Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Tigress

Tigress

20-09-2011 om 21:04

Tele2 aansluiting door monteur

Jaaaa, donderdag komt er een monteur om mij weer te laten internetten. ( doe het nu via prepaid dongel) Nieuw appartement was van oude man die vlg mij nog de trommel gebruikte om te communiceren. D.w.z. er zit alleen een voormalige telefoonaansluiting. Oké, dat is het probleem niet en ook de kabel niet wat vlgs tele2 neemt monteur alles mee. Maar hebben jullie ervaring met HOE monteur te werk gaat? Bewoner voor mij leefde nog net niet in het stenen tijdperk maar dat scheelde niet veel. Kortom er moet nogal wat kabel worden verbonden tussen pc, tv en telefoon (heb 3 in 1 pakket). En dan het modem (3 in 1 geval) moet ik dringend een verleng snoer??? (heb er nu eentje pal bij pc voor 9 stekkers)
Ervaringen dringend gewenst!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja dat lijkt mij ook het meest voor de hand liggende

Gewoon draadloos aan laten leggen....
groeten albana

Draadloos niet 100% de oplossing

Het TV signaal kan namelijk niet draadloos.

Om je op weg te helpen: op de telefoonaansluiting moet het modem aangesloten worden met een kabel. Dat kàn een lange kabel zijn als je dat wilt. Op het modem sluit je met een snoer je telefoon aan. Ook dit kan met een lange kabel, maar kan ook kort. Volgens mij is het tele2 model ook direct een draadloze router, maar dat weet ik niet zeker. Zo niet, dan heb je als je draadloos internet wilt een draadloze router nodig (anders gewoon met een snoer van modem naar pc). Tot zover dus 2 of drie stopcontacten:
- modem
- router (optioneel)
- telefoon

Van het modem gaat ook een snoer (lang of kort) naar een kastje (tuner ofzo) dat je op de tv aansluit met een snoer (kort!). Dat kastje heeft ook een stopcontact nodig en plaats je dus bij je tv.
Tele2 heeft snoeren in ongelimiteerde lengte bij zich om:
- het modem op de muur aan te sluiten
- eventueel een router op de modem aan te sluiten
- het tv kastje op het modem aan te sluiten

Ik weet niet of ze een kabel bij zich hebben om tv te verbinden met tuner (meestal scart of hdmi) en ik weet ook niet zeker of ze lange snoeren bij zich hebben om de telefoon aan te sluiten op het modem. Een korte zeker wel.
groet,
Jacco

Tigress

Tigress

22-09-2011 om 10:46

Gelukt!

Het ging prima en alles werkt. Heb alleen een nieuw verlengsnoer nodig. Dit oude (maar leuke) appartement heeft een chronisch tekort aan stopcontacten. Ik heb het verlengsnoer van mijn slaapkamer op moeten offeren. Maar dat komt goed!
Bedankt voor jullie reakties!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.