Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

69er

69er

28-03-2010 om 14:29

Welk mobieltje

Na getwijfeld te hebben in welke rubriek deze vraag te plaatsen ( of alles digitaal), heb ik toch voor deze gekozen, omdat ik het speciaal wil richten aan ouders met kinderen in deze leeftijd.
Dochter gaat morgen haar typediploma halen en krijgt als verrassing een mobiel. Nee, niet alles hoeft beloond te worden, maar ze heeft hier erg haar best voor gedaan en bovendien is het ook uit eigen belang voor ons als ouder. Ze wordt steeds zelfstandiger en ik geef haar steeds vaker mijn koelkastje mee, mocht ze toch wat later zijn of onverwacht alleen naar huis moeten fietsen.
Ik heb op de site van mijnkindonline gekeken over de kosten, etiquette, smsblokkeringsdienst ed.
Wat ik nu nog zoek is informatie over mobieltjes.
Ik heb een koelkastje dat meestal met een lege batterij ergens in een kast ligten heb geen idee wat "in" onder kinderen?
Is een camera een must, wat is het meest robuust? een klep of schuif, wel of geen groot display, springen bepaalde merken er positief of negatief uit.
Heb al gezocht op kieskeurig, maar zie daar door de bomen het bos niet. Hoeft niet perse het latest model te zijn, want wat vandaag nieuw is, is morgen toch al weer oud... Prijzen, geen idee, heb je voor enkele tientjes al wat redelijks.
69-er ( die nog weer even op kieskeurig kijkt)
Mijn dochter zit in groep 7

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

29-03-2010 om 12:45

Wat wil ze zelf

Het is totaal niet bij te houden wat kinderen zelf een mooi mobieltje vinden dus ik zou haar zelf ééntje laten uitzoeken die ze mooi vind.
Natuurlijk is alleen bellen een must voor een mobieltje en zijn alle andere mogelijkheden alleen maar leuke gadgets, zeker op die leeftijd. HEt meest solide vind ik nog de gewone mobieltjes zonder klep of schuif. Verder hoor ik van de jeugd om me heen dat een touchscreen eenmalig is en dat ze een volgende zonder touchscreen zouden kopen. En voor 50 euro kan je al prima een basic toestel vinden met prepaid kaart.

maan.

maan.

29-03-2010 om 14:53

Prepaid

Als je een leuk toestel wilt wat ze zelf ook leuk vindt, geef een tegoedbon om samen een toestel uit te zoeken (voor een maximum bedrag). Prepaid is wel het handigst (let wel op bij sommige providers moet je elk halfjaar opwaarderen).

Dochter hier heeft een prepaid gekregen/uitgezocht en wilde graag met camera, heeft een tientje bijbetaald en maakt nu continu foto's.. ze weet alleen nog steeds niet hoe ze moet bellen..

69er

69er

29-03-2010 om 22:09

We zijn er uit

Mijn vader had nog wel een mobieltje ......, zo'n kleine ladyphone ( oogt al een stuk hipper dan de mijne, zou bijna jaloers worden )zonder toeters en bellen.( d.w.z je kan er mee bellen). We hebben er voor gekozen om het op deze manier op te lossen. We stonden op het punt om te kiezen voor een samsung c3050,naar mijn idee een leuke instap met de eenvoudigste toeters en bellen (hadden haar wel mee laten beslissen hoor..).
Nu hebben we afgesproken dat ze een ruim beltegoed krijgt en ze zelf gaat "sparen" voor een model dat helemaal naar haar wens zal zijn. ('k ben benieuwd hoe lang dat duurt.) Het grootste cadeau was dat ze eindelijk een mobiel mocht.
69-er

Puck

Puck

30-03-2010 om 12:35

69er

Waarom krijgt je dochter een ruim beltegoed. Ben je dan niet bang dat ze snel het idee krijgt dat je maar raak kunt bellen en dat het allemaal niet zo op is? Oudste (11) heeft vorig jaar zelf een prepaid gekocht en van ons beltegoed gekregen. We hebben toen afgesproken dat we zijn beltegoed bekostigen zolang hij er functionele telefoontjes en sms-jes mee pleegt. In dat jaar tijd heeft hij voor nog geen 10 euro verbeld en dat vind ik super van hem! Ben overigens heel benieuwd hoe het volgend jaar gaat als hij naar het VO gaat.

69er

69er

30-03-2010 om 14:49

Puck

Ze moet het beltegoed straks zelf gaan betalen en kan dat nu over houden om te sparen voor een eventueel andere mobiel. Ze heeft een prepaid gekregen via simyo, deze hebben op het moment een aktie dat het verdubbeld wordt. Dit extra beltegoed vervalt wel na 2 maand (heel slim !). Dit hebben we haar uitgelegd en ze kan dan rustig even bekijken hoeveel het "kost" om te bellen.
Ik verwacht niet dat ze 'm veel zal gebruiken, maar inderdaad, ook hier komt het vo in zicht en dan zal het vast wel anders worden.
69er

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.