Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Sera

Sera

18-04-2009 om 20:59

Spelcomputer keuze

Ik wil graag een spelcomputer kopen voor mijn kinderen. Nu weet ik niet zo goed of ik een wii of een xbox aan moet schaffen. De playstation 3 vind ik te duur dus die wordt het niet. De playstation 2 is al een stuk ouder dus daar komen weinig spelletjes meer voor uit.

De wii is wat duurder dan de xbox heb ik gezien De goedkoopste wii die ik heb gezien was 229 euro. De xbox 365 heb ik inclusief een spel al voor rond de 175 euro gezien. Nu maakt me dat verschil in geld niet heel veel uit. Ik wil vooral de leukste spelcomputer hebben. Voor welke van die twee zal ik gaan?

Waar heb je de meeste en de leukste spelletjes voor?

De kinderen die ermee gaan spelen zijn 3,7,9 en 12. De 12jarige zegt dat de spellen op de xbox langer duren en uitgebreider zijn maar op de wii grappiger.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sera

Sera

19-04-2009 om 00:22

Ik heb nog even gekeken op een paar sites en ik zag dat je drie soorten xbox hebt: elite, arcade en pro. Elite is vrij duur en heeft een harde schijf van 120 gb, pro van 60 gb en arcade maar van 512 mb. Die arcade is dus ook de goedkope die ik heb gezien. De pro is 239 euro maar dan wel met twee spellen. Als dat zou doen ben ik dus even duur uit als met de wii. Iets goedkoper eigenlijk want het zijn twee spellen en bij de wii krijg je maar een spel.

Bij de xbox zit ook maar een controler. Ik weet niet hoe duur extra controllers zijn. Ik denk dat wij wel twee controllers nodig hebben gezien de kinderen. Misschien wel meer maar eerst maar twee.

Wat ik wel heb begrepen van de verkoper was dat je met de wii gratis online kan en spelen tegen anderen terwijl je met de xbox daarvoor moet betalen. Alleen ik denk dat dit online spelen toch niet echt wat is voor de kinderen.

Ik vind het wel moeilijk om te beslissen. De kinderen vinden allebei leuk. De PS2 wil de 12 jarige niet omdat het een oude spelcomputer is en alle nieuwe spellen niet meer daar voor uit komen.

Het lastige is dat veel spelletjes op de wii niet voor de xbox uitkomen of andersom en allebei kopen is wat te duur natuurlijk.

Suzanne

Suzanne

20-04-2009 om 15:18

Absoluut voor de wii gaan!

Gezien de leeftijd van je kinderen zou ik absoluut voor een Wii kiezen. De X-box is vooral leuk voor wat oudere kinderen (pubers) voor wie de mooie graphics belangrijk zijn. Online spelen is voor oudere kinderen leuker dan voor kleintjes, het is inderdaad gratis. Er zijn zeer veel spellen voor de Wii verkrijgbaar voor iedere leeftijdscategorie. Wij hebben 2 controllers bij de Wii, als we met zijn vieren Wii'en (bowlen en golfen is erg leuk om met zijn allen te doen) geven we ze gewoon even door, je geeft dan wel aan in het spel dat je met zijn vieren speelt met 2 controllers en wie er mee doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.