Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Bijtje82

Bijtje82

01-09-2022 om 19:56

Snapchat contacten

Hey Forum Geeks,

Wie hier heeft er verstand en ervaring met snapchat? 
Ik vroeg mij af hoe het kan dat mijn vriend die nul contact heeft met mijn ex en zijn contact gegevens ook niet heeft, een melding op zijn scherm krijgt van de app dat mijn ex ook op snapchat zit? 
Ik heb zelf ook geen snapchat en nooit gehad ook.

Je krijgt idd ook wel eens een melding als veel contacten op snapchat die persoon als contact hebben. Net zoals je bij facebook en instagram hebt 'misschien ken je deze persoon ook'

Geen ervaring, zelf te weinig kennis van dit soort zaken om dit veilig te doen en zo’n app vertrouw ik niet. Ik las dat de app alles van je volgt en mag delen met derden. Laat je vriend dus goed naar zijn privacy instellingen kijken. 

"Met ‘Snel toevoegen’ kunnen vrienden elkaar gemakkelijk vinden op Snapchat. Als je dit ingeschakeld hebt staan, dan verschijnt je naam in het onderdeel Snel toevoegen van andere Snapchat online gebruikers, als je bijvoorbeeld dezelfde vrienden hebt of een andere relatie samen gemeen hebt."

Waarschijnlijk hebben ze toch iets of iemand gemeen, viaviavia. Ben zelf geen snapchat-fan, waarom zou je foto's delen voor 10 sec..  
Staat hij op openbaar?
( is t weer aan?)

Bijtje82

Bijtje82

02-09-2022 om 06:36

Max88 schreef op 02-09-2022 om 00:16:

"Met ‘Snel toevoegen’ kunnen vrienden elkaar gemakkelijk vinden op Snapchat. Als je dit ingeschakeld hebt staan, dan verschijnt je naam in het onderdeel Snel toevoegen van andere Snapchat online gebruikers, als je bijvoorbeeld dezelfde vrienden hebt of een andere relatie samen gemeen hebt."

Waarschijnlijk hebben ze toch iets of iemand gemeen, viaviavia. Ben zelf geen snapchat-fan, waarom zou je foto's delen voor 10 sec..
Staat hij op openbaar?
( is t weer aan?)

Ze hebben buiten mij geen enkele connectie. Maar ik gebruik helemaal geen sociale media en ben met beiden niet via sm verbonden, behalve WhatsApp. 

Kan het zijn dat ex zijn nummer op telefoon heeft opgeslagen en dat snap daar het voorgestelde contact uit haalt?

En ja, het is weer aan 😊 wel gewoon rustig aan, kinderen nog een beetje op afstand houden. Maar hij staat er nu ook veel relaxter in. Voornamelijk ook omdat ex zich inmiddels rustig houdt. Die is niet meer zo aanwezig. We hebben veel besproken iig.  

ja dat kan, je meldt je aan met e-mail of telefoonnummer. Hij zou zn instellingen even na kunnen kijken vwb toestemmingen en privacy. 

Ah mooi, hopelijk gaat dat stukje vwb de kinderen tzt ook goed.👍

Bijtje82

Bijtje82

02-09-2022 om 09:29

Max88 schreef op 02-09-2022 om 09:03:

ja dat kan, je meldt je aan met e-mail of telefoonnummer. Hij zou zn instellingen even na kunnen kijken vwb toestemmingen en privacy.

Ah mooi, hopelijk gaat dat stukje vwb de kinderen tzt ook goed.👍

De kinderen zelf zijn het probleem niet. Stukje combinatie ex en kinderen was een ding. Lastig uitleggen.

Wad snap betreft ga ik ex niet wijzer maken dan hij is. Wil niet dat hij met vriend bemoeid.

Bijtje82 schreef op 02-09-2022 om 09:29:

[..]

De kinderen zelf zijn het probleem niet. Stukje combinatie ex en kinderen was een ding. Lastig uitleggen.

Wad snap betreft ga ik ex niet wijzer maken dan hij is. Wil niet dat hij met vriend bemoeid.

Ik bedoel je vriend zou evt zijn instellingen kunnen nakijken en ze iets meer dichttimmeren. Maar als hij niet accepteert kan men zijn stories niet zien mits hij op privé staat.

Bijtje82

Bijtje82

02-09-2022 om 09:58

Max88 schreef op 02-09-2022 om 09:41:

[..]

Ik bedoel je vriend zou evt zijn instellingen kunnen nakijken en ze iets meer dichttimmeren. Maar als hij niet accepteert kan men zijn stories niet zien mits hij op privé staat.

