je een goedkopere dan loop je een grote kans op een nepper.
Ik zou toch even verder kijken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.