Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

tonny

tonny

28-04-2010 om 09:10

Van negatieven naar digitale bestanden

Eerst was ik van plan een negatievenscanner te kopen, maar iemand die veel fotografeert ontraadde me dat, omdat de kwaliteit erg tegen zou vallen. Volgens hem kon ik beter bij de hema (of zo) mijn negatieven op CD Rom laten zetten. Wie heeft daar ervaring mee? Hoe is het effect? Is het duur?

Tonny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

29-04-2010 om 12:34

Helaas, nee

de HEMA doet dat niet, ik ben er gisteren langs geweest. De plaatselijke fotozaak ook niet.

Ik heb rondgegoogled om te zien wat voor bedrijven er zijn, maar zie er ook tegenop mijn negatieven ergens heen te sturen - als er wat mis gaat, ben ik ze kwijt.

En het betreft foto's die ik zelf niet meer heb: ze staan in de babyboeken die de kinderen nu op hun eigen woonadres hebben. Ik heb destijds niet álles dubbel afgedrukt, dat werd me wat te kostbaar.

wimb

wimb

29-04-2010 om 22:23

vista quest fs-501

Ik heb zo'n kleintje, een Vista Quest FS-501. Koste dacht ik iets van 100 euro. Het werk ook zonder computer, dan worden de gescande plaatjes op een SD card opgeslagen. De kwaliteit is niet zo goed als van een professionele scanner, maar voor mij is het goed genoeg.
De betere scanners doen soms wel minuten over 1 dia, deze scant in een seconde, het blijft echter wel een hoop werk. De meeste moeite heb ik met het raampje waar de negatieven of dia's in moeten. De negatieven of dia's kun je bekijken op een klein schermpje.
wimb

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.