Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Ciska

Ciska

04-02-2009 om 11:40

Sollicitatiebrief via de mail versturen

Hoe doe je dat. Ik heb het volgende gedaan. Sollicitatiebrief in word, opgeslaan in documenten. Met de cv net zo. En dan als bijlage versturen. Als ik deze nu aan mezelf verstuur(eerst uitproberen) staan er onder de namen en plaatsnamen rode kriebeltjes(weet niet hoe ik het anders moet omschrijven). Als ik dat dus naar een bedrijf verstuur komt dat er ook onder. Hoe krijg ik dit weg? Mischien doe ik het wel helemaal verkeerd, kan iemand mij dan uitleggen hoe het wel moet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jesse_1

Jesse_1

04-02-2009 om 11:48

Spellingscontrole

Je spellingscontrole staat aan.
De ontvanger ziet dit niet, tenzij zij ook de spellingscontrole aan hebben staan.
Succes met de sollicitatie! Jesse

Lynna

Lynna

04-02-2009 om 11:52

Pdf van maken

Hallo Ciska,

kun je er ook een pdf van maken? Dan weet je precies hoe de ontvanger hem zal zien.

Mijn ervaring met sollicitatiebrieven in word is dat ze er heel rommelig uit kunnen zien, met enorm veel witregels, verkeerde spaties etc.

Succes ermee!

Ciska

Ciska

04-02-2009 om 12:24

Lynna

Wat is pdf. Ben een beetje een leek op computergebied. Hoop dat je me kunt helpen.

Ciska

Ciska

04-02-2009 om 12:36

Jesse_1

Maar ik heb de brief dus naar mezelf gestuurd en daar stond het ook wel onder. Ik ben dan toch de ontvanger. Mischien domme vraag maar ik snap dit niet zo goed.

Lynna

Lynna

04-02-2009 om 13:19

Kijk hier eens

http://branders.name/archives/2008/01/20/hoe-kan-ik-een-pdf-maken

Zelf niet geprobeerd, want ik heb een versie van Adobe Acrobat op mijn computer waarmee ik een pdf kan maken.

judiths mama

judiths mama

04-02-2009 om 13:25

Spelling en grammatica controle uitschakelen

klik op 'extra' in je menubalk, dan kies je voor opties. Eén van de tabjes is: spelling en grammatica. Als je daarop klikt kan je 'spelling controleren tijdens typen' en 'grammatica controleren tijdens typen' aan of uit zetten. Als je het uitschakelt zijn als het goed is de rode kriebeltjes verdwenen. Maar, zoals een vorige schrijver al zei: als de ontvanger dit dus wel aangevinkt heeft, ziet diegene het alsnog.

Succes ermee!

Ciska

Ciska

04-02-2009 om 13:29

Lynna

Ik heb ook wel Adobe Acrobat op de computer zie ik. Maar wat is dan het verschil tussen de brief in word of Adobe Acrobat te schrijven?

reina

reina

05-02-2009 om 07:06

Ja. pdf

Sommige bedrijven vragen zelfs om pdf-jes. Ook je cv, diploma's getuigeschriften etc, als je die mee moet sturen, als pdf opslaan en zo meesturen.
En het idd een keer naar jezelf versturen, nogmaals nalezen en dan pas écht weg doen. Ik heb, als ik in Word werk een icoontje op mijn bureaublad wat ik aansla om er een pdf-je van te maken, een of ander rood tekentje. Succes!!

meg

meg

05-02-2009 om 09:20

Pdf

Voordeel van pdf is toch ook dat het een alleen-lezen bestand is, dat er niet (meteen) iets in veranderd kan worden. (ja als ze het dan weer opslaan en gaan bewerken enzenz) En over die spellingcontrole, waar rode kriebeltjes onder komen is bv. je naam en straat, naam schoolopleiding enzo, toch? Dat geeft dan niets, want dat zijn geen foutgeschreven woorden. Je kunt er met rechts op klikken en het woord toevoegen aan jouw woordenboek, dan is het lijntje weg, maar de ontvanger heeft ze niet in het woordenboek, dus de rode lijntjes blijven bij hem wel. Maar als ie het uitprint ziet ie ze niet meer. Allemaal helemaal niet erg dus. Lekker opvallend met die kleurtjes eronder!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.