Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Silvergear Bluetooth toetsenbord met gleuf voor tablet stuk?

Ik heb bovengenoemd toetsenbord. Van de ene op de andere dag zijn er letters ingewisseld en ik weet werkelijk niet hoe dat weer hersteld kan worden. Wie heeft hetzelfde toetsenbord en weet de oplossing? Via google kom ik er niet uit.

Ligt het echt aan dat specifieke toetsenbord? Ik heb dit wel eens gehad en dan zijn de toetsenbordinstellingen verkeerd. Heeft kennelijk te maken met per ongeluk CTRL + SHIFT intikken: 

https://www.coolblue.nl/advies/taal-toetsenbord-wijzigen.html

Oh, het is voor een tablet! Dan zal het niet zo werken als in de link. Maar misschien zet het je op een spoor? Wisselen tussen US en NL qwerty en FA azerty 


Ixia.

Ixia.

12-04-2021 om 21:35 Topicstarter

Mija schreef op 12-04-2021 om 18:32:

Oh, het is voor een tablet! Dan zal het niet zo werken als in de link. Maar misschien zet het je op een spoor? Wisselen tussen US en NL qwerty en FA azerty


Letters zijn echt omgewisseld. De a is een q bijvoorbeeld.

“Als je een Azerty toetsenbord hebt, kan het voorkomen dat het Qwerty toetsenbord ingesteld staat. Dan verschijnt bijvoorbeeld als je de A-toets indrukt een Q in plaats van een A. Dit ligt aan de instellingen en is gemakkelijk aan te passen:
1. Ga naar Menu → Systeem → Apparaatbeheer → Toetsenbordinstellingen → Opties Toetsenbord.
2. Selecteer bij Toetsenbordtaal de juiste invoertaal.
3. Jouw Azerty toetsenbord is nu correct ingeschakeld.”


Bij jou is het waarschijnlijk andersom: hij staat waarschijnlijk op Frans en moet naar Nederlands? 

Ixia.

Ixia.

13-04-2021 om 13:26 Topicstarter

Twee tellen goed

Schiet mij maar lek, bij wijze van spreken uiteraard. Ik heb je aanwijzingen opgevolgd en zowaar een a ipv een q, maar geen idee meer of ik per ongeluk op her scherm typte, feit is dat ik nog steeds mqqr typ. Ik ha nig even prutsen. In ieder geval bedankt. Ik had de weg naar de instellingen niet eerder zo gevonden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.