Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

MaximeM

MaximeM

02-06-2009 om 11:42

Vraagje over photoshop cs3

Hoi,

Misschien heb een iets te specifieke vraag voor deze rubriek, maar ik probeer het toch maar even.
Sinds kort gebruik ik photoshop cs3 in plaats van cs. Ik vind het prettig om te werken met het maximale ' screen mode' Je ziet dan heel overzichtelijk je foto in beeld.
Normaal bij cs stond de naam van de bestand dan bovenaan, maar bij photoshop cs3 in maximized screen mode (dat is dat vakje links onderin je paletten menu) laat ie nergens een document naam zien. (alleen heel even in het history vakje) maar als je dus aan het bewerken slaat verdwijnt daar ook de naam van het bestand. Als je zoals ik veel bestanden achter elkaar aan het bewerken bent, wil ik graag in een oogopslag kunnen zien met welk nummer ik bezig ben, weet iemand hoe ik dit zichtbaar kan maken???

Alvast bedankt,
Maxime

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Primavera

Primavera

04-06-2009 om 18:16

Ik snap het probleem

Maar heb de oplossing niet voor je. Het was me nog niet opgevallen dat er iets veranderd was.
Persoonlijk doe ik als ik een groot scherm nodig heb Photoshop op full screen en het document ook. Dus alleen het document in modalità espansa (geen idee hoe dat in de engelse versi heet) met het vakje onderin links (tweede optie) en het raam van photoshop zelf met het vierkantje bovenaan rechts.
Ik hoop dat het te volgen is, maar op die manier heb je nog wel de balk bovenaan met Photoshop CS3 -[naam document]en onderaan de balk van windows als je van programma moet wisselen.
Primavera

MaximeM

MaximeM

05-06-2009 om 00:20

Het is op een mac

Hoi,

Ik ben erbij vergeten te zeggen dat ik op een mac werk (sinds kort) dus dan is het blijkbaar weer anders. Maar ik ben inmiddels op het eerste scherm bezig (eerste optie zeg maar) dan zie ik de naam wel, maar zie ik ook gewoon mijn buroblad in beeld, photoshop heeft een transparante achterkant, wat ik heel onoverzichtelijk en druk vond, tevens, als je per ongeluk naast je foto klikt, dan spring je weer over naar je buroblad en ben je buiten photoshop dus.
Maar ik werk heb er gisteren nu zo op gewerkt, en ik moet zeggen dat het lang niet zo vervelend werkt als dat ik dacht, alles went blijkbaar....

Bedankt voor het meedenken,

Maxime

Primavera

Primavera

06-06-2009 om 12:07

Transparante achterkant?

Hé die transparante achterkant is dan zeker alleen op de MAC. Maar als je het venster van photoshop zelf op maximaal zet, kun je er toch niet meer naast klikken? De foto zelf kun je vervolgens in een klein venster (bij mij optie 1) of maximaal venster (optie 2) zetten. Bij optie 3 en 4 verdwijnt de naam van de foto inderdaad uit beeld en de winst wat ruimte betreft is minimaal dus die gebruik is eigenlijk niet.
P.s. hoe bevalt de overgang van pc naar Mac? Vooral wat overzetten van programma's betreft ben ik daar nieuwsgierig naar.
Groetjes Primavera

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.