Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Rieke

Rieke

04-07-2010 om 22:39

Vraag over bericht verzenden via outlook

Hoi digitale kanjers,
En daar schaar ik mezelf dus niet onder. Ik wil een bericht versturen aan een aantal geselecteerden uit mijn adressenbestand die ik al in een aparte categorie heb geplaatst ( 100 stuks). Ik wil niet dat ze elkaars emailadres lezen. Hoe doe ik dat? Ik zit er al een halve avond mee te kloten, ga nu naar bed, maar hoop dat ik met jullie hulp morgen verder kan : )) groeten, Rieke.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Inge M

Inge M

04-07-2010 om 23:04

Bcc

Klik op AAN in outlook. Dan kun je personen kiezen die je hierbij wilt hebben.
Nu verschijnt ook BCC. Dat is de rubriek die jij nodig hebt. Hier kun je een hele groep mensen selecteren die van elkaar niet kunnen zien wie deze mail nog meer krijgt.
Om het makkelijk te maken kun je ook eerst een groep aanmaken (heet geloof ik een distributiegroep). Dan kun je op je gemak de groep samenstellen en kun je later zelf nog zien wie je er precies in gestopt hebt. Die hele groep kun je in één keer selecteren in de BCC adressering.

Succes!

Ik wou dat iedereen zich bewust was van deze optie, dat zou een hoop spam schelen.

Puck

Puck

05-07-2010 om 08:54

Aanvulling op inge

En als je niemand in AAN wilt zetten dan zet je daar je eigen adres neer, er moet namelijk wel iets staan.

Puck

Puck

05-07-2010 om 10:17

Huh pelle?

Kan dat ook? Dat wist ik dan niet. Maar dat is dan de volgende aanvulling op Inge, want die had het erover dat je in Aan ook iemand zet

Puck

Puck

05-07-2010 om 12:01

Huh pelle?

Sinds wanneer snap jij niet wat ik bedoel. Gaat het wel goed met je? LOL
"Klik op AAN in outlook. Dan kun je personen kiezen die je hierbij wilt hebben.

Nu verschijnt ook BCC."
Hieruit maak ik op dat je bij Aan de personen schrijft die je hierbij hebt en dan daarna de BCC-ers invult.

Maxime.M

Maxime.M

05-07-2010 om 12:57

Aan leeglaten

Nee ik laat ' aan' ook altijd leeg en doe alles in BCC (blind carbon copy) het ezelsbruggetje de B van blind onthou ik altijd..zodat ik weet dat niemand elkaars e-mail adres kan lezen.

Maxime

Ps. ik moet altijd overal ezelsbruggetjes op bedenken anders ben ik het zó weer vergeten.

Puck

Puck

05-07-2010 om 14:48

Huh pelle?

Om het rijtje maar weer verder te krijgen.
Dan zal het aan het e-mail programma liggen (of aan mijn digibeticus, is eigenlijk waarschijnlijker). Wij hebben Outlook (tenminste Puckman heeft dat gekozen en ik vind het best).

Rieke

Rieke

05-07-2010 om 16:05

Mag ik ook even )

ik klik outlook aan en krijg aan, cc en bcc. Ik klik op bcc en kan daar mijn adressen kwijt. bedankt allen!

Maxime.M

Maxime.M

05-07-2010 om 16:22

Huh pelle?

Grmps,... ik voel me nu helemaal een spelbreker ;-((

Maxime
(hihi)

Inge M

Inge M

05-07-2010 om 19:02

Geweldig!

Ik ben betrokken in een discussie zonder dat ik actief meedoe!!!
Ga zo door!
En Rieke, fijn dat het gelukt is.

Puck

Puck

05-07-2010 om 19:50

Huh inge m?

En hoe bedoelde jij het nou. Zoals ik het probeerde uit te leggen of zoals Pelle dacht.

Inge M

Inge M

05-07-2010 om 23:21

Oeps, puck

nou dwing je me partij te kiezen.....
Ik vrees dat Pelle gelijk heeft. Het aanklikken in outlook van AAN is bij mij voldoende om BCC in beeld te krijgen. Dan is het niet meer nodig om nog iets in te vullen bij AAN.
Ik kan me wel herinneren dat ik vroeger wel iets in moest vullen bij AAn. Dat haalde ik dan weg zodra de BCC werkte.

Puck

Puck

06-07-2010 om 08:38

Nee hoor inge

Dat is toch geen kwestie van partij kiezen, gewoon verduidelijken van je eerder posting. En ik ben wel gewend dat Pelle vaker gelijk heeft dan ik
Bij mij verstuurt hij de mail niet als er niets in Aan staat. Zoals jij dat opschrijft met eerst iets bij AAN invullen en later weghalen dat werkt niet, dan geeft hij aan dat er minstens 1 ontvanger ingevuld moet worden. Ik zal toch weer eens naar de mailinstellingen kijken c.q. laten kijken

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.