Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Tekentablet

Hoi allen,

iemand hier met verstand van tekentablets? Onze dochter wordt binnenkort 14 en tekent heel graag en - naar wat ik me laat vertellen- ook best goed. Nu wil ze graag zo'n tablet om nog beter te kunnen tekenen, gummen, digitaliseren enz. Wij hebben er niet zoveel verstand van, dus we weten ook niet zo goed waar te beginnen. Ze zijn er in alle soorten, maten en prijsklassen. We willen zeker niet de duurste, beste, want ze begint net, maar ze moet er wel wat mee kunnen. 

Iemand tips hoe dit aan te vliegen en/ of tips wat goed, prettig, zinvol is, met welk merk goede of minder goede ervaringen zijn?

ik hoor het graag, bedankt voor het meedenken.

Marit

Ik heb een Wacom Intuos Pro en ben er erg blij mee. Dat is wel ‘het’ merk volgens mij als het gaat om tekentablets.

https://www.coolblue.nl/gesponsord/alles-over-wacom-tekentablets.html

Hier zie je wat vergelijk tussen de varianten van dit merk. Ik heb geen ervaring met andere merken dus daar kan ik niets over zeggen. Wat is je budget ongeveer?

Kind hier heeft een Huion, nadat ze daarvoor een Wacom had. Volgens haar biedt de Huion meer waar voor hetzelfde geld.

Begin gewoon niet te duur. Afmetingen minimaal A5, en drukgevoelig.

Hier zijn twee tekentablets in huis. Allebei van de kinderen. Informatie uit de tweede hand dus. Een is een Wacom. Die heeft geen scherm. Hij wordt gebruikt maar niet heel veel. Een kind heeft uiteindelijk van eigen spaargeld een Huion gekocht. Daarbij teken je rechtstreeks op het scherm. Volgens haar is dat een veel fijner ding. Maar, ook flink duurder. 

Hier geen scherm trouwens, de tekentablet wordt gewoon verbonden met laptop of PC. Hier is een voorkeur voor niet draadloos (voordeel is dan dat het tablet niet opgeladen hoeft te worden, en je gebruikt hem toch altijd in de buurt van je laptop of PC, dus dat draadje hindert niet).

Marit!

Marit!

07-04-2021 om 20:37 Topicstarter

Thx, ik ben nog niet helemaal uit t budget. Je ziet van alles tussen 60 en 600 euro. Vandaar dat ik een beetje aan het kijken ben wat er is en wat ervaringen mee wil nemen.

marit

Voor 400 heb je een redelijke

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.