Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

toja

toja

31-01-2010 om 14:38

Welke digitale spiegelreflexcamera?

Met straks de zomervakantie in het vooruitzicht zijn we op zoek naar een nieuwe camera. Nu willen we graag overstappen naar een spiegelreflex. Welke hebben jullie en bevalt die ook? En aan welke lens moet ik dan denken?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Grt Toja

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

01-02-2010 om 16:28

Kan je niet helpen

Maar ik heb gisteren net een nieuwe camera besteld, dus het onderwerp trekt me wel

Ik heb alleen geen spiegelreflex gekozen, want ik merk dat ik het echt heel onhandig vind om met van die grote camera's te moeten rondsjouwen. Bovendien ken ik diverse mensen die er een hebben, en ik ben niet overtuigd van de meerwaarde qua fotokwaliteit. Maar goed, daar gaat het niet om, want dat is je vraag niet.

Maar ik heb de Canon Powershot S90 gekozen, waar ik al langer mijn oog op had laten vallen, en die wat mij betreft alles combineert wat ik belangrijk vind: én een goede lens met goede kleuren, én heel goed presterend met weinig licht, én gewoon in pocketformaat.

Ik ben benieuwd hoe hij zal bevallen.

Margje

toja

toja

01-02-2010 om 20:16

Iemand anders?

Hoi;
Het is inderdaad geen camera om even in je tas te stoppen Komt je nieuwe camera snel?
Misschien is er nog iemand die er iets over wil zeggen? Ik wacht nog even af...

Wij

hebben de Nikon D90 met verschillende lenzen. Ik kan niets over het gebruik zeggen maar mijn man is zeer tevreden. Hij maakt prachtige foto's. Ikzelf gebruik de Panasonic TZ nogwat, zo'n DSLR is niets voor mij.

Linda99

Linda99

01-02-2010 om 21:42

Canon

Ik heb een Canon spiegelreflex (400D) met 2 lenzen (18-55 en 55-250). Het wisselen van lenzen is niet altijd even handig dus een alles in 1 lens is dan de oplossing.

Ik ben er in elk geval super tevreden over. Maar......ik heb dus ook een kleine camera voor de "tussendoor-kiekjes" Want ik sleep mijn Canon dus echt niet overal mee naar toe

dre

dre

02-02-2010 om 10:16

Ook canon

Hoi,

Wij houden erg van verre vakanties en daarom heb ik 2 jaar geleden ook een Canon 400D aangeschaft. Ik ben er super tevreden over, ik heb er een lens op die van 18 tot 200 gaat en dat is echt super (het is een sigma lens, goede kwaliteit, veel minder duur dan die van Canon). Het voordeel van deze lens is inderdaad dat je redelijk richting telelens gaat, zonder dat je de hele tijd de lens moet wisselen.
We hebben ook een kleinere (geen spiegelreflex) camera voor het 'even snel meenemen', maar de kwaliteit is echt beduidend minder, je kunt immers veel minder zelf instellen.
Ik heb kortgeleden een cursus voor de spiegelreflex gedaan en dat kan ik je wel aanraden, er zitten zoveel mogelijkheden op de camera die je anders gewoon vaak niet weet en dus niet benut.
suc6!

toja

toja

04-02-2010 om 14:23

Bedankt

voor de reacties. Wij zitten ook steeds meer aan een canon te denken. Die 500 lijkt mijn vriend wel interessant; ook vanwege de filmfunctie.
Wij hebben nu een gewone digitale camera; maar ik vind de foto's binnen gewoon niet mooi. Bij het afzwemmen van de kinderen hadden we gelukkig een spiegelreflexcamera geleend; want die met een de gewone digitale camera zijn echt niet mooi geworden.
Grt Toja

margje van dijk

margje van dijk

04-02-2010 om 22:30

Ik wacht met smart

op de mijne (geen spiegelreflex maar een pocket Canon). Deze schijnt het fantastisch te doen in situaties met weinig licht, dus ook binnenshuisopnamen. Het schijnt echt spectaculair te zijn, zelfs voor zo'n kleine camera. (Vandaar dat-ie ook gewoon duur is natuurlijk). Ik ben zo benieuwd. Maar ja, hij is dus nog niet binnen.

Margje

Nu bij de wehkamp

10% korting op allerlei electronica, ook camera's! Ik zag oa een Canon EOS D1000 voor 388 euro.

toja

toja

05-02-2010 om 09:46

Margje en mien

mien bedankt voor de tip; we zullen vanavond meteen even samen de site bekijken.
Margje; dat is dus inderdaad het grote probleem; de binnenfoto's zijn gewoon niet mooi. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe de foto's binnen zullen worden. Laat je het nog even weten?
Grtjs Toja

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.