Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Wachtwoord Instagram met ongewenste foto’s vergeten

Mijn dochter van 11 jaar heeft eigenhandig een Instagramaccount gemaakt waar ze foto’s van een klasgenootje op heeft gezet. De moeder van dat klasgenootje is razend en wil het weghebben. Mijn dochter heeft een nieuw account en is het wachtwoord van de vorige vergeten. Net als de mail.


Weet iemand hoe we weer in kunnen loggen om het te verwijderen? Instagram verwijst steeds door naar Facebook en moeder klasgenootje kan nergens een privacyschending melden om het zo weg te krijgen. 

dat je een mailadres vergeet vind ik raar. dan zou je ook geen mailbox meer hebben waar je mailtjes op ontving.

hoe en op welk apparaat heeft kind dat emailadres aangemaakt?

ik zou in die hoek gaan zoeken want emailadressen 'verdwijnen' niet zomaar.

gr Angela

Hoe kun je dat in korte tijd allemaal aanmaken en weer vergeten? Hoeveel mailadressen heeft je dochter? Ik vind het meer dan logisch en volledig terecht dat die moeder van dat klasgenootje heel erg boos is. Zou ik ook zijn als iemand zomaar foto's van mijn kind op internet zet. Of ophangt in de buurt. Is net zo openbaar.
Daarnaast lijkt het me hoog tijd voor een lesje internet etiquette voor je dochter en een gepaste straf lijkt me ook wel op zijn plaats. 

RobijnEmerald

RobijnEmerald

09-06-2021 om 16:58 Topicstarter

Angela1967 schreef op 09-06-2021 om 16:48:

dat je een mailadres vergeet vind ik raar. dan zou je ook geen mailbox meer hebben waar je mailtjes op ontving.

hoe en op welk apparaat heeft kind dat emailadres aangemaakt?

ik zou in die hoek gaan zoeken want emailadressen 'verdwijnen' niet zomaar.

gr Angela

Ze zegt zomaar wat ingevuld te hebben. En ze heeft een eigen iPhone. Helaas heeft ze het wachtwoord niet opgeslagen onder wachtwoorden.

RobijnEmerald

RobijnEmerald

09-06-2021 om 17:00 Topicstarter

MamaE schreef op 09-06-2021 om 16:53:

Hoe kun je dat in korte tijd allemaal aanmaken en weer vergeten? Hoeveel mailadressen heeft je dochter? Ik vind het meer dan logisch en volledig terecht dat die moeder van dat klasgenootje heel erg boos is. Zou ik ook zijn als iemand zomaar foto's van mijn kind op internet zet. Of ophangt in de buurt. Is net zo openbaar.
Daarnaast lijkt het me hoog tijd voor een lesje internet etiquette voor je dochter en een gepaste straf lijkt me ook wel op zijn plaats.

Ze heeft die foto’s in het klaslokaal gemaakt waar de school zich inmiddels ook mee bemoeit. Ze mag van mij ook geen foto’s van mensen meer op Instagram zetten. 

Hoezo gebruikt je dochter haar telefoon in het klaslokaal? Is er geen beleid dat telefoons thuis blijven of ergens in een tas/bak?
Kun je het account niet melden als fakenieuws? Hoeveel accounts en mailadressen heeft ze in totaal? Misschien is het handiger om het gewoon bij één mailadres te houden, zeker op die leeftijd.

RobijnEmerald

RobijnEmerald

09-06-2021 om 17:33 Topicstarter

MamaE schreef op 09-06-2021 om 17:15:

Hoezo gebruikt je dochter haar telefoon in het klaslokaal? Is er geen beleid dat telefoons thuis blijven of ergens in een tas/bak?
Kun je het account niet melden als fakenieuws? Hoeveel accounts en mailadressen heeft ze in totaal? Misschien is het handiger om het gewoon bij één mailadres te houden, zeker op die leeftijd.

Van de lerares heb ik bericht gehad dat de afgelopen weken de kinderen meermaals elkaar hebben gefotografeerd of deden alsof ze dat doen. Er zijn toen al kinderen geweest die voor straf hun telefoon moesten inleveren maar er komt nu weer aandacht hiervoor. 

Mijn dochter zegt dat ze “zomaar iets” als mailadres heeft ingevuld. Ik wist helemaal niet dat dit kan. En wij kunnen niet vinden hoe je het met Instagram kunt rapporteren als fake account of zo.

Je dochter spreekt niet de waarheid. Om een account aan te maken heb je geldig mailadres of telefoonnummer nodig. Je moet namelijk het nieuwe account bevestigen. 

ik zou je dochter maar een heel goed laten nadenken. De gebruikersnaam kan je terugvinden. Als ze daarna wachtwoord herstellen drukt komt toch echt ergens de link terecht. Daarna kan ze alle foto's en daarna het account verwijderen. 