Hij accepteerd idd niets en staat helemaal privé. Het is ook geen uitnodiging ofzo, maar gewoon voorgestelde contact ofzo. 

Achbja, ik maak me er drukker om dan hij. Komt waarschijnlijk omdat ik mijn ex volledig uit mijn privé leven wil 

Je vriend en ex kennen elkaar niet en willen niks met en van elkaar. Ze zullen elkaar dus niet toevoegen en zelfs al doet je ex dat, dan accepteert je vriend hem gewoon niet.

Fijn dat het weer aan is. Ik hoop wel dat het ook zo blijft. Je ex blijft de vader van je kinderen. Daar heb je dus nog heel wat jaren mee te maken en daar zal je vriend het ook mee moeten doen. 

Bijtje82

Bijtje82

02-09-2022 om 10:57

MamaE schreef op 02-09-2022 om 10:09:

Je vriend en ex kennen elkaar niet en willen niks met en van elkaar. Ze zullen elkaar dus niet toevoegen en zelfs al doet je ex dat, dan accepteert je vriend hem gewoon niet.

Fijn dat het weer aan is. Ik hoop wel dat het ook zo blijft. Je ex blijft de vader van je kinderen. Daar heb je dus nog heel wat jaren mee te maken en daar zal je vriend het ook mee moeten doen.

Dat is ook idd zo. We zijn denk ik op een verkeerd moment samen gekomen, maar ja dat hou je natuurlijk niet tegen. Dus vriend heeft alle perikelen van de scheiding meegemaakt. Dus de haat richting ex aas nogal aanwezig. Dat kan hij nu beter naast zich neerleggen ook omdat ex zich niet meer onnodig laat horen. 

We doen het gewoon rustig aan en genieten van elkaar. 

Bijtje82 schreef op 02-09-2022 om 10:57:

[..]

Dat is ook idd zo. We zijn denk ik op een verkeerd moment samen gekomen, maar ja dat hou je natuurlijk niet tegen. Dus vriend heeft alle perikelen van de scheiding meegemaakt. Dus de haat richting ex aas nogal aanwezig. Dat kan hij nu beter naast zich neerleggen ook omdat ex zich niet meer onnodig laat horen.

We doen het gewoon rustig aan en genieten van elkaar.

Maar stel dat ex weer een vervelende periode krijgt, het is toch ook niet werkbaar om dan steeds de relatie te verbreken met alle verdriet dat daarbij komt kijken?
Je vriend hoeft je ex niet te haten want hij kent hem niet. Hij hoeft niks van of met die man, alleen accepteren dat het de vader van je kinderen is en dat die daar geregeld zijn en hij dus wel actief deel uitmaakt van hun leven. 
Ik gun jullie het allerbeste en hoop dat jullie nog heel lang gelukkig met elkaar mogen zijn.

Bijtje82

Bijtje82

02-09-2022 om 11:06

MamaE schreef op 02-09-2022 om 11:01:

[..]

Maar stel dat ex weer een vervelende periode krijgt, het is toch ook niet werkbaar om dan steeds de relatie te verbreken met alle verdriet dat daarbij komt kijken?
Je vriend hoeft je ex niet te haten want hij kent hem niet. Hij hoeft niks van of met die man, alleen accepteren dat het de vader van je kinderen is en dat die daar geregeld zijn en hij dus wel actief deel uitmaakt van hun leven.
Ik gun jullie het allerbeste en hoop dat jullie nog heel lang gelukkig met elkaar mogen zijn.

Nee dat is wel gedaan nu. Ex heeft zich inmiddels bij de scheiding neergelegd en beseft nu dat het echt voorbij is. Kunnen nu ook veel beter met elkaar communiceren en dingen regelen. Alle financiële zaken zijn afgehandeld en alles heeft een beetje een plekjes gekregen. Ook wat planning met kinderen betreft. Dus een hoop stress minder voor ons beiden.

Bijtje82 schreef op 02-09-2022 om 11:06:

[..]

Nee dat is wel gedaan nu. Ex heeft zich inmiddels bij de scheiding neergelegd en beseft nu dat het echt voorbij is. Kunnen nu ook veel beter met elkaar communiceren en dingen regelen. Alle financiële zaken zijn afgehandeld en alles heeft een beetje een plekjes gekregen. Ook wat planning met kinderen betreft. Dus een hoop stress minder voor ons beiden.

Dat is heel fijn en geeft ook rust voor iedereen.

Bijtje82

Bijtje82

02-09-2022 om 11:23

MamaE schreef op 02-09-2022 om 11:07:

[..]

Dat is heel fijn en geeft ook rust voor iedereen.

Ja idd. Hij begint ook steeds meer zijn eigen draai te vinden. Dus scheelt enorm.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.