Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

warhoofd

warhoofd

12-02-2010 om 12:43

Stap voor stap uitleg muziek via pc naar gsm?

Wie kanmij helpen??
Ik ben echt een nitwit wat computers betreft, maar met een stap voor stap uitleg lukt het me wel.
Ik heb al gegoolged, maar kom niet erg ver, dus dacht ik: Laat ik het hier eens vragen.

Mijn dochter heeft een LG Pop, nu wil ze graag muziek via internet downloaden en dan op haar mobieltje zetten, maar hoe doe je dat??
Ik weet niet eens hoe je muziek van internet download, laat staan hoe je het van de pc naar je gsm moet doen.
Help!!!!
We hebben Windows Vista.
Misschien kan iemand mij het stap voor stap uitleggen?

Alvast bedankt
Warretje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
maan.

maan.

12-02-2010 om 14:19

Misschien een klein stapje in de goede richting..

Misschien kan ik je een klein beetje helpen. Op diverse sites bieden ze podcasts aan, zoals bijvoorbeeld bij radio538 (helaas in m4a dus dat betekent dat dat weer moet worden geconverteerd in mp3 indien je wilt kan ik daarop terugkomen) en deze vind ik zelf erg goed de podcast van martin pieters die de mixen van Decibel maakt.

Met de rechtermuistoets kun je het podcastbestand van jouw (haar) keus opslaan in de computer. Let wel, deze podcasts bevatten (vaak) reclame en/of gepraat tussendoor. Wil je dit niet dan zul je het illegale circuit in moeten (en daar heb ik geen verstand van). Je kunt natuurlijk ook bestaande cd's omzetten in mp3 bestanden, maar ik geloof dat het daar niet om te doen was.

Vervolgens zul je de mp3 bestanden in het mobieltje moeten krijgen. Hoe dat in de praktijk moet weet ik niet, in theorie zul je of een kabeltje moeten hebben om je mobiel aan te sluiten op je pc of een bluetoot/bluesoleil verbinding. Is een heel gedoe, dochter heeft daar aardig mee zitten knoeien alhier. Tegenwoordig doet ze het anders ze heeft een geheugenkaartje gekocht, die gaat in de PC om er muziek op te zetten en daarna in de mobiel.

Ik hoop dat je hier een beetje wat mee aan kunt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.