Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Waarom nou geen bc gebruiken???!

Grrrrrr. Zojuist weer goed bedoelde kerst- en nieuwjaarswensen ontvangen per e-mail. Prima, maar zet al die e-mailadressen nou in het vak BC ipv CC.......!!!
Het wachten is weer op al die spam en virussen.

Balen jullie ook zo van dat soort acties?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lys Lionne

Lys Lionne

22-12-2008 om 00:25

Yep...

...maar niet vanwege spam of virussen, maar gewoon omdat ik het erg vervelend vind dat de verzender zomaar mijn e-mail 'op straat' gooit. Als je een kerstkaart per post verstuurd zet je toch ook niet de namen en adressen van alle anderen aan wie je hem stuurt erbij?

Plien

Plien

22-12-2008 om 13:44

Idd terugmailen

Sommige mensen hebben werkelijk nog nooit van BCC gehoord! En in sommige mailprogramma's moet je eerst 'alle regels' of zoiets (ben vergeten hoe het heet) instellen anders is er niet eens een BCC regel. En dan komen ze ook niet op het idee om hem te gebruiken natuurlijk...

Sarcas

Sarcas

22-12-2008 om 15:36

Blinden

Tja, het is nu eenmaal zo dat verreweg het grootste gedeelte van de computer gebruikers geen idee heeft waar ze eigenlijk mee bezig zijn.

Er zijn nog volksstammen die een brief in 'Words' typen (waarom ze het Words noemen is mij al heel lang een raadsel, maar ik heb het de afgelopen jaren al zo vaak gehoord dat er een reden voor moet zijn. Ik heb hem alleen nog niet ontdekt...), deze dan via hun Outlook rondsturen en dan denken dat ze hypermodern bezig zijn.

Hordes die bij aankoop van hun peecee iets van een antivirus programma hebben gezien en vier jaar later denken dat ze nog steeds prima beschermd zijn zonder zich ooit in updates of aanschaf verdiept te hebben.
Legioenen die hun draadloze internetverbinding wagenwijd open hebben staan, voor iedereen en z'n zuster toegankelijk.

Miljoenen die elke kreet die ze binnenkrijgen gedachtenloos doorsturen aan iedereen die ze kennen ('Microsoft geeft $100 aan iedereen die deze mail doorstuurd. Echt waar.' , 'Er zit een zielig hondje opgesloten in daar-en-daar, mail dit naar iedereen die je kent enzovoorts'). Ik mail altijd braaf terug dat het onzin is en dat ze moeten stoppen met onzin doorvertellen. Maar nu ik dit schrtijf denk ik dat ik van taktiek moet veranderen. Zo iemand moet je bellen, bellen en dan iets zeggen als 'Als je binnenkort gebeld wordt, maar na één keer overgaan houdt je telefoon al op, dan moet je de vólgende drie telefoontjes niet opnemen, want anders wordt je vast lijn gehackt. Bel nu iedereen die je kent op om ze zo snel mogelijk te waarschuwen'.

En dan maar roepen dat hun kínderen zo handig zijn op het internet. Tja, in het land der blinden...

Sarcas

Inge M

Inge M

22-12-2008 om 16:22

Ik heb het opgegeven

Zolang bcc niet als standaard in de mailprogramma's genoemd staat en een duidelijkere naam krijgt, weten te weinig mensen wat het is en dat je het kunt gebruiken.
Ik stuur zelf niets door en open geen bijlagen van onzinmailtjes. Ik heb een goede provider die bijna alle spam tegenhoudt. Dat leeft wel een stuk rustiger dan me ergeren over het verspreiden van mailadressen.

Inge M

Inge M

22-12-2008 om 20:31

Klopt pelle

Ik heb het ook lang geprobeerd en het bleek niet te helpen. Toen kreeg ik genoeg van mijn opgestoken vingertje bij het computergebruik van anderen.

MaximeM

MaximeM

23-12-2008 om 19:31

Hier is het redelijk gelukt

Hoi,

Ik krijg zelden nog doorstuurmailtjes! Dus ergens is iets gelukt. Ik heb het nog wel zo nu en dan via hyves dat daar nogal wat niet snuggere beginners zitten. Ik krijg daar ook heel veel grapjes en mopjes met een baard van 6 jaar, zo oud alweer. Als ze het me blijven mailen dan mik ik ze gewoon uit mijn vriendenlijst. (ze mailen namelijk klakkeloos alleen hun vriendenlijstje in hyves) de gewone prive mailers doen het inmiddels ook niet meer. Een keer een beledigde kennis gehad die na mijn vraag of ik uit het doorstuurlijstje mocht me beledigd nooit meer mailde. Ook prima dan. Verder krijg ik wel eens wat, maar niet meer hordes namen van anderen erin, dat wissen ze inmiddels wel.

maxime

Plien

Plien

28-12-2008 om 00:37

Cameron

Dat over geen BCC hebben zei ik 6 dagen geleden ook al.

Fijn dat je hem gevonden hebt Benina! En jammer dat het niet in elk mailprogramma standaard zit.

Plien

Plien

04-01-2009 om 13:48

O.t.

en ik reageerde op o.a. Pelle

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.