Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Stalking door bedrijf na vraag om informatie.

ja, ik weet dat het niet slim was……..

Met het idee om een klein bedrag te gebruiken voor beleggen in cryptomunten, heb ik mij voor informatie aangemeld op een website. Je moest ook je telefoonnummer invullen.
Vervolgens ben ik al bijna 15 keer gebeld nadat ik het eerste telefoontje had afgebroken.
Elke keer met een ander nummer dat ik vervolgens blokkeer.  Ook kreeg ik een Whatsappje met een Spaans landnummer als afzender, net als een mailtje.
Is er een manier om dit stalken te stoppen?

Oh wat vervelend! Je kunt je provider eens bellen en vragen of ze daar een oplossing weten. Als het niet ophoudt, is een ander nummer nemen een laatste optie.

Oh jeeh, vervelend! Ik zou inderdaad even contact opnemen met je provider. Je bent helaas niet de enige die dit overkomt

Edit: mocht je een iphone hebben, je kunt onbekende nummers blokkeren. https://www.iculture.nl/tips/spamnummers-telefoon-blokkeren-iphone/

Nou, als je weet welke website het is, dan kun je een AVG inzageverzoek sturen, waarbij je vragt om een overzicht waar dat telefoonnummer allemaal verstrekt is. 

En als ze reageren stuur je een verwijderverzoek erachteraan, en zo niet dan stuur je een klacht naar de Autoriteit Persoonsgegevens.

Verder consequent niet opnemen. Ik heb wel eens een paar keer opgenomen juist omdat ik niet wist waar het vandaan kwam en daarachter wou komen... maar dat heeft echt geen zin. Die namen van die FinTech bedrijven waarmee ze bellen zijn echt allemaal nep (of nou ja, ze zijn creatief met spelling en interpunctie, maar het komt erop neer dat je als je gaat zoeken, dat je een ander bedrijf terugvindt...). Ze willen echt niet dat jij contact met ze kunt opnemen, ze willen alleen contact met jou opnemen. Anyway, als je opneemt kom je dus weer op een lijst dat je bereikbaar zijn. Echt niet doen. Als een telemarketingagent boos wordt dat je zijn tijd verspild, zullen ze zo jouw telefoonnummer op nog 5 van die kut-websites in. 

Ik had het laatst ook (al heb ik geen idee hoe ze aan mijn nummer zijn gekomen): in een paar dagen tientallen keren gebeld door een nummer met steeds een ander laatste cijfer. Als je gewoon niet opneemt stopt het vanzelf weer. 

Bijtje82

Bijtje82

16-05-2022 om 18:43

Ik doe ook wat met crypto, maar gewoon veilig via Bux

MariekeT

MariekeT

04-08-2022 om 19:38 Topicstarter

Ik word nog steeds gemiddeld 5 x per dag gebeld en krijg ook nog ongeveer 4 mailtje per dag. Alle onbekende nummers neem ik niet op maar het begint wel wat stress te geven. Er wordt steeds vaker ‘s avonds gebeld.
Ik hoop toch dat ze het snel opgeven

Een iPhone kan je instellen op "houd onbekende bellers stil". Ze gaan dan automatisch door naar je voicemail en komen in gemiste oproepen. 
Dus je kan ze later inzien, blokkeren of toch iemand terugbellen indien nodig. 
Je telefoon gaat dus niet meer over bij een onbekend nummer, beter voor de stress, lekker rustig. 
 

Ik zet zelf mijn telefoon 's avonds altijd helemaal op stil overigens, kijk later op de avond een keer of ik iets heb gemist. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.