Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

29-12-2008 om 19:43

Waarom heet een wii ,wii?

mijn zoon van 8 vraagt mij bijna dagelijks waarom een wii, wii heet, en dan vooral waarom het met 2 i's geschreven wordt. Helaas kan ik het hem niet vertellen maar misschien is hier iemand die het antwoord weet??
bedankt
Tess en zoon

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Even gegoogled:

"De naam van de Wii vele malen is gewijzigd voordat deze werd vrijgegeven. Een van de namen die boven werd geacht werd Revolutie. Echter, de kaderleden van de Wii had een wereldwijde visie voor dit huis gaming console. Daarom is ze wilden een naam die eenvoudig zou zijn om uit te spreken in een bepaalde taal. "

Bron: http://www.video-game-consoles-family-guide.com/nl/video-games/the-nintendo-wii-a-history&t=The+Nintendo+Wii+-+A+History/

Xyda

Sancy

Sancy

29-12-2008 om 20:00

En dit

http://tweakers.net/nieuws/42251/nintendo-revolution-heet-voortaan-wii.html
"Nintendo heeft vandaag de definitieve naam van de Revolution onthuld. De nieuwe console van het Japanse bedrijf zal voortaan als 'Wii' door het leven gaan. Wii wordt uitgesproken als het Engelse 'we' en benadrukt het eerder gegeven statement van het bedrijf dat zijn nieuwe console voor en door iedereen geschikt moet worden. De twee i's in de naam staan volgens Nintendo symbool voor de controllers, een van de twee 'revoluties' die de console zal brengen."

Pelle de poppetjes heten.......

mii. Het duurde een half jaar voor ik de link mii -> mij had gelegd.

Ik dacht..

Ik dacht dat het te maken had met Wii --> double you double I

Tirza G.

Tirza G.

29-12-2008 om 23:49

Volgens mij

is het het geluid wat de ontvanger van de doos maakt: wiiiiiiiiiiii

Gevolgd door het Nederlandse Joepieiieiieieiie - en dat kan naar iedere taal worden aangepast.

Tirza

Versalvend

Ik vind de WII echt verslavend we hebben net de wii fitness met balance bord echt super heb toen ik mijn bed uit kwam al een halfuur gefitnessd zo grappig.

ishtar

ishtar

30-12-2008 om 12:30

Oeps cameron

hier zijn de kinders verplicht het polsbandje om te doen. Maar voor de volwassenen is het blijkbaar ook noodzakelijk.
Maar goed dat ie niet tegen de tv aan knalde!

Sancy

Sancy

30-12-2008 om 13:00

Daarover

zijn op YouTube al 'leuke' filmpjes te zien, het effect van een wii-mote tegen een pak-em-beet plasma schermpje...

Goed nederlands

Eigelijk een goed nederlands woord:
o-oo,e-ee,u-uu, i-ii
Het is veel logischer als onze "ie"

En om het helemaal goed te maken

is het natuurlijk logischer DAN

Tijdens tennis........

.....terwijl ik naar de tv keek een mooie forehand gemaakt......tegen het hoofd van mijn 4 jarige zoon

Hahahah

bij ons vloog de schaal met kersthapjes door de kamer tijdens bowlen o en bij het curling bedenk ik zelf steeds zo'n lijk onder het ijs net als bij de reclame

Nasha the first

Nasha the first

30-12-2008 om 19:56

Lol

Hier kon oudste zijn zusje bedanken voor de bult boven zijn oog, toen ze enigszins overdreven probeerde te bowlen....en ik sloeg bijna de lamp van het plafond....

Artemisia

Artemisia

30-12-2008 om 20:24

Kerstballen

Woehahaha........ Man staat nu PAL naast de kerstboom te tennissen, ik ga denk ik eerst maar de ballen redden!!!
Artemisia

Knokkel

Ik was in een verhitte tennis-strijd met mijn vriend en het stond 2-2 in sets en 40-40 in de laatste game. Toen sloeg ik met mijn backhand keihard met de knokkel van de middelvinger van mijn rechterhand tegen de muur! Ik dacht dat ik de wedstrijd nog wel kon uitspelen maar door het gezwaai zwol mijn vinger vervaarlijk op en moest ik uiteindelijk opgeven...
(Later wel wraak genomen hoor! Gna gna)

Die ii

Is hartstikke Fries, als in tsiis (kaas). 't Is gewoon een hele lange ie

Precies!

U spreken ook de taal?

Nasha the first

Nasha the first

31-12-2008 om 16:37

Mmmm

zal ik man dan maar niet vertellen (Groninger.....)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.