RobijnEmerald schreef op 09-06-2021 om 17:33:

[..]

Van de lerares heb ik bericht gehad dat de afgelopen weken de kinderen meermaals elkaar hebben gefotografeerd of deden alsof ze dat doen. Er zijn toen al kinderen geweest die voor straf hun telefoon moesten inleveren maar er komt nu weer aandacht hiervoor.

Mijn dochter zegt dat ze “zomaar iets” als mailadres heeft ingevuld. Ik wist helemaal niet dat dit kan. En wij kunnen niet vinden hoe je het met Instagram kunt rapporteren als fake account of zo.

klopt idd niet je kan niet zomaar iets als mailadres invullen anders kon ze ook niet op het acc.

 ze moet het bevestigen anders heb je geen toegang tot het acc, dus ze spreekt idd niet de waarheid.

Je kunt toch zo je emailadres in je Instagramaccount terugvinden?

Ik heb uit nieuwsgierigheid zelf net even gekeken, en je moet bij registratie een code invullen die naar je mail wordt gestuurd. Misschien is dat pas sinds kort, maar ik denk dat je dochter handig is in het aanmaken van mailadressen. 

Nu bedenk ik mij net dat mailadressen aan een telefoonnummer zijn gekoppeld. Of ben ik de enige die dat doet? 


Sammy70

Sammy70

10-06-2021 om 02:55

EmmaT schreef op 09-06-2021 om 22:20:

Je kunt toch zo je emailadres in je Instagramaccount terugvinden?

dan moet je eerst inloggen, met een wachtwoord.

Rachel. schreef op 09-06-2021 om 20:58:

[..]

klopt idd niet je kan niet zomaar iets als mailadres invullen anders kon ze ook niet op het acc.

ze moet het bevestigen anders heb je geen toegang tot het acc, dus ze spreekt idd niet de waarheid.

Klinkt inderdaad niet helemaal als de waarheid door dochter verkondigd. Maar ze krijgt dus een mailtje waarmee ze haar account moet bevestigen. Misschien heeft ze dat mailtje nog. Of ... misschien weggegooid en zit het nog in de prullenbak van haar mailaccount.

Ik snap dat die moeder boos is, maar het werkt echt sneller en beter als zij zelf contact met Instagram opneemt. 

https://help.instagram.com/contact/267832646728129

Een account terugkrijgen als je geen toegang meer hebt tot de gekoppelde email is echt heel erg lastig. Daarvoor zal je dochter minimaal een foto van haar identiteitsbewijs moeten opsturen. Maar daaruit zal blijken dat ze veel te jong is voor een account. Dus die account krijgt ze nooit terug. En zelfs al zou ze oud genoeg zijn, als ze alleen maar foto's van anderen heeft gepost en geen foto's van zichzelf dan zal ze die account nooit terugkrijgen.

syboor schreef op 10-06-2021 om 19:38:

Ik snap dat die moeder boos is, maar het werkt echt sneller en beter als zij zelf contact met Instagram opneemt.

https://help.instagram.com/contact/267832646728129

Een account terugkrijgen als je geen toegang meer hebt tot de gekoppelde email is echt heel erg lastig. Daarvoor zal je dochter minimaal een foto van haar identiteitsbewijs moeten opsturen. Maar daaruit zal blijken dat ze veel te jong is voor een account. Dus die account krijgt ze nooit terug. En zelfs al zou ze oud genoeg zijn, als ze alleen maar foto's van anderen heeft gepost en geen foto's van zichzelf dan zal ze die account nooit terugkrijgen.

wordt dan niet hele account verwijderd? Dan zijn die foto’s toch ook weg?

syboor schreef op 10-06-2021 om 19:38:

Ik snap dat die moeder boos is, maar het werkt echt sneller en beter als zij zelf contact met Instagram opneemt.

https://help.instagram.com/contact/267832646728129

Een account terugkrijgen als je geen toegang meer hebt tot de gekoppelde email is echt heel erg lastig. Daarvoor zal je dochter minimaal een foto van haar identiteitsbewijs moeten opsturen. Maar daaruit zal blijken dat ze veel te jong is voor een account. Dus die account krijgt ze nooit terug. En zelfs al zou ze oud genoeg zijn, als ze alleen maar foto's van anderen heeft gepost en geen foto's van zichzelf dan zal ze die account nooit terugkrijgen.


Inderdaad, laat haar maar dat formulier invullen. Die foto’s moeten natuurlijk zo snel mogelijk weg.

En de 11-jarige dochter kan misschien opgeven dat ze de privacy van zichzelf heeft geschonden. Misschien verdwijnt dan het hele account. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.