Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Pelle

Pelle

29-04-2010 om 02:26

Van pdf naar paint?

Ik heb een bestand in pdf waar ik in moet bewerken (er moeten wat dingen witgekalkt worden). Hoe krijg ik dat in paint geopend of is er een ander manier?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Primavera

Primavera

29-04-2010 om 02:51

Inkscape of open office

Hallo Pelle,
Volgens mij kun je PDF's niet in Paint openen. De gratis programma's van Inkscape en Open Office hebben wel een functie waarmee je PDF's kan bewerken.
En anders zijn er via Google wel veel programma's te vinden die PDF bewerken en gratis een proefversie laten gebruiken.
Groeten Primavera

maan.

maan.

29-04-2010 om 11:29

Kopie

Tja.. je kunt een beeldschermkopie maken in paint:
Maak met shift-printscreen een kopie van je pdfbestand, ga naar paint en vraag je kopie op met ctrl-v.

De kwaliteit zal niet denderend zijn maar ik weet niet wat je precies wilt gaan doen. (In sommige gevallen is het toch wel erg handig.) Let wel, hoe groter je je pdf-je op het scherm hebt hoe groter (en beter) je paintkopie. Eventueel kun je diverse stukken aan elkaar plakken.

Primavera

Primavera

29-04-2010 om 11:50

Maan

Maar zoals jij het beschrijft in Paint heb je op het eind toch geen PDF-file meer?
Primavera

Maxime.M

Maxime.M

29-04-2010 om 13:09

Optie van maan

Ik zou voor de optie van maan gaan. Zo groot mogelijk op je beeldscherm openen en dan een beeldscherm afdruk ervan maken. Desnoods in delen inderdaad en die in paint weer aan elkaar zetten, want zoals maan al schrijft. Hoe groter je het plaatje 'kopieert' digitaal, hoe minder kwaliteits verlies. Als je klaar bent kan je hem gewoon weer als pdf opslaan als je zou willen, daar heb je gratis programmaatjes voor zoals primo-pdf bijvoorbeeld.
Ik heb zelf photoshop en daarbij kan je gewoon een pfd openen, en sommige computers hebben gewoon standaard photoshop elements erop staan, waarmee je dat volgens mij ook gewoon kunt doen hoor.

Maxime

Ik werk zelf met Linux, weet niet of dit onder windows ook werkt. Ik kan de tekst selecteren in de pdf, en die kopieren (naar clipboard) en dan dus ergens plakken. En de plaatjes kan ik ook selecteren en dan in paint (of een ander programma) plakken. Dan kan ik alles weer bij elkaar zetten in Open Office, en exporteren als pdf.
Als dit in windows niet gaat wil ik je wel helpen Pelle, geef dan maar een gil.

Gelukkig

dat het gelukt is... Ik bedacht opeens dat ik hier hulp aangeboden had maar niet meer had gekeken. Dus voor hetzelfde geld had jij je al helemaal schor geschreeuwd en verbleef ik onwetend in gezellug en off topic...
Dit kan trouwens niet met iedere pdf, sommigen zijn beveiligd tegen het kopieren van plaatjes en tekst.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.