Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Pelle

Pelle

18-05-2010 om 21:19

Vraag voor vriendin over website/publisher

Mijn vriendin heeft een vraag: Iemand anders heeft een indeling gemaakt voor haar website in Publisher 2007. Vervolgens hebben ze middels een usbstick de documenten op haar computer gezet. Toen is mijn vriendin er weer mee verder gegaan. In Publisher heb je de mogelijkheid om "onder bestand" de toepassing Publiceren op het web aan te klikken om het op internet te plaatsen. Als zij dit doet dan krijgt ze de navolgende melding: Er is een gefilterde HTML-versie van deze publicatie gemaakt. U kunt de gefilterde HTML versie van deze publicatie niet bewerken in publisher. Als u wijzigingen wilt aanbrengen in deze website moet u eerst het originele .pub bestand bewerken in publisher. Vervolgens kunt u de website opnieuw publiceren.

Wie kan haar in begrijpelijke taal uitleggen wat ze nu moet doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Zusenzo

Zusenzo

18-05-2010 om 22:26

Publisher

Waarom denk je dat ze geen publisher had moeten gebruiken? (Het lijkt mij ook niet de handigste keuze maar het moet kunnen werken, lijkt mij).
Als ik het goed begrijp -ben niet zo thuis in publisher- maak je je pagina en voordat je 'm upload maakt je er een gefilterde html-versie van. Dan heb je dus eigenlijk je pagina in 2 versies. Wil je je pagina aanpassen dan pas je 'm in de eerste versie aan, maakt er opnieuw een gefilterde van en load die opnieuw up.
Als je in publisher een webpagina-voorbeeld maakt en je kijkt dan bij beeld, bron dan zie je de html-code. Die kun je ook opslaan in kladblok en vervolgens bewerken (met 't handje of met 'n ander web-maak-tooltje). Handig is dat allerminst want publisher maakt vreselijke code maar 't lijkt me niet nodig om die 100 uren werk weg te gooien

Zusenzo

Zusenzo

19-05-2010 om 23:04

Vriendin

Het grootste probleem met publisher webpagina's is dat ze (deels) niet goed op je scherm komen in bijvoorbeeld firefox, google chrome of safari. Deels omdat niet alles fout gaat, gelukkig. De belangrijkste speler is dan ongetwijfeld firefox (marktaandeel bijna 25%). Het is dus belangrijk te kijken wat er gebeurd als je de website opent in firefox. De storende fouten aanpassen zodat 't er wel goed uitziet. Ik surf hier regelmatig rond

Zusenzo

Zusenzo

21-05-2010 om 23:05

Vriendin

Ik denk dat 't handiger is als je vriendin me mailt. Mailadres: chriskras7 at gmail dot com Wil ze dat liever niet dan kan ze kijken naar seamonkey (dat is van firefox) met de composer die daarin zit kan ze wellicht haar publisher pagina's verbeteren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.