Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Kaaskopje

Kaaskopje

11-03-2010 om 13:37

Snelheid laptop

Ik dénk dat ik het weet, maar zet mijn vraag toch maar even neer. Op de computer heb ik een internetsnelheid van een ruime 27 mb. Dat hoort eigenlijk 30 te zijn, maar dat neem ik voor lief. Op de laptop blijkt het 23 mb te zijn en ook het uploaden gaat de helft langzamer. Ik weet dat je bij sneller internet soms beter een andere kwaliteit router kunt nemen. We hebben nu een Linksys van 60 euro. Hij zou een paar laptops aan moeten kunnen... Op mijn werk wordt onderscheid gemaakt tussen een gewone router van 50 euro voor de lagere snelheden en een premium router van 99 euro. Zit de trage internetverbinding op de laptops dan toch in de kwaliteit van de router?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sarcas

Sarcas

11-03-2010 om 22:42

Draad of loos?

Hoe zijn ze verbonden? Allebei met een label in de router, allebij draadloos? Afstand tot de router hetzelfde indien draadloos? Er zijn heel veel factoren die de snelheid negatief kunnen beïnvloeden.

S.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-03-2010 om 00:19

Verbonden

de desktop is met kabel verbonden en de laptop uiteraard niet. Ik moest trouwens even twee keer lezen. Oh jee, wat is een label??
Mijn dochter zat een meter achter mij op de bank met de laptop toen we de speedtest deden.

Sarcas

Sarcas

12-03-2010 om 16:37

Label

Een label is een verkeerd gespelde kabel

Het kan zijn dat je last hebt van een slechte draadloze verbinding. Je draad loze verbinding gaat via een kanaal. Daarvan zijn er een stuk of wat beschikbaar. Als er in jouw buurt, bij de buren bijvoorbeeld, op hetzelfde kanaal, of het kanaal ernaast, ook draadloos internet wordt gebruikt kan dat wat storen. Op de installatie-pagina van je router kan je meestal ergens het kanaal veranderen. Op sommige routers kan je zien welke kanalen er in je buurt worden gebruikt. Er is ook gratis software voor op je laptop om dat te kunnen zien, maar helaas ken ik geen namen. Volgens mij kan je het ook in Windows zien, maar ik heb even geen Windows-machine beschikbaar om te checken hoe & waar.

Het kan ook aan de wifi-kaart in de laptop liggen, of aan diens instellingen. Er zijn zoveel mogelijke factoren…

S.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-03-2010 om 23:37

Ik zal er morgen met mijn

kinderen naar kijken.

Pelle, misschien een beetje blond, maar hoe bedoel je dat je het wilt testen? Wij hebben de desktop en de laptop getest op speedtest.nl.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.